Gedaan met laden. U bevindt zich op: Opleiding train-de-trainer voor bestuurder interne transportmiddelen & mobiele arbeidsmiddelen

Opleiding train-de-trainer voor bestuurder interne transportmiddelen & mobiele arbeidsmiddelen

Opleidingsverstrekker

Logis

Registratienummer

ODB-1000342

Geregistreerd

op: 1 september 2019

Deze opleiding komt in aanmerking voor

  • Opleidingscheques
  • Vlaams opleidingsverlof

Aantal uren: 40 uur

Eindbeoordeling voorzien: nee

Blended leren: nee

Mentoropleiding: nee

Extra informatie: http://www.logis-opleidingscentrum.beopent in nieuw venster

Doelgroep

Medewerkers die als interne trainer voor diverse types interne transportmiddelen gaan optreden.

Voorwaarden

  • Specifieke voorwaarden per opleidingsincentive

    Elke opleidingsincentive heeft zijn eigen specifieke voorwaarden om te bepalen of u recht heeft. Kijk na of u voldoet aan de voorwaarden van de opleidingsincentive waarvan u gebruik wil maken (Vlaams opleidingsverlof, Vlaams opleidingskrediet en opleidingscheques voor werknemers

  • Opleidingscheques: beperkende voorwaarde opleidingsniveau

    Deze opleiding kan u betalen met een opleidingscheque. Bent u hooggeschoold (u behaalde een graduaats-, bachelor- of masterdiploma)? Dan kan dat enkel als u een ‘attest loopbaanbegeleiding’ heeft van maximaal 6 jaar oud. In dit attest verklaart een loopbaanbegeleider dat de opleiding noodzakelijk is voor de uitvoering van uw persoonlijk ontwikkelplan (POP).

Inhoud van de opleiding

Afhankelijk van het transportmiddel komen volgende items aan bod zowel theorie als praktijk: Wettelijke bepalingen, technische begrippen, technische bediening, bouw van het transportmiddel, laaddiagrammen, stabiliteit, veiligheids- en verkeersregels (incl. toepassing), batterij, signalisatie, lastbehandeling (stapelen, lossen, verplaatsen, picking, rek- en blokstapeling, …), aanslagtechnieken, hijsoefeningen. Diverse toepassingen/oefeningen. De interne trainers worden eveneens bekwaamd in het evalueren van de medewerkers met behulp van een, het aanleren van instructievaardigheden en anticiperen (door middel van feedback) op rijgedrag van de cursisten. De methode is gebaseerd op: wat doe je? hoe doe je dat? waarom doe je dat zo?