Stappenplan

  • Stap 1

    Werk samen met een geregistreerde dienstverlener

    U zet een samenwerking op met een geregistreerde dienstverlener en vraagt een offerte op.
    Zoek een geregistreerde en erkende dienstverlener.

  • Stap 2

    Vul de subsidieaanvraag in via de online applicatie

    Duid daarbij de focus aan, voeg de erkende dienstverlener toe met wie u samenwerkt en geef een raming van de kosten die u denkt te maken en de financiering die daartegenover staat. De raming van de kosten gebeurt op basis van de offerte van de erkende dienstverlener. U voegt de verklaring op eer de minimis (enkel voor aanvraag werkbaarheidscheque) en de offerte van de erkende dienstverlener toe en dient de aanvraag in via de online applicatie.

  • Stap 3

    Uitvoering van de offerte

    U werkt samen met de erkende dienstverlener, waarbij de werkbaarheid voor de werknemers in kaart gebracht wordt en/of een actieplan rond werkbaar werk wordt opgesteld.

    Na het indienen van de aanvraag hebt u 6 maanden tijd om de prestaties te laten uitvoeren.

    De projectperiode bedraagt maximaal 6 maanden. Die begint te lopen zodra de aanvraag is ingediend.

Subsidies ontvangen

  • Stap 1

    Rapporteer de gemaakte kosten

    De facturen, die deel uitmaken van de rapportering, dient u uiterlijk 2 maanden na de projectperiode in. De projectperiode bedraagt maximaal 6 maanden. Die begint te lopen zodra de aanvraag is ingediend.  

    De volgende documenten moeten aan de rapportering toegevoegd worden: 

  • Stap 2

    Uitbetaling

    U ontvangt de subsidies op uw bankrekening, uiterlijk 1 maand na indiening van de online rapportering.