Gedaan met laden. U bevindt zich op: Aansluiten op de Documentendienst MAGDA Documentendienst

Aansluiten op de Documentendienst

Op deze pagina vindt u terug wie kan aansluiten op de Documentendienst en welke stappen er doorlopen dienen te worden.

Belangrijk: U kunt de Documentendienst gebruiken via MAGDA Online, via een koppeling (API) met een softwarepakket/eigen integratie of allebei.

  • Voor een aansluiting op de Documentendienst via API (Webservice) volgt u de procedure op deze pagina.
  • Voor een aansluiting via MAGDA Online volgt u de bijhorende procedure.

U kunt beide opties combineren, vul hiervoor beide aanvraagformulieren in.

Voor wie?

Overheidsinstanties in Vlaanderen kunnen gebruik maken van de Documentendienst:

  • Entiteiten van de Vlaamse overheid
  • Lokale besturen
  • OCMW’s
  • Autonome gemeentebedrijven
  • Intergemeentelijke samenwerkingsverbanden
  • Sociale huisvestingsmaatschappijen
  • Publieke nutsbedrijven
  • Voorzieningen zoals ziekenhuizen, woonzorgcentra

Geen toegang:

  • Commerciële bedrijven.

Kostprijs?

  • Om de MAGDA Documentendienst te gebruiken via een API-koppeling is er geen aansluitkost en zijn er evenmin jaarlijkse kosten.

  • Indien u papieren verzendingen doet via de Documentendienst, dan wordt het verbruik gefactureerd. Voor verzendingen naar de eBox burger of de eBox onderneming zijn er geen kosten.

  • Een aansluiting is geldig voor een onbeperkt aantal gebruikers en een onbeperkt aantal verzendingen.

Aansluitingsprocedure stap voor stap