Gedaan met laden. U bevindt zich op: Logo voor subsidiëring en sponsoring Huisstijl en merkbeleid

Logo voor subsidiëring en sponsoring

Is de Vlaamse overheid occasionele subsidieverstrekker en sponsor van een project, dat betaald en geleid wordt door een externe partner (die dus geen deel uitmaakt van de Vlaamse overheid), dan gebruik je het volle gele overkoepelende subsidielogo ‘Vlaanderen verbeelding werkt’ binnen Vlaanderen.

Omwille van de leesbaarheid moet het logo minstens 15 mm hoog geplaatst worden op drukwerk en 160 px hoog in een digitale omgeving.

Op een gele achtergrond gebruik je best de zwart-witversie van het logo.

Het gebruik van het logo van Vlaanderen is een basisvereiste om de steun van de Vlaamse overheid zichtbaar te maken. Wil je die zichtbaarheid vergroten? Leg dan in de overeenkomst extra afspraken vast en vraag actief om bijkomende communicatiemogelijkheden.

Gaat het om communicatie naar een buitenlands publiek, dan gebruik je het volle gele internationale logo met de baseline Flanders State of the Art.

Op de huisstijlpagina rond internationale huisstijl vind je meer info over het gebruik van het logo.

Op een gele achtergrond gebruik je best de zwart-witversie van het logo.

Gebruik, als dat relevant is, een vol themalogo of een vol sponsorlogo.

Ben je samen met verschillende entiteiten van de Vlaamse overheid initiatiefnemer, organisator of belangrijkste financiële drager of is een van de partners ook een entiteit van de Vlaamse overheid?

Dan gebruik je de verschillende sponsorlogo’s naast elkaar.

Organisaties die over Nederlandstalige dienstverlening in Brussel communiceren en die 50% of minder werkingssubsidies of die een
projectsubsidie van de Vlaamse overheid krijgen, voegen het volle antracieten logo ‘Vlaanderen, verbeelding werkt’

en het N-logo in 92% zwart links onderaan toe.

Meer info over het gebruik van het N-logo vind je op de pagina over huisstijl Brussel.

Maximaliseer je zichtbaarheid

Het gebruik van het logo van Vlaanderen is een basisvereiste om de steun van de Vlaamse overheid zichtbaar te maken. Wil je die zichtbaarheid vergroten? Leg dan in de overeenkomst extra afspraken vast en vraag actief om bijkomende communicatiemogelijkheden.

Zo pak je het aan:

  • Vraag tijdig informatie over de communicatiestrategie, het plan van aanpak en de planning van het project of de organisatie die steun ontvangt.

  • Voorzie promotiemateriaal bij fysieke evenementen, vergaderingen of bijeenkomsten (bv. flyers, folders, gadgets, roll-ups, stands of relatiegeschenken).

  • Gebruik een over Vlaanderen op de projectwebsite en neem die standaard op in persberichten en brochures. Pas de tekst aan aan het beleidsthema waarin de steun kadert.

  • Maak afspraken rond sociale media: laat de organisatie de account van jouw entiteit taggen en vaste hashtags gebruiken zoals #vlaanderen, #vlaanderenverbeeldingwerkt of #vlaanderen_is_[thema].

Een uniforme aanpak voor alle subsidies en sponsoring is niet altijd mogelijk. Wees realistisch in wat je kan opvolgen en controleren. Toch geven deze afspraken je een stevig houvast voor projecten waarin de Vlaamse overheid veel investeert en die bijdragen aan de zichtbaarheid van het beleid.

Boilerplate Vlaanderen

Vlaanderen is de poort naar Europa. Een regio van makers die al eeuwenlang een passie hebben voor kennis en kunde en wereldwijd bekend zijn voor hun vakmanschap. Het is de noordelijke deelstaat van België met Brussel als hoofdstad.

Flanders is the gateway to Europe. A region of creators who have had a passion for knowledge and expertise for centuries and are known worldwide for their craftsmanship. It is the autonomous northern region of Belgium with Brussels as its capital.