In Kortrijk kunnen burgers nu de status van hun meldingen opvolgen via Mijn Burgerprofiel
Wie zich tot het Kortrijkse meldpunt 1777 richt, kan via Mijn Burgerprofiel voortaan elke stap volgen. “Je kan het vergelijken met hoe je vandaag ook de levering van een pakjesdienst kan opvolgen”, zegt schepen van 1777 Stephanie Demeyer. “Kortrijk is de eerste stad in Vlaanderen die deze service aanbiedt”, aldus schepen van Digitale Transformatie, Arne Vandendriessche.
Vragen, meldingen of klachten komen in Kortrijk hoofdzakelijk via het gratis meldpunt 1777 binnen. Er waren dit jaar in Kortrijk al meer dan 40.000 meldingen. Ze kwamen via telefoon, mail of het webformulier van de stad. Het merendeel kan meteen worden afgehandeld, maar zo’n 8000 meldingen hadden toch verdere opvolging nodig. De status van een vraag, klacht of melding kan voortaan digitaal worden opgevolgd via Mijn Burgerprofiel. De melder kan er de historiek van de melding nakijken en ook nagaan of er een actie gepland is, bijvoorbeeld, het opruimen van sluikstort of het herstellen van een loszittende straattegel. Omdat het een digitale dienstverlening betreft, is deze 24/7u aanspreekbaar. Kortrijk wil zo meer transparantie en betere communicatie bieden aan haar burgers.