Stappenplan

Start hier met uw aanvraag (opent in nieuw venster) volgens het stappenplan.

Heb je hulp nodig bij het aanvragen van je werkbaarheidscheque of de verhoging van je KMO-Portefeuille? Deze video-instructies helpen je verder.

  • Stap 1

    Werk samen met een geregistreerde dienstverlener

    U zet een samenwerking op met een geregistreerde dienstverlener en vraagt een offerte op.
    Zoek een geregistreerde en erkende dienstverlener. (opent in nieuw venster)

  • Stap 2

    Vul de subsidieaanvraag in via de online applicatie

    Duid daarbij de focus aan, voeg de erkende dienstverlener toe met wie u samenwerkt en geef een raming van de kosten die u denkt te maken en de financiering die daartegenover staat. De raming van de kosten gebeurt op basis van de offerte van de erkende dienstverlener. U voegt de verklaring op eer de minimis (Word bestand) (enkel voor aanvraag werkbaarheidscheque) en de offerte van de erkende dienstverlener toe en dient de aanvraag in via de online applicatie (opent in nieuw venster).

  • Stap 3

    Uitvoering van de offerte

    U werkt samen met de erkende dienstverlener, waarbij de werkbaarheid voor de werknemers in kaart gebracht wordt en/of een actieplan rond werkbaar werk wordt opgesteld.

    Na het indienen van de aanvraag hebt u 6 maanden tijd om de prestaties te laten uitvoeren.

    De projectperiode bedraagt maximaal 6 maanden. Die begint te lopen zodra de aanvraag is ingediend.

Subsidies ontvangen

  • Stap 1

    Rapporteer de gemaakte kosten

    De facturen, die deel uitmaken van de rapportering, dient u uiterlijk 2 maanden na de projectperiode in. De projectperiode bedraagt maximaal 6 maanden. Die begint te lopen zodra de aanvraag is ingediend.  

    De volgende documenten moeten aan de rapportering toegevoegd worden: 

  • Stap 2

    Uitbetaling

    U ontvangt de subsidies op uw bankrekening, uiterlijk 1 maand na indiening van de online rapportering.