Samenwerking: interlevensbeschouwelijke competenties
De Commissie Levensbeschouwelijke Vakken ontwikkelde in opdracht van de erkende instanties en vereniging ‘interlevensbeschouwelijke competenties in het kader van dialoog en samenwerking tussen levensbeschouwingen op school’. Op deze manier willen we scholen en leerkrachten ondersteunen om via (gezamenlijke) projecten de nodige aandacht te besteden aan interlevensbeschouwelijke dialoog en samenleven.
Regelgeving
In het Decreet houdende wijziging van het decreet basisonderwijs van 25 februari 1997 en de Codex Secundair Onderwijs(opent in nieuw venster), wat de onderwijsdoelen betreft (opschrift gewijzigd door de commissie:… tot wijziging van het decreet basisonderwijs van 25 februari 1997 en de Codex Secundair Onderwijs, wat onderwijsdoelen betreft, en tot wijziging van de decreten Rechtspositie onderwijspersoneel)’ bepaalde de Vlaamse regering in Art. 45 en 147/3: “De leerplannen godsdienst, niet-confessionele zedenleer en cultuurbeschouwing respecteren tevens de interlevensbeschouwelijke competenties.”