Taalbad Nederlands voor anderstaligen
Syntra BIZZ
ODB-1000664
op: 1 september 2019
Deze opleiding komt in aanmerking voor
- Opleidingscheques
- Vlaams opleidingsverlof
Aantal uren: 33 uur
Eindbeoordeling voorzien: nee
Blended leren: nee
Mentoropleiding: nee
Extra informatie: https://www.syntra-bizz.be/opleidingen/taalbad-nederlands-voor-anderstaligenopent in nieuw venster
Doelgroep
Dit Taalbad Nederlands voor anderstaligen is bestemd voor medewerkers die de Nederlandse taal bijna niet of onvoldoende onder de knie hebben.
Voorwaarden
Specifieke voorwaarden per opleidingsincentive
Elke opleidingsincentive heeft zijn eigen specifieke voorwaarden om te bepalen of u recht heeft. Kijk na of u voldoet aan de voorwaarden van de opleidingsincentive waarvan u gebruik wil maken (Vlaams opleidingsverlof, Vlaams opleidingskrediet en opleidingscheques voor werknemers
Opleidingscheques: beperkende voorwaarde opleidingsniveau
Deze opleiding kan u betalen met een opleidingscheque. Bent u hooggeschoold (u behaalde een graduaats-, bachelor- of masterdiploma)? Dan kan dat enkel als u een ‘attest loopbaanbegeleiding’ heeft van maximaal 6 jaar oud. In dit attest verklaart een loopbaanbegeleider dat de opleiding noodzakelijk is voor de uitvoering van uw persoonlijk ontwikkelplan (POP).
Inhoud van de opleiding
Heeft jouw bedrijf ook niet-Nederlandstalige medewerkers in dienst en loopt er al eens iets mis door een onduidelijke communicatie? Of twijfel je over een eventuele aanwerving omdat de kandidaat niet zo goed Nederlands spreekt? Terwijl hij of zij toch wel de juiste technische skills heeft?
Daarvoor heeft Syntra Bizz specifieke en sterk praktijkgerichte taalbaden ontwikkeld. Zo'n taalbad leert jouw anderstalige collega's de nodige basiskennis van de Nederlandse taal. We doen dit niet in een klaslokaal, maar effectief op de werkvloer. We leren jouw collega's meer aan dan het specifieke vakjargon van het product of het bedrijf. Wij ondersteunen hen ook door coaching in de algemene en vooral praktische kennis van het Nederlands (spreken en schrijven).
Een goede kennis van het Nederlands zorgt immers voor een duidelijke communicatie tussen leidinggevenden en medewerkers. Dit resulteert meer dan ooit in efficiëntieverhoging, maar zorgt ook voor meer veiligheid op het werk.
Anderzijds kan de medewerker ook beter samenwerken met collega's en kan hij of zij ook klanten, leveranciers of andere partners begrijpen en te woord staan.
De trainer/coach past zich helemaal aan het kennisniveau van de medewerkers en integreert thema's zoals telefoneren, e-mails schrijven en beantwoorden, commerciële activiteiten enz. in zijn coachingssessies.