Gedaan met laden. U bevindt zich op: Niveau 4 Huisstijl en merkbeleid

Niveau 4

Werk je samen met andere entiteiten of externen? Ontdek alle richtlijnen.

Welke communicatie valt er onder niveau 4?

Onder communicatie van niveau 4 verstaan we alle communicatie naar zowel een breed als specifiek publiek die kadert in samenwerkingsverbanden tussen entiteiten van de Vlaamse overheid onderling (intern) en tussen entiteiten en organisaties die niet tot de Vlaamse overheid behoren (externen).

Deze richtlijnen zijn van toepassing op interne en externe, digitale en niet-digitale en formele en informele communicatie van alle entiteiten.

Communiceer je naar een internationaal publiek? Raadpleeg dan de internationale huisstijlgids.

Communiceer je in Brussel naar een Nederlandstalig publiek? Voeg dan het N-logo toe aan je communicatie. Alle info over het N-logo vind je op de huisstijlsite.

Twijfel je welk logo je moet gebruiken?

Beantwoord onderstaande vragen en ontdek welk logo je moet gebruiken.

Bezig met laden...

Maximaliseer je zichtbaarheid

Het gebruik van het logo van Vlaanderen is een basisvereiste om de steun van de Vlaamse overheid zichtbaar te maken. Wil je die zichtbaarheid vergroten? Leg dan in de overeenkomst extra afspraken vast en vraag actief om bijkomende communicatiemogelijkheden.

Zo pak je het aan:

  • Vraag tijdig informatie over de communicatiestrategie, het plan van aanpak en de planning van het project of de organisatie die steun ontvangt.

  • Voorzie promotiemateriaal bij fysieke evenementen, vergaderingen of bijeenkomsten (bv. flyers, folders, gadgets, roll-ups, stands of relatiegeschenken).

  • Gebruik een boilerplate over Vlaanderen op de projectwebsite en neem die standaard op in persberichten en brochures. Pas de tekst aan aan het beleidsthema waarin de steun kadert.

  • Maak afspraken rond sociale media: laat de organisatie de account van jouw entiteit taggen en vaste hashtags gebruiken zoals #vlaanderen, #vlaanderenverbeeldingwerkt of #vlaanderen_is_[thema].

Een uniforme aanpak voor alle subsidies en sponsoring is niet altijd mogelijk. Wees realistisch in wat je kan opvolgen en controleren. Toch geven deze afspraken je een stevig houvast voor projecten waarin de Vlaamse overheid veel investeert en die bijdragen aan de zichtbaarheid van het beleid.

Download hier de huisstijlgids niveau 4

Bekijk je liever alle richtlijnen op je gemak op papier, dan kan je gebruik maken van de huisstijlgids niveau 4.

Wens je een gedrukt exemplaar? Neem dan contact op met het projectteam Merkbeleid(opent in uw e-mail applicatie).

Wens je de huisstijlgids op maat te maken van je entiteit? Vraag het Indd bestand aan via merkbeleid@vlaanderen.be(opent in uw e-mail applicatie)