Zakelijk Engels B.2
- Opleidingsverstrekker
FULL MARKS
- Registratienummer
ODB-1002791
- Geregistreerd
op: 6 juli 2023
Deze opleiding komt in aanmerking voor
- Opleidingscheques
- Vlaams opleidingsverlof
Aantal uren: 128 uur
Eindbeoordeling voorzien: nee
Blended leren: nee
Mentoropleiding: nee
Doelgroep
Arbeiders, bedienden, kaderleden en leidinggevend personeel uit alle sectoren. Vereist niveau: B1.
Voorwaarden
Specifieke voorwaarden per opleidingsincentive
Elke opleidingsincentive heeft zijn eigen specifieke voorwaarden om te bepalen of u recht heeft. Kijk na of u voldoet aan de voorwaarden van de opleidingsincentive waarvan u gebruik wil maken (Vlaams opleidingsverlof, Vlaams opleidingskrediet en opleidingscheques voor werknemers
Opleidingscheques: beperkende voorwaarde opleidingsniveau
Deze opleiding kan u betalen met een opleidingscheque. Bent u hooggeschoold (u behaalde een graduaats-, bachelor- of masterdiploma)? Dan kan dat enkel als u een ‘attest loopbaanbegeleiding’ heeft van maximaal 6 jaar oud. In dit attest verklaart een loopbaanbegeleider dat de opleiding noodzakelijk is voor de uitvoering van uw persoonlijk ontwikkelplan (POP).
Modules
In deze module leer je effectief argumenteren, je mening verantwoorden en overeind houden in discussies door het geven van ter zake doende uitleg, argumenten en commentaren, een standpunt over een actueel onderwerp toelichten en daarbij de voor- en nadelen van verschillende mogelijkheden noemen, een beredeneerd betoog opbouwen uit een keten van argumenten, een argument ontwikkelen onder verwijzing naar redenen om voor of tegen een bepaald standpunt te zijn, een probleem uitleggen en duidelijk maken dat de tegenpartij in een onderhandeling een concessie moet doen, speculeren over oorzaken en gevolgen, actief meedoen aan ongedwongen discussies in vertrouwde contexten, commentaar geven, heldere standpunten uitdragen, alternatieven beoordelen en hypothesen opstellen.
Arbeidsmarktgerichtheid:
Specifieke beroeps-/technische competenties
Knelpuntberoep
De opleiding is gericht op het aanleren van competenties die deel uitmaken van een knelpuntberoep, o.a. commercieel medewerker, management assistant, bouwwerfleider, technisch leidinggevenden, verpleegkundigen. De cursist leert in de specifieke werksituatie vloeiend en effectief converseren. De cursist leert het specifieke vakjargon gebruiken.Algemene arbeidsmarktcompetenties
Communicatie en samenwerking
De opleiding leidt tot de competentie: effectief en efficiënt uitwisselen van informatie in een werkcontext. De opleiding:- opent de deur naar internationale zakelijke mogelijkheden. Werknemers communiceren met klanten en partners over de hele wereld;
- vergemakkelijkt het begrip van culturele nuances en context, waardoor werknemers effectiever kunnen samenwerken met collega’s van verschillende culturele achtergronden. Dit bevordert diversiteit en inclusiviteit op de werkvloer, wat leidt tot een verrijkte en stimulerende werkomgeving;
- heeft een directe impact op de persoonlijke interactie tussen werknemers. Het stelt hen in staat om te communiceren, ideeën uit te wisselen en samen te werken met collega’s op alle niveaus van de organisatie.
Omgaan met informatie
De opleiding leidt tot de competentie: kritisch en systematisch kunnen opzoeken, verwerken en gebruiken van relevante informatie. De cursist leert informatiebronnen in een andere taal raadplegen en kritisch beoordelen, internationale websites, rapporten en literatuur gebruiken, nuances begrijpen, culturele contexten herkennen, valse informatie identificeren. De opleiding stelt de cursist in staat om technische documentatie, handleidingen en gebruikersinterfaces in verschillende talen te begrijpen.Ondernemerszin en ondernemerschap
De opleiding leidt tot de competentie: kunnen ontwikkelen en vertalen van ideeën naar producten of diensten en naar activiteiten om de werking van de organisatie te optimaliseren. De cursist leert:- (hr-management) zijn of haar profiel opstellen, sollicitatiegesprekken voeren, zichzelf en anderen beoordelen, effectiever communiceren met teamleden en hen begeleiden, feedback geven en behoeften van medewerkers begrijpen;
- (werkorganisatie) onafhankelijker werken, zich aanpassen aan verschillende situaties (bijv. internationale omgeving), sneller informatie vinden, gemakkelijker contact leggen met externe partijen.
