Gedaan met laden. U bevindt zich op: Mentorenopleiding Verpleegkunde

Mentorenopleiding Verpleegkunde

Opleidingsverstrekker

Howest, De Hogeschool West-Vlaanderen

Registratienummer

ODB-1002923

Geregistreerd

op: 1 september 2023

Deze opleiding komt in aanmerking voor

  • Opleidingscheques
  • Vlaams opleidingsverlof

Aantal uren: 32 uur

Eindbeoordeling voorzien: nee

Blended leren: nee

Mentoropleiding: ja

Extra informatie: https://www.howest.be/nl/opleidingen/navormingen/mentorenopleiding-verpleegkundeopent in nieuw venster

Doelgroep

Deze opleiding richt zich op verpleegkundigen die verantwoordelijk zijn voor het begeleiden en ondersteunen van Bachelorstudenten verpleegkunde op de werkvloer.
Als stagementor coach je de student op zijn of haar stageplek. De wisselwerking tussen beide is zeer belangrijk voor de optimale ontwikkeling van leerkansen voor de studenten. Dankzij jouw feedback en beoordeling van de stage slagen onze studenten erin om te groeien in hun rol als (toekomstige) verpleegkundige.

Voorwaarden

  • Specifieke voorwaarden per opleidingsincentive

    Elke opleidingsincentive heeft zijn eigen specifieke voorwaarden om te bepalen of u recht heeft. Kijk na of u voldoet aan de voorwaarden van de opleidingsincentive waarvan u gebruik wil maken (Vlaams opleidingsverlof, Vlaams opleidingskrediet en opleidingscheques voor werknemers

  • Opleidingscheques: beperkende voorwaarde opleidingsniveau

    Deze opleiding kan u betalen met een opleidingscheque. Bent u hooggeschoold (u behaalde een graduaats-, bachelor- of masterdiploma)? Dan kan dat enkel als u een ‘attest loopbaanbegeleiding’ heeft van maximaal 6 jaar oud. In dit attest verklaart een loopbaanbegeleider dat de opleiding noodzakelijk is voor de uitvoering van uw persoonlijk ontwikkelplan (POP).

Inhoud van de opleiding

o Dag 1: Wie is de bachelorstudent?
 Competenties van een bachelor Verpleegkunde
 Simulatieonderwijs: Welke leerkansen kan men op de werkvloer creëren ?
o Dag 2: Wie ben ik als mentor?
 SWOT Analyse van de mentor
 Hoe creëer ik een optimaal leerklimaat
 Omgaan met weerstand
 Workshop: omgaan met onbegrepen gedrag
o Dag 3: Hoe inspireert de mentor het team?
 SWOT analyse van eigen dienst
 Wat is de ideale afdeling voor de student?
 Verbeterproject opstellen voor eigen dienst
o Dag 4: Hoe coacht de mentor de student?
 Simulatie rond feedback geven.