Groeitraject voor afgevaardigden (jaar 2)
COME vzw
ODB-W00116
op: 10 juli 2025
Deze opleiding komt in aanmerking voor
- Opleidingscheques
- Vlaams opleidingsverlof
Aantal uren: 32 uur
Eindbeoordeling voorzien: nee
Blended leren: nee
Mentoropleiding: nee
Extra informatie: http://www.comé.beopent in nieuw venster
Doelgroep
(nieuw) verkozen werknemersvertegenwoordigers in de OR, het CPBW en de SD
Voorwaarden
Specifieke voorwaarden per opleidingsincentive
Elke opleidingsincentive heeft zijn eigen specifieke voorwaarden om te bepalen of u recht heeft. Kijk na of u voldoet aan de voorwaarden van de opleidingsincentive waarvan u gebruik wil maken (Vlaams opleidingsverlof, Vlaams opleidingskrediet en opleidingscheques voor werknemers
Opleidingscheques: beperkende voorwaarde opleidingsniveau
Deze opleiding kan u betalen met een opleidingscheque. Bent u hooggeschoold (u behaalde een graduaats-, bachelor- of masterdiploma)? Dan kan dat enkel als u een ‘attest loopbaanbegeleiding’ heeft van maximaal 6 jaar oud. In dit attest verklaart een loopbaanbegeleider dat de opleiding noodzakelijk is voor de uitvoering van uw persoonlijk ontwikkelplan (POP).
Inhoud van de opleiding
De opleiding biedt een geïntegreerde benadering van arbeidsrecht, communicatie en persoonlijke ontwikkeling. Ze versterkt werknemers in hun kennis, zelfvertrouwen en handelingsbekwaamheid, met het oog op een sterkere positie binnen de organisatie en een verhoogde inzetbaarheid op de arbeidsmarkt.
Er worden acht onderwerpen aangeboden die telkens een dagdeel in beslag nemen:
- De (intersectorale) collectieve arbeidsovereenkomsten
- Zelfzekere communicatie
- Welzijn op het werk
- Preventie en bescherming op het werk
- Het einde van de arbeidsovereenkomst
- De rol van de syndicaal afgevaardigde
- De arbeidsmarkt anno 2025
- Syndicaal werk in de onderneming: Ervaringsuitwisseling
Tijdens de vorming worden deelnemers gestimuleerd om te leren in vier stadia: theoretische kennisoverdracht, inzicht in de materie, praktijktoepassing en integratie in het eigen handelen. Dialoog, coöperatief leren en zelfreflectie staan centraal in elke sessie.