Gedaan met laden. U bevindt zich op: Eindtermen in actie - Werking, doeltreffendheid en toekomst van een beleidsinstrument in Vlaanderen

Eindtermen in actie - Werking, doeltreffendheid en toekomst van een beleidsinstrument in Vlaanderen

Brochure
juni 2016
Departement Onderwijs en Vorming
Hoe en in welke mate functioneren de eindtermen in het Vlaamse onderwijs? In deze wetenschappelijke review bestudeerden de onderzoekers de eindtermen vanuit de invalshoek van diverse actoren. Elk van deze actoren (inspectie, leerplanmakers, scholen, leraren, …) gebruikt de eindtermen vanuit hun eigen perspectief. Verschillende verwachtingen en criteria ten aanzien van één instrument kunnen voor spanningen zorgen. Om zicht te krijgen op de verschillende mogelijkheden om met deze spanningen om te gaan, hebben de onderzoekers een aantal scenario’s ontwikkeld. Deze kunnen een houvast bieden voor beleidsmakers en belanghebbenden om inzicht te krijgen in mogelijke toekomstige ontwikkelingen rond de eindtermen en op basis daarvan geïnformeerde standpunten in te nemen.
Publicatiedatum
Juni 2016
Publicatietype
Brochure
Thema's
Eindtermen en ontwikkelingsdoelen
Auteur(s)
Maarten Simons, Geert Kelchtermans, Joyce Leysen