Inspirerend Coachen: Meesterschap
HRD Academy
ODB-1003399
op: 30 augustus 2024
Deze opleiding komt in aanmerking voor
- Opleidingscheques
- Vlaams opleidingsverlof
Aantal uren: 80 uur
Eindbeoordeling voorzien: nee
Blended leren: nee
Mentoropleiding: nee
Extra informatie: https://www.hrdacademy.be/nl/opleidingen/13255/coach-opleiding/inspirerend-coachen-meesterschapopent in nieuw venster
Doelgroep
Toekomstige of ervaren coaches, HR professionals, leidinggevenden, project managers, scrum masters, preventie-adviseurs, vertrouwenspersonen, trainers en consultants die willen coachen op een heel ongedwongen manier, maar doel- en resultaatgericht.
Voorwaarden
Specifieke voorwaarden per opleidingsincentive
Elke opleidingsincentive heeft zijn eigen specifieke voorwaarden om te bepalen of u recht heeft. Kijk na of u voldoet aan de voorwaarden van de opleidingsincentive waarvan u gebruik wil maken (Vlaams opleidingsverlof, Vlaams opleidingskrediet en opleidingscheques voor werknemers
Opleidingscheques: beperkende voorwaarde opleidingsniveau
Deze opleiding kan u betalen met een opleidingscheque. Bent u hooggeschoold (u behaalde een graduaats-, bachelor- of masterdiploma)? Dan kan dat enkel als u een ‘attest loopbaanbegeleiding’ heeft van maximaal 6 jaar oud. In dit attest verklaart een loopbaanbegeleider dat de opleiding noodzakelijk is voor de uitvoering van uw persoonlijk ontwikkelplan (POP).
Inhoud van de opleiding
In deze tiendaagse verdiepingsopleiding gaan we dieper in op het inhoudelijk kader en gaan next level in het dooroefenen van coachingsvaardigheden. Ontwikkel je eigen stijl en ga op zoek naar welke coach jij wil zijn. Na tien dagen voel je je vaardig om vlot een coachingstraject op te zetten, zowel binnen je organisatie of als zelfstandig coach. Deze voortgezette training bouwt verder op de opleiding 'Inspirerend Coachen: Basis'.
Je leert in deze opleiding:
Je aanpak als coach verbreden en differentiëren
Hoe maak je van een coachingsgesprek een uitdagend gebeuren?Â
Een brede waaier aan empathische en confronterende tussenkomsten ontwikkelen.
Ondersteunen, stimuleren, uitdagen en provoceren ... coachen met lef!
Op welk terrein coach je?
Gedrag, vaardigheden, overtuigingen, waarden, persoons- of zijnsniveau: wanneer neem je welke insteek?
Hoe coach je op overtuigingen en waarden? En hoe ga je om met vastgeroeste overtuigingen?
Coachen op competenties
Hoe een coachingstraject opzetten gericht op het aanleren van specifieke competenties (delegeren, leidinggeven, assertiviteit, zelfzorg â¦)?
Hoe werk je toe naar concrete afspraken voor het oefenen 'on the job': wat zijn goede oefensituaties, wat zijn goede oefeningen?
Werken met instrumenten en actieve (speelse) werkvormen
Hoe ga je als coach aan de slag met externe evaluaties en assessments?
Welke werkvormen zijn er en hoe hanteer je deze zonder dat het geforceerd wordt?
We stimuleren je om verder te kijken dan inspirerend coachen
Diverse bronnen van inspiratie ontdekken, aanboren en verkennen.
Welke coachingsbenaderingen bestaan er nog en hoe verhoud je je ertoe?
Hoe hanteer je leerweerstanden en emotionele hindernissen, zowel bij jezelf als coach als bij je coachee?
'Vastgelopen' leerprocessen deblokkeren.
Hoe geef je in coaching ruimte aan gevoelens zoals kwaadheid, faalangst, verdriet, ...
Coachen op conflict en meningsverschillen. Hoe word je vaardig in conflict?Â
Hoe ga je aan de slag als coach?
Hoe zet je een effectief coachingstraject op? Hoe zorg je ervoor dat dit een krachtige leerervaring wordt?
Welke coach wil je zijn? Op welke doelgroep mik je?Â
Welke stappen kan je zetten om een praktijk op te zetten of te starten als interne coach?
Je eigen innerlijke inspiratie als coach verder ontwikkelen en inzetten als instrument in je coachinggesprekken.
Wat met je eigen overtuigingen en gevoelens als coach?Â
Hoe maak je van je hindernissen een krachtbron? Mogen falen als essentiële voorwaarde bij leren.