Standaard aansluitingsprocedure
U kan gebruik maken van het MAGDA-dienstenaanbod door u aan te sluiten op het MAGDA-platform. Daarvoor doorloopt u de administratieve en technische stappen van de standaard aansluitingsprocedure(opent in nieuw venster). Dit is de meest voorkomende situatie, en dus de meest gebruikte procedure.
Dienstenleveranciers die MAGDA-diensten in hun commerciële toepassingen willen gebruiken kunnen zelf niet aansluiten. Het zijn hun klanten die als gebruikers van hun toepassingen elk apart op het MAGDA-platform moeten aansluiten. Voor een vlotte integratie is het noodzakelijk dat de 3 betrokken partijen (klanten - dienstenleverancier - Digitaal Vlaanderen) zich hierop voorbereiden. Tijdens een verkennend gesprek maken we hiervoor de nodige afspraken. Neem hiervoor contact met ons op via het het formulier ‘MAGDA - algemene vragen(opent in nieuw venster)’. Een relatiebeheerder maakt vervolgens met u een afspraak.
Vereenvoudigde en specifieke aansluitingsprocedures
Afhankelijk van voor welke instantie u werkt, of wat u exact wenst, zijn er vereenvoudigde of aangepaste aansluitingstrajecten.
Ik werk voor een…
- instantie die wil aansluiten op het e-procurement programma zoals e-invoice, e-ordering…(opent in nieuw venster)
- instantie die als bron haar eigen authentieke gegevens wil ontsluiten via MAGDA(opent in nieuw venster)
- instantie die wil aansluiten op de MAGDA Documentendienst(opent in nieuw venster)
- Instantie die wil aansluiten voor voertuiggegevens van DIV(opent in nieuw venster)
- instantie die wil aansluiten op MAGDA om gegevens op te vragen met MAGDA Online(opent in nieuw venster)
- lokaal bestuur en wil aansluiten voor de webdiensten van het Vlaams Loket Woningkwaliteit (VLOK)(opent in nieuw venster)
- Vlaams ziekenhuis dat de LED-diensten wil integreren in het kader van ISQua-accreditatie(opent in nieuw venster)
- Instantie die wil aansluiten op MAGDA om persoonsgegevens op te halen uit het omgevingsloket van Ruimte en Omgeving