Basisopleiding Customer Service Medewerker
ZIVIX
ODB-1002717
op: 19 juni 2023
Deze opleiding komt in aanmerking voor
- Opleidingscheques
- Vlaams opleidingsverlof
Aantal uren: 80 uur
Eindbeoordeling voorzien: nee
Blended leren: nee
Mentoropleiding: nee
Voorwaarden
Specifieke voorwaarden per opleidingsincentive
Elke opleidingsincentive heeft zijn eigen specifieke voorwaarden om te bepalen of u recht heeft. Kijk na of u voldoet aan de voorwaarden van de opleidingsincentive waarvan u gebruik wil maken (Vlaams opleidingsverlof, Vlaams opleidingskrediet en opleidingscheques voor werknemers
Opleidingscheques: beperkende voorwaarde opleidingsniveau
Deze opleiding kan u betalen met een opleidingscheque. Bent u hooggeschoold (u behaalde een graduaats-, bachelor- of masterdiploma)? Dan kan dat enkel als u een ‘attest loopbaanbegeleiding’ heeft van maximaal 6 jaar oud. In dit attest verklaart een loopbaanbegeleider dat de opleiding noodzakelijk is voor de uitvoering van uw persoonlijk ontwikkelplan (POP).
Verhoogde tegemoetkoming 1
Als u geen diploma secundair onderwijs hebt, kan u voor deze opleiding een opleidingscheque aanvragen waarvan de subsidie gelijk is aan het factuurbedrag, met een maximum van 250 euro per schooljaar.
Inhoud van de opleiding
Het doel van deze opleiding is om deelnemers te voorzien van de kennis en vaardigheden die nodig zijn om effectief te communiceren met klanten en hun problemen op te lossen. Deze opleiding zal de deelnemers helpen bij het begrijpen van de behoeften en verwachtingen van klanten en hen in staat stellen om op een professionele en efficiënte manier te reageren op vragen en klachten.
Inhoud van de opleiding:
- Introductie tot customer service
• Wat is customer service?
• Waarom is customer service belangrijk?
• Belangrijke vaardigheden voor customer service medewerkers - Klantcommunicatie
• Luistervaardigheden
• Effectieve communicatie
• Empathie tonen
• Beheer van telefoongesprekken en e-mails - Omgaan met klachten
• Klachtenbehandeling
• Probleemoplossing
• De-escalatie van situaties
• Klachtenrapportage - Product- en servicetrouw
• Productkennis
• Servicelevel agreements
• Klanttevredenheidsonderzoeken - Administratieve taken
• Gegevensbeheer en registratie
• Het opstellen van rapportages
• Administratieve processen en systemen - Teamwerk
• Samenwerking met collega's en andere afdelingen
• Feedback ontvangen en geven
• Ontwikkeling van teamvaardigheden - Professionele ontwikkeling
• Persoonlijke groei en ontwikkeling
• Carrièrepaden binnen customer service