Postgraduaat Basiszorg en leerwinst
Thomas More Kempen
ODB-1002655
op: 6 april 2023
Deze opleiding komt in aanmerking voor
- Opleidingscheques
- Vlaams opleidingsverlof
Aantal studiepunten: 20
Eindbeoordeling voorzien: ja
Blended leren: nee
Mentoropleiding: nee
Extra informatie: https://thomasmore.be/nl/opleidingen/professionele-bachelor/basiszorg-en-leerwinst/basiszorg-en-leerwinst/turnhout/basistrajectopent in nieuw venster
Doelgroep
Leerkrachten in de praktijk, die zichzelf willen verdiepen en verworven competenties verruimen op vlak van zorg in het onderwijs.
- Je bent in het bezit van een bekwaamheidsbewijs om les te geven.
- Je bent minimum 3 jaar actief aan de slag als (zorg)leerkracht.
Voorwaarden
Specifieke voorwaarden per opleidingsincentive
Elke opleidingsincentive heeft zijn eigen specifieke voorwaarden om te bepalen of u recht heeft. Kijk na of u voldoet aan de voorwaarden van de opleidingsincentive waarvan u gebruik wil maken (Vlaams opleidingsverlof, Vlaams opleidingskrediet en opleidingscheques voor werknemers
Opleidingscheques: beperkende voorwaarde opleidingsniveau
Deze opleiding kan u betalen met een opleidingscheque. Bent u hooggeschoold (u behaalde een graduaats-, bachelor- of masterdiploma)? Dan kan dat enkel als u een ‘attest loopbaanbegeleiding’ heeft van maximaal 6 jaar oud. In dit attest verklaart een loopbaanbegeleider dat de opleiding noodzakelijk is voor de uitvoering van uw persoonlijk ontwikkelplan (POP).
Verhoogde tegemoetkoming 1
Als u geen diploma secundair onderwijs hebt, kan u voor deze opleiding een opleidingscheque aanvragen waarvan de subsidie gelijk is aan het factuurbedrag, met een maximum van 250 euro per schooljaar.
Inhoud van de opleiding
Curriculum bestaande uit 5 modules met elk een praktijkluik
In co-creatie met studenten, zorgcoördinatoren, leerlingenbegeleiders, pedagogisch begeleiders en CLB-medewerkers werd een curriculum uitgebouwd dat tegemoetkomt aan de actuele noden in het werkveld en vooruitstrevend is op vlak van zorg in het onderwijs.
Doorheen dit proces word je gestimuleerd om kritisch-constructief naar je onderwijspraktijk te kijken. Je leert gaandeweg de theoretische kaders die je in de cursus krijgt ook toepassen in de praktijk.
Vanuit een handelingsgericht kader onderzoek je de krachten en onderwijsbehoeften van leerlingen, leerkrachten en ouders. Je leert het onderwijsaanbod doelgericht en systematisch afstemmen op dit onderzoek. Samenwerking tussen alle betrokkenen met inzet van ieders eigenheid en deskundigheid is hierbij het uitgangspunt.
Het programma bestaat uit gemeenschappelijke en trajectspecifieke opleidingsonderdelen. Je kiest bij de start voor een traject kleuter-, lager of secundair onderwijs. In elke module is er een praktijkluik waar ruimte is voor het leren van en met elkaar.