Opleiding voor referenten palliatieve zorg in woonzorgcentra
PALLIATIEF NETWERK ARRONDISSEMENT LEUVEN
ODB-1002747
op: 19 juni 2023
Deze opleiding komt in aanmerking voor
- Opleidingscheques
- Vlaams opleidingsverlof
Aantal uren: 48 uur
Eindbeoordeling voorzien: nee
Blended leren: nee
Mentoropleiding: nee
Extra informatie: https://www.panal.be/events/referenten-pz-2023-2024/opent in nieuw venster
Doelgroep
Referenten palliatieve zorg in woonzorgcentra
Voorwaarden
Specifieke voorwaarden per opleidingsincentive
Elke opleidingsincentive heeft zijn eigen specifieke voorwaarden om te bepalen of u recht heeft. Kijk na of u voldoet aan de voorwaarden van de opleidingsincentive waarvan u gebruik wil maken (Vlaams opleidingsverlof, Vlaams opleidingskrediet en opleidingscheques voor werknemers
Opleidingscheques: beperkende voorwaarde opleidingsniveau
Deze opleiding kan u betalen met een opleidingscheque. Bent u hooggeschoold (u behaalde een graduaats-, bachelor- of masterdiploma)? Dan kan dat enkel als u een ‘attest loopbaanbegeleiding’ heeft van maximaal 6 jaar oud. In dit attest verklaart een loopbaanbegeleider dat de opleiding noodzakelijk is voor de uitvoering van uw persoonlijk ontwikkelplan (POP).
Verhoogde tegemoetkoming 1
Als u geen diploma secundair onderwijs hebt, kan u voor deze opleiding een opleidingscheque aanvragen waarvan de subsidie gelijk is aan het factuurbedrag, met een maximum van 250 euro per schooljaar.
Inhoud van de opleiding
In acht volledige lesdagen maken we de referent palliatieve zorg wegwijs in het palliatieve zorglandschap en werken we rond het (verder) uitbouwen en versterken van een palliatieve zorgcultuur binnen het eigen woonzorgcentrum. We hebben daarnaast ruime aandacht voor de ondersteunende rol die zij opnemen voor collega’s, bewoners en hun familieleden.
Door middel van deze interactieve opleiding willen we elke deelnemer versterken in zijn rol van palliatief referent: werken aan competenties, palliatieve grondhoudingen, zelfreflectie en het opnemen van het mandaat dat hem of haar werd toegekend.