Gedaan met laden. U bevindt zich op: Binnenschrijnwerk: keukens

Binnenschrijnwerk: keukens

Opleidingsverstrekker

Syntra business

Registratienummer

ODB-1001037

Geregistreerd

op: 1 september 2019

Deze opleiding komt in aanmerking voor

  • Opleidingscheques
  • Vlaams opleidingsverlof

Aantal uren: 125 uur

Eindbeoordeling voorzien: nee

Blended leren: nee

Mentoropleiding: nee

Doelgroep

Voor personen die zich willen specialiseren in het uittekenen, maken, verkopen of plaatsen van keukens

Voorwaarden

  • Specifieke voorwaarden per opleidingsincentive

    Elke opleidingsincentive heeft zijn eigen specifieke voorwaarden om te bepalen of u recht heeft. Kijk na of u voldoet aan de voorwaarden van de opleidingsincentive waarvan u gebruik wil maken (Vlaams opleidingsverlof, Vlaams opleidingskrediet en opleidingscheques voor werknemers

  • Opleidingscheques: beperkende voorwaarde opleidingsniveau

    Deze opleiding kan u betalen met een opleidingscheque. Bent u hooggeschoold (u behaalde een graduaats-, bachelor- of masterdiploma)? Dan kan dat enkel als u een ‘attest loopbaanbegeleiding’ heeft van maximaal 6 jaar oud. In dit attest verklaart een loopbaanbegeleider dat de opleiding noodzakelijk is voor de uitvoering van uw persoonlijk ontwikkelplan (POP).

  • Verhoogde tegemoetkoming 1

    Als u geen diploma secundair onderwijs hebt, kan u voor deze opleiding een opleidingscheque aanvragen waarvan de subsidie gelijk is aan het factuurbedrag, met een maximum van 250 euro per schooljaar.

Inhoud van de opleiding

Algemeenheid van de keuken

• Kent de kenmerken van keukens?
• Kent de verschillende materialen die gebruikt worden voor keukens?
• Weet hoe keukens ingericht worden.
• Kent de verschillende accessoires die gebruikt worden bij keukens.
• Kent de verschillende kastopbouw en materialen
• Kent de kastmaten

De keukenmarkt en de concurrentie

• Kan de verschillende concurrenten benoemen
• Weet wat de sterkte en zwakte zijn van de verschillende concurrenten
• Kent de eigen sterkte en zwakte van de eigen keukens.
• Kent de verschillende marktsegmenten?
• Weet tot welk marktsegment zijn keukens behoren.

Wat doet de plaatser: hoe plaatst hij een keuken

• Kent de basisprincipes van de afmetingen van kasten en kastdiepten
• Kent de basisprincipes van de afmetingen van kasthoogten
• Kent de basisprincipes van de afmetingen van de vrije ruimtes
• Weet hoe de plaatser een keuken plaatst?
• Kent de valkuilen bij het plaatsen van een keuken.

Proces van aankoop keuken tot plaatsing
• Kent de verschillende stappen in het proces
• Weet met welke aspecten men rekening moet houden bij elk proces
Uittekenen van een plan
• Kan een plan uittekenen op papier
• Houd rekening met de juiste afmetingen
• Houd rekening met hoeken en vrije ruimtes
• Kan een plan uittekenen in een softwarepakket

Keukenelementen:
• Kent de verschillende mogelijkheden mbt werkbladen
• Kent de verschillende mogelijkheden mbt laden
• Kent de verschillende mogelijkheden rond deur
• Kent de verschillende mogelijkheden rond kasten
• Kent de verschillende mogelijkheden rond handgrepen
• Kent de verschillende mogelijkheden rond spoelbakken
• Kent de verschillende mogelijkheden rond mengkranen
• Kent de verschillende mogelijkheden rond inbouwtoestellen

De verkoop van een keukens van A tot Z
• Stelt de aankoopwensen van de klant vast en adviseert over de producten en diensten volgens de commerciële regels van de organisatie
• Schat in wanneer de klant wil worden geholpen
• Kan online en klantencontact in de winkel activiteiten combineren
• Stelt zich empathisch op ten opzichte van klanten
• Vertaalt de wens van de klant naar de mogelijkheden van het assortiment
• Geeft informatie over de kenmerken van de artikels (werking, gebruik,…) en de voordelen voor de klant in functie van zijn wensen.
• Zorgt voor productbeleving (een product wordt zo gepresenteerd als iets wat als een belevenis wordt ervaren)
• Zoekt informatie op in aanwezigheid van de klant
• Demonstreert of toont artikels
• Raadt artikels aan in functie van de wensen van de klant
• Geeft informatiemateriaal mee (stalen, brochures,...)
• Houdt rekening met de identiteit van de retailer
• Berekent prijsverschillen, kortingen,...
• Stimuleert de klant tot een aankoopbeslissing
• Sluit de verkoop af
• Informeert de klant over de diensten bij/na verkoop (herstel, levering, gratis krediet, getrouwheidskaart, ...)
• Plaatst, indien nodig, de bestelling volgens de bedrijfseigen procedures

Kostprijsberekening
• Kent het doel van de kostprijsberekening
• Kan een kostenberekening maken
• Kent de begrippen kostprijs, winst en riscio
• Kent de samenstelling van en kostprijs en aanbiedingsprijs
• Kan de verkoopprijs en marge berekenen
• Kan een volledig afgewerkte offerte bezorgen aan de klant

Elektriciteit
• Kent de basisprincipes van elektriciteit
• Kan bij het opmaken van het plan rekening houden met de vereisten
• Kan bij het opmaken van het plan de nodige elektrische voorzieningen tekenen.
• Weet waarmee men rekening moet houden bij het plaatsen van een keuken.

Klachtenafhandeling
• Kan de oorzaken van klachten identificeren
• Kan de klachten ontvangen op een positieve manier
• Kan gepast reageren op een klant
• Kan de oplossingen op een gepaste manier voorstellen
• Kan de klant juist informeren
• Kan de klacht op een positieve manier afsluiten
Best pratices en oefeningen
• Intervisie tussen de deelnemers over de best pratics
• Kan een volledige keuken tekenen van A tot Z