Je leert op natuurlijke wijze vloeiend en effectief converseren, tot in detail begrijpen wat er tegen je gezegd wordt, een gesprek beginnen, op de juiste ogenblikken je beurt nemen en de conversatie beëindigen wanneer dat nodig is, stereotiepe frasen gebruiken (bijvoorbeeld ‘Dat is een lastige vraag’) om tijd te winnen en de beurt te houden terwijl hij of zij iets bedenkt om te zeggen, zo vloeiend en spontaan in gesprek zijn dat regelmatige interactie met moedertaalsprekers goed mogelijk is zonder een van beide partijen te belasten, zich aanpassen bij de veranderingen van richting, stijl en nadruk die gebruikelijk zijn in conversatie. Je corrigeert vergissingen en fouten zodra je je ervan bewust bent. Je plant wat er gezegd moet worden en hoe het gezegd moet worden, rekening houdend met de uitwerking op de ontvanger(s).
Arbeidsmarktgerichtheid:
Specifieke beroeps-/technische competenties
Knelpuntberoep
De opleiding is gericht op het aanleren van competenties die deel uitmaken van een knelpuntberoep, o.a. commercieel medewerker, management assistant, bouwwerfleider, technisch leidinggevenden, verpleegkundigen. De cursist leert in de specifieke werksituatie vloeiend en effectief converseren. De cursist leert het specifieke vakjargon gebruiken.Algemene arbeidsmarktcompetenties
Communicatie en samenwerking
De opleiding leidt tot de competentie: effectief en efficiënt uitwisselen van informatie in een werkcontext. De opleiding:- opent de deur naar internationale zakelijke mogelijkheden. Werknemers communiceren met klanten en partners over de hele wereld;
- vergemakkelijkt het begrip van culturele nuances en context, waardoor werknemers effectiever kunnen samenwerken met collega’s van verschillende culturele achtergronden. Dit bevordert diversiteit en inclusiviteit op de werkvloer, wat leidt tot een verrijkte en stimulerende werkomgeving;
- heeft een directe impact op de persoonlijke interactie tussen werknemers. Het stelt hen in staat om te communiceren, ideeën uit te wisselen en samen te werken met collega’s op alle niveaus van de organisatie.
Omgaan met informatie
De opleiding leidt tot de competentie: kritisch en systematisch kunnen opzoeken, verwerken en gebruiken van relevante informatie. De cursist leert informatiebronnen in een andere taal raadplegen en kritisch beoordelen, internationale websites, rapporten en literatuur gebruiken, nuances begrijpen, culturele contexten herkennen, valse informatie identificeren. De opleiding stelt de cursist in staat om technische documentatie, handleidingen en gebruikersinterfaces in verschillende talen te begrijpen.Ondernemerszin en ondernemerschap
De opleiding leidt tot de competentie: kunnen ontwikkelen en vertalen van ideeën naar producten of diensten en naar activiteiten om de werking van de organisatie te optimaliseren. De cursist leert:- (hr-management) zijn of haar profiel opstellen, sollicitatiegesprekken voeren, zichzelf en anderen beoordelen, effectiever communiceren met teamleden en hen begeleiden, feedback geven en behoeften van medewerkers begrijpen;
- (werkorganisatie) onafhankelijker werken, zich aanpassen aan verschillende situaties (bijv. internationale omgeving), sneller informatie vinden, gemakkelijker contact leggen met externe partijen.
Je leert feedback geven op en opvolging geven aan uitspraken en gevolgtrekkingen van andere sprekers en daardoor de ontwikkeling van de discussie bevorderen, eigen bijdragen bekwaam in verband brengen met die van anderen, een beperkt aantal samenbindende elementen gebruiken om zinnen vloeiend met elkaar te verbinden tot een helder en samenhangend betoog, verscheidene verbindingswoorden doelmatig gebruiken om de relaties tussen ideeën helder af te bakenen, een argument stelselmatig opbouwen met de juiste benadrukking van belangrijke punten en relevante ondersteunende details.
