Gedaan met laden. U bevindt zich op: IT Delivery Manager

IT Delivery Manager

Opleidingsverstrekker

VOLVO GROUP BELGIUM

Registratienummer

ODB-1000770

Geregistreerd

op: 1 september 2019

Deze opleiding komt in aanmerking voor

  • Opleidingscheques
  • Vlaams opleidingsverlof

Aantal uren: 40 uur

Eindbeoordeling voorzien: nee

Blended leren: nee

Mentoropleiding: nee

Doelgroep

Deze opleiding is bedoeld voor IT-professionals die willen groeien naar een leidinggevende ICT-job met volledige verantwoordelijkheid voor applicatie onderhoud en beheer voor interne bedrijfsklanten.

Voorwaarden

  • Specifieke voorwaarden per opleidingsincentive

    Elke opleidingsincentive heeft zijn eigen specifieke voorwaarden om te bepalen of u recht heeft. Kijk na of u voldoet aan de voorwaarden van de opleidingsincentive waarvan u gebruik wil maken (Vlaams opleidingsverlof, Vlaams opleidingskrediet en opleidingscheques voor werknemers

  • Opleidingscheques: beperkende voorwaarde opleidingsniveau

    Deze opleiding kan u betalen met een opleidingscheque. Bent u hooggeschoold (u behaalde een graduaats-, bachelor- of masterdiploma)? Dan kan dat enkel als u een ‘attest loopbaanbegeleiding’ heeft van maximaal 6 jaar oud. In dit attest verklaart een loopbaanbegeleider dat de opleiding noodzakelijk is voor de uitvoering van uw persoonlijk ontwikkelplan (POP).

Inhoud van de opleiding

Als IT delivery manager dien je een team aan te sturen met volledige verantwoordelijk voor de end-to-end oplevering van zijn/haar solutions & services, inclusief de infrastructuur. De IT delivery manager zorgt ervoor dat de IT deliveries in lijn zijn met wat er is overeengekomen met de business wat betreft runtime roadmaps (vraag en aanbod) en onetime roadmaps (aanbod).

De deelnemer verwerft daartoe in dit programma de vaardigheden en de attitudes die nodig zijn om zich te onderscheiden als professionals in hun vakgebied en om een meerwaarde te leveren op een oplossingsgerichte en tactische manier. Tegen het einde van de training zal de deelnemer in staat zijn om een meer adviserende benadering te volgen, analytische technieken toe te passen en samen met het team obstakels te beheren om succesvolle bedrijfsresultaten te garanderen. Na het volgen van deze training kun je concreet:

• Gebruik maken van een adviserende aanpak binnen je rol, inzicht hebben in de belangrijkste uitdagingen en succesfactoren:
Vraag- en actief luistertechnieken.
Communicatie als deel van de onderhandeling.
Onderhandelingsstijlen (in verschillende situaties of omgeving).
Ontdek je eigen sterktes en uitdagingen.
Schakel snel, al naargelang de behoefte.

• Anticiperen op en beheren van de verwachtingen van stakeholders, richtlijnen geven en afstemming borgen:
Assertief communiceren, de kracht van observaties.
Vraag- en actief luistertechnieken.

• Een professionele impact hebben en geloofwaardigheid als ‘expert’ tonen:
Sociaal-intelligent omgaan.
Groter zelfvertrouwen hanteren.
Invloed vergroten doe je zo.

• Vergaderingen leiden:
Vergaderregels en vergadertechnische tips.
Manieren bekijken die een vergadering zeker doen mislukken.
Omgaan met gevoelige, omstreden agendapunten.

• Conflicten oplossen
Aanpak van conflictsituaties.
Hoe en wanneer onderhandel je ?
Hoe en wanneer bemiddel je ?
Hoe kan je conflictverminderend optreden ?

• Presentaties ontwerpen,...
De aandacht van een publiek trekken en houden.
Omgaan met (lastig) publiek en vragen.
Een duidelijke presentatie geven.
Als enthousiaste, betrokken en geloofwaardig presentator overkomen door verbaal, para- en non-verbaal gedrag te controleren.

DEze opleiding valt onder knelpuntberoep: Verantwoordelijke ICT