Gedaan met laden. U bevindt zich op: Mentoropleiding

Mentoropleiding

Opleidingsverstrekker
Commerce training
Registratienummer
ODB-1002971
Geregistreerd
op: 1 september 2023

Deze opleiding komt in aanmerking voor

  • Opleidingscheques
  • Vlaams opleidingsverlof

Aantal uren: 12 uur

Eindbeoordeling voorzien: nee

Blended leren: nee

Mentoropleiding: ja

Extra informatie: https://www.commercetraining.be/nl/levenslang-leren/sectoraal-opleidingsaanbod/mentoropleidingopent in nieuw venster

Doelgroep

Werknemers van de paritaire comités PC119, PC202, PC311, PC312
Dit is de sectorale mentoropleiding voor mentoren in deze PC’s die aan de slag gaan met leerlingen in een OAO in kader van duaal leren.

Voorwaarden

  • Specifieke voorwaarden per opleidingsincentive

    Elke opleidingsincentive heeft zijn eigen specifieke voorwaarden om te bepalen of u recht heeft. Kijk na of u voldoet aan de voorwaarden van de opleidingsincentive waarvan u gebruik wil maken (Vlaams opleidingsverlof, Vlaams opleidingskrediet en opleidingscheques voor werknemers

  • Opleidingscheques: beperkende voorwaarde opleidingsniveau

    Deze opleiding kan u betalen met een opleidingscheque. Bent u hooggeschoold (u behaalde een graduaats-, bachelor- of masterdiploma)? Dan kan dat enkel als u een ‘attest loopbaanbegeleiding’ heeft van maximaal 6 jaar oud. In dit attest verklaart een loopbaanbegeleider dat de opleiding noodzakelijk is voor de uitvoering van uw persoonlijk ontwikkelplan (POP).

Inhoud van de opleiding

Tijdens deze opleiding worden de volgende technieken aangeleerd:
• Een opleidingsplan opstellen
• Instructies geven
• Afdoende communiceren
• Vorderingen opvolgen
• Feedback geven
• Bijsturen
• Evalueren

We zoomen verder in op het samenwerken met jongeren uit duaal leren:
• motivatie van de jongere positief beïnvloeden
• de impact van persoonlijkheid op de samenwerking tussen mentor en jongere
• de doeloriëntatie van de jongere
• hoe kennismakings- en onthaalgesprekken organiseren
• moeilijke gesprekken voeren
• driehoeksgesprekken voeren
• de stap maken van feedback naar duurzame gedragsverandering
• werken in een nieuw team
• jongeren stap voor stap meer autonomie geven