Arbeidsmarktgerichtheid:
Specifieke beroeps-/technische competenties
Knelpuntberoep
De opleiding is gericht op het aanleren van competenties die deel uitmaken van een knelpuntberoep, o.a. commercieel medewerker, management assistant, bouwwerfleider, technisch leidinggevenden, verpleegkundigen. De cursist leert in de specifieke werksituatie vloeiend en effectief converseren. De cursist leert het specifieke vakjargon gebruiken.Algemene arbeidsmarktcompetenties
Communicatie en samenwerking
De opleiding leidt tot de competentie: effectief en efficiënt uitwisselen van informatie in een werkcontext. De opleiding:- opent de deur naar internationale zakelijke mogelijkheden. Werknemers communiceren met klanten en partners over de hele wereld;
- vergemakkelijkt het begrip van culturele nuances en context, waardoor werknemers effectiever kunnen samenwerken met collega’s van verschillende culturele achtergronden. Dit bevordert diversiteit en inclusiviteit op de werkvloer, wat leidt tot een verrijkte en stimulerende werkomgeving;
- heeft een directe impact op de persoonlijke interactie tussen werknemers. Het stelt hen in staat om te communiceren, ideeën uit te wisselen en samen te werken met collega’s op alle niveaus van de organisatie.
Omgaan met informatie
De opleiding leidt tot de competentie: kritisch en systematisch kunnen opzoeken, verwerken en gebruiken van relevante informatie. De cursist leert informatiebronnen in een andere taal raadplegen en kritisch beoordelen, internationale websites, rapporten en literatuur gebruiken, nuances begrijpen, culturele contexten herkennen, valse informatie identificeren. De opleiding stelt de cursist in staat om technische documentatie, handleidingen en gebruikersinterfaces in verschillende talen te begrijpen.Ondernemerszin en ondernemerschap
De opleiding leidt tot de competentie: kunnen ontwikkelen en vertalen van ideeën naar producten of diensten en naar activiteiten om de werking van de organisatie te optimaliseren. De cursist leert:- (hr-management) zijn of haar profiel opstellen, sollicitatiegesprekken voeren, zichzelf en anderen beoordelen, effectiever communiceren met teamleden en hen begeleiden, feedback geven en behoeften van medewerkers begrijpen;
- (werkorganisatie) onafhankelijker werken, zich aanpassen aan verschillende situaties (bijv. internationale omgeving), sneller informatie vinden, gemakkelijker contact leggen met externe partijen.
Je spreekvaardigheid wordt verder uitgebreid. Je leert in het bijzonder beter onderhandelen, met gebruikmaking van overtuigende taal en eenvoudige argumenten voor genoegdoening een pleidooi voor schadevergoeding formuleren, de grenzen van een concessie helder verklaren.
Arbeidsmarktgerichtheid:
Specifieke beroeps-/technische competenties
Knelpuntberoep
De opleiding is gericht op het aanleren van competenties die deel uitmaken van een knelpuntberoep, o.a. commercieel medewerker, management assistant, bouwwerfleider, technisch leidinggevenden, verpleegkundigen. De cursist leert in de specifieke werksituatie vloeiend en effectief converseren. De cursist leert het specifieke vakjargon gebruiken.Algemene arbeidsmarktcompetenties
Communicatie en samenwerking
De opleiding leidt tot de competentie: effectief en efficiënt uitwisselen van informatie in een werkcontext. De opleiding:- opent de deur naar internationale zakelijke mogelijkheden. Werknemers communiceren met klanten en partners over de hele wereld;
- vergemakkelijkt het begrip van culturele nuances en context, waardoor werknemers effectiever kunnen samenwerken met collega’s van verschillende culturele achtergronden. Dit bevordert diversiteit en inclusiviteit op de werkvloer, wat leidt tot een verrijkte en stimulerende werkomgeving;
- heeft een directe impact op de persoonlijke interactie tussen werknemers. Het stelt hen in staat om te communiceren, ideeën uit te wisselen en samen te werken met collega’s op alle niveaus van de organisatie.
Omgaan met informatie
De opleiding leidt tot de competentie: kritisch en systematisch kunnen opzoeken, verwerken en gebruiken van relevante informatie. De cursist leert informatiebronnen in een andere taal raadplegen en kritisch beoordelen, internationale websites, rapporten en literatuur gebruiken, nuances begrijpen, culturele contexten herkennen, valse informatie identificeren. De opleiding stelt de cursist in staat om technische documentatie, handleidingen en gebruikersinterfaces in verschillende talen te begrijpen.Ondernemerszin en ondernemerschap
De opleiding leidt tot de competentie: kunnen ontwikkelen en vertalen van ideeën naar producten of diensten en naar activiteiten om de werking van de organisatie te optimaliseren. De cursist leert:- (hr-management) zijn of haar profiel opstellen, sollicitatiegesprekken voeren, zichzelf en anderen beoordelen, effectiever communiceren met teamleden en hen begeleiden, feedback geven en behoeften van medewerkers begrijpen;
- (werkorganisatie) onafhankelijker werken, zich aanpassen aan verschillende situaties (bijv. internationale omgeving), sneller informatie vinden, gemakkelijker contact leggen met externe partijen.