Binnenschrijnwerk: Dressings
Syntra business
ODB-1001036
op: 1 september 2019
Deze opleiding komt in aanmerking voor
- Opleidingscheques
- Vlaams opleidingsverlof
Aantal uren: 125 uur
Eindbeoordeling voorzien: nee
Blended leren: nee
Mentoropleiding: nee
Doelgroep
Voor schrijnwerkers die zich willen specialiseren in het opmeten, maken, verkopen of plaatsen van dressings.
Voorwaarden
Specifieke voorwaarden per opleidingsincentive
Elke opleidingsincentive heeft zijn eigen specifieke voorwaarden om te bepalen of u recht heeft. Kijk na of u voldoet aan de voorwaarden van de opleidingsincentive waarvan u gebruik wil maken (Vlaams opleidingsverlof, Vlaams opleidingskrediet en opleidingscheques voor werknemers
Opleidingscheques: beperkende voorwaarde opleidingsniveau
Deze opleiding kan u betalen met een opleidingscheque. Bent u hooggeschoold (u behaalde een graduaats-, bachelor- of masterdiploma)? Dan kan dat enkel als u een ‘attest loopbaanbegeleiding’ heeft van maximaal 6 jaar oud. In dit attest verklaart een loopbaanbegeleider dat de opleiding noodzakelijk is voor de uitvoering van uw persoonlijk ontwikkelplan (POP).
Verhoogde tegemoetkoming 1
Als u geen diploma secundair onderwijs hebt, kan u voor deze opleiding een opleidingscheque aanvragen waarvan de subsidie gelijk is aan het factuurbedrag, met een maximum van 250 euro per schooljaar.
Inhoud van de opleiding
Dressings: het product
Onderliggende kennis en vaardigheden:
• Weet wat dressings zijn.
• Weet welke types van dressings er zijn.
• Kent de kenmerken van dressings?
• Kent de verschillende materialen die gebruikt worden voor Dressings?
• Weet hoe dressings ingericht worden.
• Kent het verschil tussen een dressing en een inloopkast
• Kent de verschillende accessoires die gebruikt worden bij dressings.
Wat doet de plaatser: hoe plaatst hij een dressing?
• Kent de basisprincipes van de afmetingen van kasten en kastdiepten
• Kent de basisprincipes van de afmetingen van kasthoogten
• Kent de basisprincipes van de afmetingen van de vrije ruimtes
• Weet hoe de plaatser een dressing plaatst?
• Kent de valkuilen bij het plaatsen van een dressing.
Proces van aankoop dressing tot plaatsing
• Kent de verschillende stappen in het proces
• Weet met welke aspecten men rekening moet houden bij elk proces
Opstellingen : van eenvoudig naar ingewikkeld
• Kent de verschillende basis opstellingen
o Opstellingen in U vorm
o Opstellingen in L vorm
• Kent de verschillende ingewikkelde opstellingen:
o Opstellingen met schouw
o Opstellingen met schuin dak
Aanpassing na opmeting
• begrijpt een technische analyse
• Weet welke nodige acties er genomen moeten worden
• Kent de verschillende dimensies (lengte, breedte, dikte, oppervlakte, inhoud, …)
• Kan zaken opmeten en berekenen
• Kan meetinstrumenten gebruiken
• Kan technische tekening gebruiken
Maak een mooi design
• Basiskennis om een design up to daten•
De dressingmarkt en de concurrentie
• Kan de verschillende concurrenten benoemen
• Weet wat de sterkte en zwakte zijn van de verschillende concurrenten
• Kent de eigen sterkte en zwakte van de eigen dressings.
• Kent de verschillende marktsegmenten?
• Weet tot welk marktsegment zijn dressings behoren.
De verkoop van een dressing van A tot Z
• Stelt de aankoopwensen van de klant vast en adviseert over de producten en diensten volgens de commerciële regels van de organisatie
• Schat in wanneer de klant wil worden geholpen
• Stelt vloeiend en spontaan (open) vragen over de wens van de klant zonder merkbaar naar uitdrukkingen te hoeven zoeken
• Kan online en klantencontact in de winkel activiteiten combineren
• Stelt zich empathisch op ten opzichte van klanten•
• Vertaalt de wens van de klant naar de mogelijkheden van het assortiment
• Geeft informatie over de kenmerken van de artikels (werking, gebruik,…) en de voordelen voor de klant in functie van zijn wensen.
• Zorgt voor productbeleving (een product wordt zo gepresenteerd als iets wat als een belevenis wordt ervaren)
• Zorgt voor winkelbeleving (de winkel wordt zo aan- en ingekleed dat er een beleving plaatsvindt)
• Zoekt informatie op in aanwezigheid van de klant
• Demonstreert of toont artikels
• Raadt artikels aan in functie van de wensen van de klant
• Geeft informatiemateriaal mee (stalen, brochures,...)
• Houdt rekening met de identiteit van de retailer
• Biedt bedrijfseigen diensten aan (afspelden, wegen, monteren…)
• Berekent prijsverschillen, kortingen,...
• Stimuleert de klant tot een aankoopbeslissing
• Sluit de verkoop af
• Stelt aanvullende producten voor (meerverkoop)
• Informeert de klant over de diensten bij/na verkoop (herstel, levering, gratis krediet, getrouwheidskaart, ...)
• Plaatst, indien nodig, de bestelling volgens de bedrijfseigen procedures
Klachtenafhandeling
• Kan de oorzaken van klachten identificeren
• Kan de klachten ontvangen op een positieve manier
• Kan gepast reageren op een klant
• Kan een juiste analyse maken van de verschillende oplossingen
• Kan de oplossingen op een gepaste manier voorstellen
• Kan de klant juist informeren
• Kan de klacht op een positieve manier afsluiten
Best pratices en oefeningen
• Intervisie tussen de deelnemers over de best pratics
• Kan een volledige dressing tekenen van A tot Z