Contact Center medewerker
ITZU Training
ODB-1003215
op: 3 april 2024
Deze opleiding komt in aanmerking voor
- Opleidingscheques
- Vlaams opleidingsverlof
- Vlaams opleidingskrediet
Aantal uren: 553 uur
Eindbeoordeling voorzien: nee
Blended leren: nee
Mentoropleiding: nee
Doelgroep
De doelgroep van een opleiding voor contact center medewerkers zijn mensen die geïnteresseerd zijn
in het werken in een contact center of op een klantendienst en commerciële binnendienst om klanten
te helpen met vragen, problemen of klachten over producten of diensten. Deze mensen moeten
goede communicatievaardigheden hebben en in staat zijn om klantgericht te denken en te handelen.
Ook moeten ze in staat zijn om snel te leren en zich aan te passen aan nieuwe technologieën en
systemen die gebruikt worden in contact centers.
Deze opleiding kan gericht zijn op zowel starters als ervaren medewerkers die hun vaardigheden en
kennis willen verbeteren en zich willen specialiseren in specifieke gebieden, zoals bijvoorbeeld
klanttevredenheid, technische ondersteuning, sales, of social media.
Het is belangrijk dat de opleiding afgestemd is op de behoeften van de contact center industrie en dat
deze up-to-date is met de nieuwste trends en ontwikkelingen in deze sector. Ook kan het zijn dat de
opleiding gericht is op een specifieke sector, zoals bijvoorbeeld telecom, financiële dienstverlening, of
zorg.
ITZU Training past de inhoud van de opleiding steeds aan op basis van de specifieke noden van het
contact center, de klantendienst of commerciële binnendienst die beroep doet op onze diensten om
een opleiding op maat te ontwikkelen.
Concreet wil dit zeggen dat de theorie wordt afgestemd op de specifieke sector waarbinnen het
contact center, de klantendienst of commerciële binnendienst actief is. Het werkplekleren of het
toepassen in de praktijk zal dan ook steeds gebeuren met real-life cases waarbinnen de toekomstige
medewerkers zullen tewerkgesteld worden. Hiervoor worden ook registratiesystemen, databases
en/of softwareplatformen van leveranciers/opdrachtgevers ter beschikking gesteld waarvoor contact
centers, klantendiensten of commerciële binnendiensten opdrachten uitvoeren
Voorwaarden
Specifieke voorwaarden per opleidingsincentive
Elke opleidingsincentive heeft zijn eigen specifieke voorwaarden om te bepalen of u recht heeft. Kijk na of u voldoet aan de voorwaarden van de opleidingsincentive waarvan u gebruik wil maken (Vlaams opleidingsverlof, Vlaams opleidingskrediet en opleidingscheques voor werknemers
Opleidingscheques: beperkende voorwaarde opleidingsniveau
Deze opleiding kan u betalen met een opleidingscheque. Bent u hooggeschoold (u behaalde een graduaats-, bachelor- of masterdiploma)? Dan kan dat enkel als u een ‘attest loopbaanbegeleiding’ heeft van maximaal 6 jaar oud. In dit attest verklaart een loopbaanbegeleider dat de opleiding noodzakelijk is voor de uitvoering van uw persoonlijk ontwikkelplan (POP).
Opleidingskrediet: beperkende voorwaarde opleidingsniveau
Deze opleiding kan je volgen met Vlaams opleidingskrediet. Hou er wel rekening mee dat als u hooggeschoold bent (graduaats-, bachelor- of masterdiploma), u deze opleiding enkel mag volgen als u een ‘attest loopbaanbegeleiding’ heeft van maximaal 6 jaar oud. In dit attest verklaart een loopbaanbegeleider dat de opleiding noodzakelijk is voor de uitvoering van uw persoonlijk ontwikkelplan (POP).
Verhoogde tegemoetkoming 1
Als u geen diploma secundair onderwijs hebt, kan u voor deze opleiding een opleidingscheque aanvragen waarvan de subsidie gelijk is aan het factuurbedrag, met een maximum van 250 euro per schooljaar.