Leidiing geven
ALVANCE Aluminium Duffel
ODB-1000833
op: 1 september 2019
Deze opleiding komt in aanmerking voor
- Opleidingscheques
- Vlaams opleidingsverlof
Aantal uren: 40 uur
Eindbeoordeling voorzien: ja
Blended leren: nee
Mentoropleiding: nee
Doelgroep
Operatoren, bediende en kaderleden die nood hebben aan handvaten om op een efficiënte manier een team/ploeg/afdeling of business unit te leiden. Er is geen specifieke voorkennis vereist.
Voorwaarden
Specifieke voorwaarden per opleidingsincentive
Elke opleidingsincentive heeft zijn eigen specifieke voorwaarden om te bepalen of u recht heeft. Kijk na of u voldoet aan de voorwaarden van de opleidingsincentive waarvan u gebruik wil maken (Vlaams opleidingsverlof, Vlaams opleidingskrediet en opleidingscheques voor werknemers
Opleidingscheques: beperkende voorwaarde opleidingsniveau
Deze opleiding kan u betalen met een opleidingscheque. Bent u hooggeschoold (u behaalde een graduaats-, bachelor- of masterdiploma)? Dan kan dat enkel als u een ‘attest loopbaanbegeleiding’ heeft van maximaal 6 jaar oud. In dit attest verklaart een loopbaanbegeleider dat de opleiding noodzakelijk is voor de uitvoering van uw persoonlijk ontwikkelplan (POP).
Inhoud van de opleiding
Deze opleiding heeft tot doel direct om (nieuwe) leidinggevenden (teamleiders, werkbegeleiders, lijnverantwoordelijken en managers ) voor te bereiden als leidinggevende voor de (nieuwe) medewerkers uit hun team.
Met deze opleiding willen we de leidinggevenden handvaten aanreiken om op een efficiënte manier een team/ploeg / afdeling/of business unit te leiden.
We bieden een bruikbaar theoretisch kader aan en vertalen dit naar de dagelijkse realiteit. Een greep van wat er aan bod komt: Absenteïsmebeleid, sanctioneringsbeleid, afwezigheden, loonsystemen en barema's, pesten, drugs & alcohol, stress op de werkplek, communicatie en feedback en situationeel leiding geven. Wat is leidinggeven versus wat is coachen, verschillende leiderschapsstijlen, hoe leren wij, positionering op de werkvloer, reageren op gedrag, omgaan met conflicten, motiveren, gesprekken voeren (functioneringsgesprekken en evaluatiegesprekken)...
Dit alles in een interactieve vorm met voldoende reflectie en praktische (in)oefeningen, gericht op het ervaringsleren.