Gedaan met laden. U bevindt zich op: bachelier en marketing

bachelier en marketing

Opleidingsverstrekker

Ecole Pratique des Hautes Etudes Commerciales

Registratienummer

ODB-1000793

Geregistreerd

op: 1 september 2019

Deze opleiding komt in aanmerking voor

  • Opleidingscheques
  • Vlaams opleidingsverlof
  • Vlaams opleidingskrediet

Aantal uren: 2.250 uur

Eindbeoordeling voorzien: ja

Blended leren: nee

Mentoropleiding: nee

Extra informatie: https://www.ephec.be/formations/promotion-sociale/bachelier-en-marketingopent in nieuw venster

Doelgroep

nieuwe studenten en personen die hun kennis willen perfectioneren op het gebied van de marketing. Personen die terwerkgesteld zijn in de privé- of openbare sector of in NGO

Voorwaarden

  • Specifieke voorwaarden per opleidingsincentive

    Elke opleidingsincentive heeft zijn eigen specifieke voorwaarden om te bepalen of u recht heeft. Kijk na of u voldoet aan de voorwaarden van de opleidingsincentive waarvan u gebruik wil maken (Vlaams opleidingsverlof, Vlaams opleidingskrediet en opleidingscheques voor werknemers

  • Opleidingscheques: beperkende voorwaarde opleidingsniveau

    Deze opleiding kan u betalen met een opleidingscheque. Bent u hooggeschoold (u behaalde een graduaats-, bachelor- of masterdiploma)? Dan kan dat enkel als u een ‘attest loopbaanbegeleiding’ heeft van maximaal 6 jaar oud. In dit attest verklaart een loopbaanbegeleider dat de opleiding noodzakelijk is voor de uitvoering van uw persoonlijk ontwikkelplan (POP).

  • Opleidingskrediet: beperkende voorwaarde opleidingsniveau

    Deze opleiding kan je volgen met Vlaams opleidingskrediet. Hou er wel rekening mee dat als u hooggeschoold bent (graduaats-, bachelor- of masterdiploma), u deze opleiding enkel mag volgen als u een ‘attest loopbaanbegeleiding’ heeft van maximaal 6 jaar oud. In dit attest verklaart een loopbaanbegeleider dat de opleiding noodzakelijk is voor de uitvoering van uw persoonlijk ontwikkelplan (POP).

  • Vlaams opleidingsverlof: beperkende voorwaarde opleidingsniveau

    Deze opleiding van het hoger onderwijs geeft recht op Vlaams opleidingsverlof als de opleiding leidt tot uw eerste bachelordiploma. Heeft u al een bachelordiploma? Dan kan u deze opleiding enkel volgen met VOV als u een ‘attest loopbaanbegeleiding’ heeft van maximaal 6 jaar oud. In dit attest verklaart een loopbaanbegeleider dat de opleiding noodzakelijk is voor de uitvoering van uw persoonlijk ontwikkelplan (POP).

  • Verhoogde tegemoetkoming 2

    Als u geen diploma hoger onderwijs hebt, kan u voor deze opleiding een opleidingscheque aanvragen waarvan de subsidie gelijk is aan de helft van het factuurbedrag, met een maximum 250 euro per schooljaar.

  • Verhoogde tegemoetkoming 1

    Als u geen diploma secundair onderwijs hebt, kan u voor deze opleiding een opleidingscheque aanvragen waarvan de subsidie gelijk is aan het factuurbedrag, met een maximum van 250 euro per schooljaar.

Inhoud van de opleiding

Vrije vertaling
De bachelor marketing is een commerciële medewerker van een onderneming, een organisatie of een openbare dienst.
Hij werkt samen aan de definitie en de aanpassing van het marketingsysteem. Hij zoekt en onderzoekt de noden en de handelingswijzen van de beoogde personen (B2B, B2C, organisaties, burgers, …) zodat de onderneming hier op een gepaste wijze kan inspelen. Hij verricht of neemt deel aan marktonderzoeken, de interpretatie van de resultaten en geeft rekenschap over de tendensen en noden van de markt. Hij werkt marketing-en communicatiestrategieën uit of neemt hieraan deel. Hij werkt marketingplannen uit op strategisch gebied die hij dan verder uitwerkt op operationeel gebied en vergewist zich hierbij van een coherente ontwikkeling binnen de onderneming ;
Hij staat de directie bij in het opvolgen van de commerciële strategie en marketing-mix en dit in samenwerking met andere diensten van de onderneming en realiseert tevens audits marketing. Hij kan genoodzaakt zijn activiteiten uit te oefenen die de internationale handel aanbelangen.
In het domein van de brandmarketing postioneert hij de produkten of diensten op de markten. Hij neemt deel aan het uitvinden en de ontwikkeling van de merkencultuur, in overeenstemming met de ondernemingsgeest en in het kader van een duurzame strategie van het merkenbeleid.
Op commercieel gebied werkt hij communicatiestrategieën uit. Hij kan hierbij een nauwe relatie met de klant ontwikkelen alsook koop- en verkoopsverrichtingen onderhandelen. Hij werkt uiteraard op dergelijke wijze om de klant voldoening te verlenen. Daartoe ontwikkelt hij zijn communicatievaardigheden (inbegrepen de virtuele communicatietechnieken en de sociale media) en is bekwaam zich uit te drukken in ten minste 2 andere talen die gangbaar zijn op nationaal of op internationaal niveau.
Hij past zich aan aan de mondialisering van zijn beroepsomgeving waaronder o.a. de mondialisering van de markten, de toepassing van marketingtechnieken in nieuwe domeinen, duurzaam ondernemen, de evolutie van de gebruikers, …
Op het gebied van de informatica is hij bekwaam overwogen opties uit te voeren rekening houdende met de nieuwe technologieën.