Infosessie 10 juni: digitale aangiftes burgerzaken – doet uw lokaal bestuur mee?
De digitalisering van de overheid zet zich in sneltempo voort, en Mijn Burgerprofiel breidt opnieuw uit. Via de nieuwe functionaliteit kunnen burgers digitaal aangifte doen van huwelijk, geboorte, wettelijke samenwoning en erkenning van een kind. Minder papierwerk, minder wachttijden, en meer gebruiksgemak. Maar doet uw lokaal bestuur al mee?
Infosessie op 10 juni
Tijdens de infosessie op 10 juni (13-14u) wordt de nieuwe functionaliteit uitgebreid toegelicht. Dit kunt u verwachten:
- Voorstelling Gemeentehuis van de Toekomst-project Burgerloket (Stad Mechelen)
- De digitale aangifte huwelijk, geboorte, wettelijke samenwoning en erkenning van een kind in Mijn Burgerprofiel web én app
- Hoe instappen?
- Voorstelling partners
- Praktische informatie
Klaar om mee te bouwen aan de toekomst?
Door in te stappen in dit project bouwt uw lokaal bestuur mee aan een klantgerichte overheid die inspeelt op de noden van vandaag én morgen. Samen bouwen we aan een gemeentehuis van de toekomst, waar dienstverlening slimmer, sneller en eenvoudiger verloopt.
Neem deel aan de sessie en ontdek hoe uw gemeente kan meewerken aan deze innovatieve stap.
Een eigen gemeente-app?
Wist u dat al 1 op 4 gemeenten in Vlaanderen gebruik maakt van een eigen gemeente app gerealiseerd dankzij Mijn Burgerprofiel? Een eigen gemeente app integreert alle voordelen van de generieke Mijn Burgerprofiel app met de specifieke functionaliteiten van een gemeente app. Zo biedt u uw inwoners toegang tot 360°-dienstverlening op elk moment, waar ze ook zijn.
De gemeente app is gebouwd op dezelfde technische fundamenten als de Mijn Burgerprofiel app. Bovendien kan de branding volledig op maat van uw stad of gemeente. Daarnaast kunt u uw gemeente app naar wens (laten) verrijken dankzij de configuratie- en integratie-opties binnen het open ecosysteem. Dienstenleveranciers en integratoren kunnen add-ons ontwikkelen en die ter beschikking stellen via de app.