Digitale infosessie over de praktische werking van de Hoppincentrale
Basisbereikbaarheid is de nieuwe visie op mobiliteit in Vlaanderen en noemen we in onze communicatie naar het grote publiek consequent mobiliteitsswitch. Zo maken we duidelijk dat het openbaar vervoer in Vlaanderen grondig wordt hertekend. De Hoppincentrale zal daarin een belangrijke rol spelen. Die wordt het centrale aanspreekpunt voor alle reizigers. De komst van de Hoppincentrale zal ook de werking van het doelgroepenvervoer veranderen. Maar wat betekent dit nu concreet voor vervoerders, MAV’s, DAV’s?
Om die vraag te beantwoorden, organiseerde het Departement Mobiliteit en Openbare Werken op 31 maart een digitale infosessie over de praktische werking van de Hoppincentrale voor alle vervoerders, MAV’s en DAV’s. We vertelden meer over de plannen, toonden wat we van vervoerders verwachten en welke ondersteuning ze van ons kunnen verwachten.
Op de agenda:
- Wat is het doel van de Hoppincentrale?
- Hoe werkt deze in de praktijk?
- Wat betekent dit concreet voor de MAV’s, DAV’s, vervoerders, chauffeurs en reizigers?