Gedaan met laden. U bevindt zich op: Ontvang uw documenten digitaal

Ontvang uw documenten digitaal

De Vlaamse Belastingdienst kan uw aanslagbiljet en andere documenten ook digitaal bezorgen. Dat is een veilig en snel alternatief voor papieren documenten via de post. Daarvoor wordt samengewerkt met eBox via mijnburgerprofiel, eBox onderneming of met Zoomit. U krijgt een mailbericht op het mailadres van uw keuze van zodra er een nieuw document klaar staat. Er worden verschillende documenten digitaal verstuurd, waaronder de aanslagbiljetten onroerende voorheffing en de verkeersbelasting. 

Vragen of opmerkingen over het document dat u ontving?

Hoe kan ik documenten digitaal ontvangen?

De Vlaamse Belastingdienst biedt verschillende mogelijkheden om uw documenten digitaal te ontvangen. U kunt zelf een keuze maken of verschillende mogelijkheden activeren.

De Vlaamse Belastingdienst gebruikt een vaste volgorde:

  • is uw eBox actief, dan gebeurt de verzending via eBox; u krijgt een verwittiging dat er een document verzonden is via de documentendienst die u gewoonlijk gebruikt op het mailadres dat u daar opgegeven hebt (Mijn Burgerprofiel, My-eBox, Doccle, KBC, ...)
  • is uw eBox niet actief, maar hebt u de Vlaamse Belastingdienst aanvaard als verzender in Zoomit, dan vindt u het document terug via Zoomit in uw banktoepassing
  • is uw eBox niet actief en gebruikt u Zoomit ook niet, dan ontvangt u uw documenten op papier via de post.

Opgelet: Zorg ervoor dat u het correcte emailadres heeft geregistreerd in uw eBox zodat u meldingen van nieuwe documenten krijgt. Een stappenplan om uw emailadres te valideren vindt u terug op de website van myEbox.(opent in nieuw venster)

    Hieronder vindt u meer informatie over de verschillende toepassingen.