Digital Marketing PRO
LEARNABLE
ODB-1000856
op: 1 september 2019
Deze opleiding komt in aanmerking voor
- Opleidingscheques
- Vlaams opleidingsverlof
Aantal uren: 120 uur
Eindbeoordeling voorzien: nee
Blended leren: nee
Mentoropleiding: nee
Doelgroep
Deze opleiding speelt in op de toenemende vraag vanuit het werkveld naar online contactonderwijs in digital marketing. Deze opleiding richt zich naar werknemers die hun vaardigheden en kennis willen opdoen op het vlak van digital marketing.
Voorwaarden
Specifieke voorwaarden per opleidingsincentive
Elke opleidingsincentive heeft zijn eigen specifieke voorwaarden om te bepalen of u recht heeft. Kijk na of u voldoet aan de voorwaarden van de opleidingsincentive waarvan u gebruik wil maken (Vlaams opleidingsverlof, Vlaams opleidingskrediet en opleidingscheques voor werknemers
Opleidingscheques: beperkende voorwaarde opleidingsniveau
Deze opleiding kan u betalen met een opleidingscheque. Bent u hooggeschoold (u behaalde een graduaats-, bachelor- of masterdiploma)? Dan kan dat enkel als u een ‘attest loopbaanbegeleiding’ heeft van maximaal 6 jaar oud. In dit attest verklaart een loopbaanbegeleider dat de opleiding noodzakelijk is voor de uitvoering van uw persoonlijk ontwikkelplan (POP).
Inhoud van de opleiding
Deze opleiding leert de cursist hoe hij digitale research kunt doen, bedrijfsdoelen kunt opstellen voor een digitale marketingcampagne en hoe hij de fundering bouwt van een
gerichte digitale marketingstrategie. Zodra hij deze opleiding heeft afgerond, gaat de cursist:
a) De belangrijkste principes en doelen van digitale marketing kunnen identificeren door:
-Onderscheid te maken tussen verschillende voorbeelden van digitale media
-Onderscheid te maken tussen elke fase van het proces van de koper
-De 5 marketingfuncties en hun bijbehorende marketingactiviteiten te identificeren
-De relatie tussen de marketingfuncties en de verschillende fases van het klantproces te herkennen
-De voordelen van het combineren van digitale en traditionele marketing kunnen herkennen om uw publiek door de gehele sales- en marketingfunnel heen te kunnen lopen
-Onderscheid te maken tussen de verschillende digitale kanalen en hoe zij mogelijkheden bieden voor een online business
b) Duidelijke en uitvoerbare doelen te stellen voor een digital marketing plan door:
-Belangrijke overwegingen te identificeren gedurende de planningsfase van een digitale marketingstrategie
-Te herkennen hoe u SMART-doelen kunt ontwikkelen voor een digitaal marketingplan
c) Digitaal research en sociaal luisteren te gebruiken om inzicht te krijgen in uw concurrenten, doelgroep en industrie door:
-De belangrijkste publieksonderzoekconcepten te identificeren die essentieel zijn om je doelgroep en interessante communities te begrijpen
-Herkennen hoe publieksonderzoek platforms helpen inzichten te winnen binnen verschillende publieksonderzoek dimensies -Herkennen hoe concurrerende onderzoekscomponenten en –tools helpen inzichten bieden over de concurrentie binnen uw industrie
-Te herkennen hoe industrietrend onderzoek en tools een digitale marketeer helpen de veranderingen en ontwikkelingen die plaatsvinden in een industrie te begrijpen
-Te herkennen hoe culturere onderzoekscomponenten en –tools een digitale marketeer helpen de manieren te onderzoeken waarop een cultuur individuele ervaringen creëert en
transformeert.
d) Herkennen hoe teamwork en verschillende rollen in teams bijdragen aan de doelen van uw digitale marketing strategie door:
-De rol van digitale marketeers in de bredere communicatie-industrie te begrijpen
-Te identificeren hoe de rol van een digitale marketeer binnen bredere business teams past
-Te herkennen hoe de rol en verantwoordelijkheden van een digitale marketeer passen in de gedeelde bedrijfsdoelen
-De relatie tussesn sales en marketing teams te herkennen en de link tussen de marketing en sales funnels
-De verschillende vaardigheden te herkennen die een digitale marketeer de mogelijkheid geven effectief te communiceren binnen een organisatie
e) De fundamentele principes van social media marketing herkennen gedurende de ontwikkeling van een digitale marketingstrategie door:
-De belangrijkste concepten van social media marketing te identificeren
-De rollen en verantwoordelijkheden van een social media marketeer te herkennen
-De fases van het aankoopproces van dek koper en de marketingfunctie van social media marketing te identificeren
-Onderscheid te maken tussen de meest invloedrijke social media platforms als het gaat om voordelen voor een digitale marketeer
-“Best practices” voor het gebruik van hashtagas te implementeren over verschillende social media platforms
f) De belangrijkste features, tools en richtlijnen voor het opzetten, optimaliseren en natuurlijk posten op Facebook, LinkedIn, Instagram en Twitter identificeren door:
-De belangrijkste terminologie in relatie tot marketing op deze platformen te herkennen
-Onderscheid te maken tussen verschillende platformfeatures die beschikbaar zijn voor marketeers op deze platformen
-Een bedrijfsaccount aan te maken en aan te passen
-“Best practices” te identificeren om effectief op deze platformen te posten en te adverteren.