Gedaan met laden. U bevindt zich op: Binnenschrijnwerk: Dressings

Binnenschrijnwerk: Dressings

Opleidingsverstrekker

Syntra business

Registratienummer

ODB-1001036

Geregistreerd

op: 1 september 2019

Deze opleiding komt in aanmerking voor

  • Opleidingscheques
  • Vlaams opleidingsverlof

Aantal uren: 125 uur

Eindbeoordeling voorzien: nee

Blended leren: nee

Mentoropleiding: nee

Doelgroep

Voor schrijnwerkers die zich willen specialiseren in het opmeten, maken, verkopen of plaatsen van dressings.

Voorwaarden

  • Specifieke voorwaarden per opleidingsincentive

    Elke opleidingsincentive heeft zijn eigen specifieke voorwaarden om te bepalen of u recht heeft. Kijk na of u voldoet aan de voorwaarden van de opleidingsincentive waarvan u gebruik wil maken (Vlaams opleidingsverlof, Vlaams opleidingskrediet en opleidingscheques voor werknemers

  • Opleidingscheques: beperkende voorwaarde opleidingsniveau

    Deze opleiding kan u betalen met een opleidingscheque. Bent u hooggeschoold (u behaalde een graduaats-, bachelor- of masterdiploma)? Dan kan dat enkel als u een ‘attest loopbaanbegeleiding’ heeft van maximaal 6 jaar oud. In dit attest verklaart een loopbaanbegeleider dat de opleiding noodzakelijk is voor de uitvoering van uw persoonlijk ontwikkelplan (POP).

  • Verhoogde tegemoetkoming 1

    Als u geen diploma secundair onderwijs hebt, kan u voor deze opleiding een opleidingscheque aanvragen waarvan de subsidie gelijk is aan het factuurbedrag, met een maximum van 250 euro per schooljaar.

Inhoud van de opleiding

Dressings: het product

Onderliggende kennis en vaardigheden:

• Weet wat dressings zijn.
• Weet welke types van dressings er zijn.
• Kent de kenmerken van dressings?
• Kent de verschillende materialen die gebruikt worden voor Dressings?
• Weet hoe dressings ingericht worden.
• Kent het verschil tussen een dressing en een inloopkast
• Kent de verschillende accessoires die gebruikt worden bij dressings.
Wat doet de plaatser: hoe plaatst hij een dressing?

• Kent de basisprincipes van de afmetingen van kasten en kastdiepten
• Kent de basisprincipes van de afmetingen van kasthoogten
• Kent de basisprincipes van de afmetingen van de vrije ruimtes
• Weet hoe de plaatser een dressing plaatst?
• Kent de valkuilen bij het plaatsen van een dressing.
Proces van aankoop dressing tot plaatsing
• Kent de verschillende stappen in het proces
• Weet met welke aspecten men rekening moet houden bij elk proces
Opstellingen : van eenvoudig naar ingewikkeld

• Kent de verschillende basis opstellingen
o Opstellingen in U vorm
o Opstellingen in L vorm
• Kent de verschillende ingewikkelde opstellingen:
o Opstellingen met schouw
o Opstellingen met schuin dak
Aanpassing na opmeting
• begrijpt een technische analyse
• Weet welke nodige acties er genomen moeten worden
• Kent de verschillende dimensies (lengte, breedte, dikte, oppervlakte, inhoud, …)
• Kan zaken opmeten en berekenen
• Kan meetinstrumenten gebruiken
• Kan technische tekening gebruiken

Maak een mooi design
• Basiskennis om een design up to daten•

De dressingmarkt en de concurrentie
• Kan de verschillende concurrenten benoemen
• Weet wat de sterkte en zwakte zijn van de verschillende concurrenten
• Kent de eigen sterkte en zwakte van de eigen dressings.
• Kent de verschillende marktsegmenten?
• Weet tot welk marktsegment zijn dressings behoren.
De verkoop van een dressing van A tot Z

• Stelt de aankoopwensen van de klant vast en adviseert over de producten en diensten volgens de commerciële regels van de organisatie
• Schat in wanneer de klant wil worden geholpen
• Stelt vloeiend en spontaan (open) vragen over de wens van de klant zonder merkbaar naar uitdrukkingen te hoeven zoeken
• Kan online en klantencontact in de winkel activiteiten combineren
• Stelt zich empathisch op ten opzichte van klanten•
• Vertaalt de wens van de klant naar de mogelijkheden van het assortiment
• Geeft informatie over de kenmerken van de artikels (werking, gebruik,…) en de voordelen voor de klant in functie van zijn wensen.
• Zorgt voor productbeleving (een product wordt zo gepresenteerd als iets wat als een belevenis wordt ervaren)
• Zorgt voor winkelbeleving (de winkel wordt zo aan- en ingekleed dat er een beleving plaatsvindt)
• Zoekt informatie op in aanwezigheid van de klant
• Demonstreert of toont artikels
• Raadt artikels aan in functie van de wensen van de klant
• Geeft informatiemateriaal mee (stalen, brochures,...)
• Houdt rekening met de identiteit van de retailer
• Biedt bedrijfseigen diensten aan (afspelden, wegen, monteren…)
• Berekent prijsverschillen, kortingen,...
• Stimuleert de klant tot een aankoopbeslissing
• Sluit de verkoop af
• Stelt aanvullende producten voor (meerverkoop)
• Informeert de klant over de diensten bij/na verkoop (herstel, levering, gratis krediet, getrouwheidskaart, ...)
• Plaatst, indien nodig, de bestelling volgens de bedrijfseigen procedures

Klachtenafhandeling
• Kan de oorzaken van klachten identificeren
• Kan de klachten ontvangen op een positieve manier
• Kan gepast reageren op een klant
• Kan een juiste analyse maken van de verschillende oplossingen
• Kan de oplossingen op een gepaste manier voorstellen
• Kan de klant juist informeren
• Kan de klacht op een positieve manier afsluiten
Best pratices en oefeningen
• Intervisie tussen de deelnemers over de best pratics
• Kan een volledige dressing tekenen van A tot Z