Hoe activeert u de e-Box Enterprise

De e-Box Enterprise is bestemd voor officiële berichten die gevoelige informatie kunnen bevatten.

Daarom kan enkel een wettelijke vertegenwoordiger, zoals gekend in de Kruispuntbank van ondernemingen (KBO), de e-Box activeren.

Via de online toepassing KBO Public Search ((opent in nieuw venster)) kunt u nagaan wie de wettelijke vertegenwoordiger is binnen uw organisatie.

  • Stap 1

    De wettelijke vertegenwoordiger meldt zich aan om de e-Box Enterprise te activeren

    De wettelijke vertegenwoordiger meldt aan op www.eboxenterprise.be ((opent in nieuw venster)) en klikt op e-Box activeren.

  • Stap 2

    Indien er nog geen hoofdtoegangsbeheer gekend is wordt er een hoofdtoegangsbeheerder aangesteld

    Indien er voor uw organisatie nog geen hoofdtoegangsbeheerder gekend is in het beheer der toegangsbeheerders ((opent in nieuw venster)) (BTB) van de federale overheid, wordt de procedure gestart om een hoofdtoegangsbeheerder aan te stellen.

  • Stap 3

    Ga akkoord dat u gedigitaliseerde documenten in e-Box Enterprise wil ontvangen

    U kunt de verzenders nu laten weten dat u alle documenten die gedigitaliseerd zijn, ook digitaal wilt ontvangen.

    Klik hiervoor rechts vanboven op ‘Beheer e-Box’ en vink het vakje aan voor akkoord.

Wie heeft er toegang tot de e-Box Enterprise

  • Hoofdtoegangsbeheerder
  • Toegangsbeheerder:
    • Economie
    • Onderneming zonder personeel
    • Overheidsopdrachten
  • Gebruiker, met de hoedanigheid e-Box Onderneming - Beheerder

Hoe een gebruiker toegang geven tot de e-Box Enterprise

De Hoofdtoegangsbeheerder en Toegangsbeheerder hebben sowieso toegang tot e-Box en ze zijn de enigen die toegang kunnen geven aan andere gebruikers.

De volgende stappen zijn ook te zien in onderstaand filmpje:
e-Box Enterprise: hoe een gebruiker toevoegen? ((opent in nieuw venster))

  • Stap 1

    Ga naar het Toegangsbeheer van de sociale zekerheid

    Ga naar het Toegangsbeheer van de sociale zekerheid ((opent in nieuw venster)), meldt u aan en kies één van onderstaande hoedanigheden:

    • Economie
    • Onderneming zonder personeel
    • Overheidsopdrachten
  • Stap 2

    Zoek een gebruiker

    • Klik rechts bij Functionaliteiten op Gebruiker
    • Kies in het uitklapmenu Een gebruiker toevoegen
    • Vul het rijksregister- of bisnummer in bij INSZ en klik op Volgende
  • Stap 3

    Vul de gegevens aan

    Vul de identificatiegegevens van de gebruiker in en vink e-Box Onderneming - Beheerder aan in de lijst van Beveiligde toepassingen.

    Klik op Opslaan rechts onderaan de pagina.

  • Stap 4

    Bevestig de toekenning

    U krijgt nu een overzicht van de toekenning te zien. Kijk de gegevens na en klik vervolgens op Bevestigen

Veelgestelde vragen