Gedaan met laden. U bevindt zich op: Hoe volg je de Plannertaken van jezelf en je teamleden op in je team? Vragen en antwoorden over Teams

Hoe volg je de Plannertaken van jezelf en je teamleden op in je team?

Een van de populairste apps die je in de Microsoft 365-omgeving vindt, is ongetwijfeld Planner.
Met deze gebruiksvriendelijke app kan je voor je hele team taken aanmaken en beheren op basis van de ‘kanban’-methode.
Die methode gebruikt een groot whiteboard om de workflow en individuele taken te visualiseren. Elke taak wordt op een post-it genoteerd en op het bord gehangen, dat meestal onderverdeeld is in de kolommen ‘To do’, ‘Doing’, en ‘Done’. De methode is populair omdat ze leidt tot transparantie over de verdeling van het werk en eventuele knelpunten blootlegt.

Planner kan je gebruiken in de browser (er bestaat geen bureaublad-app van), maar als je een plan hebt gemaakt voor een groep medewerkers die ook samenwerken in een Teamsteam, kan je dat plan ook in Teams beschikbaar maken. In Teams kan je trouwens ook een gloednieuw plan aanmaken.