Gedaan met laden. U bevindt zich op: Opleidingscyclus Shutdown & Turnaround Management

Opleidingscyclus Shutdown & Turnaround Management

Opleidingsverstrekker

BEMAS - Belgian Maintenance Association

Registratienummer

ODB-1001929

Geregistreerd

op: 1 september 2020

Deze opleiding komt in aanmerking voor

  • Opleidingscheques
  • Vlaams opleidingsverlof

Aantal uren: 40 uur

Eindbeoordeling voorzien: nee

Blended leren: nee

Mentoropleiding: nee

Extra informatie: https://www.bemas.org/nl/kalender/opleidingscyclus-shutdown-turnaround-managementopent in nieuw venster

Doelgroep

  • Managers en leidinggevenden die actief zijn in een coördinerende turnaround- & shutdown-functie, en die hun ervaring willen aanvullen met goede praktijken en nieuwe inzichten om zo de efficiëntie en doorlooptijd van de stops nog verder te optimaliseren.
  • Iedereen met of zonder ervaring in Shutdowns en Turnarounds, die wil begrijpen hoe een shutdown organisatie wordt opgezet, welke TA en SD processen hierbij komen kijken, en wat de impact hiervan op het resultaat van de turnaround en Shutdown is.

Er is geen specifieke voorkennis of diploma vereist, maar vertrouwd zijn met een (industriële) omgeving waar stops plaatsvinden is een must.

Voorwaarden

  • Specifieke voorwaarden per opleidingsincentive

    Elke opleidingsincentive heeft zijn eigen specifieke voorwaarden om te bepalen of u recht heeft. Kijk na of u voldoet aan de voorwaarden van de opleidingsincentive waarvan u gebruik wil maken (Vlaams opleidingsverlof, Vlaams opleidingskrediet en opleidingscheques voor werknemers

  • Opleidingscheques: beperkende voorwaarde opleidingsniveau

    Deze opleiding kan u betalen met een opleidingscheque. Bent u hooggeschoold (u behaalde een graduaats-, bachelor- of masterdiploma)? Dan kan dat enkel als u een ‘attest loopbaanbegeleiding’ heeft van maximaal 6 jaar oud. In dit attest verklaart een loopbaanbegeleider dat de opleiding noodzakelijk is voor de uitvoering van uw persoonlijk ontwikkelplan (POP).

  • Verhoogde tegemoetkoming 1

    Als u geen diploma secundair onderwijs hebt, kan u voor deze opleiding een opleidingscheque aanvragen waarvan de subsidie gelijk is aan het factuurbedrag, met een maximum van 250 euro per schooljaar.

Inhoud van de opleiding

Deelnemers krijgen inzicht in de impact van het gekozen Turnaround uitvoeringsmodel op de andere Turnaround- en Shutdown-processen. Ze leren van uit een SWOT-methodiek de controlerende elementen op het turnaround-uitvoeringsmodel van uw bedrijf te definiëren. Met dit totaalbeeld van de mogelijkheden en problematieken van elk turnaround- en shutdown-proces, begrijpen de deelnemers beter de taakinvulling van de TA-functies & rollen (ook hun functie!) binnen uw bedrijf en zullen ze nog meer vanuit een teamgedachte werken.

Leerdoelstellingen:
-Een shutdown/turnaround van A tot Z kunnen organiseren;
-De taken, bevoegdheden en verantwoordelijkheden van alle betrokkenen correct en ondubbelzinnig kunnen aflijnen;
-Checklists kunnen opstellen van alle taken en voorwaarden voor, tijdens en na de Shutdown;
-Procedures kunnen opzetten voor meerwerk, minderwerk en extra werk;
-De effectiviteit en efficiëntie van uw huidige Shutdown-inspanningen kunnen beoordelen;
-Betere afspraken kunnen maken met contractors om de betrouwbaarheid van de uitvoering te verhogen;
-Onnodige kosten kunnen vermijden door verkeerde planning, uitvoering en afsluiting;
-De uitvoeringsmodellen kennen: van 100% interne uitvoering tot 100% outsourcing;
-De verschillende aspecten van turnaround-management en -organisatie kennen;
-Budgettering en kostenbewaking kunnen toepassen doorheen alle fases;
-De nodige maatregelen kennen en kunnen toepassen op gebied van veiligheid, milieu en kwaliteit in alle fases.

Opleidingssessies:
Sessie 1: Organisatie van een shutdown en turnaround
Sessie 2: Het uitvoeringsmodel: wat en hoeveel uitbesteden?
Sessie 3: De relatie tussen het uitvoeringsmodel en scoping en werkvoorbereiding
Sessie 4: De relatie tussen het uitvoeringsmodel en planning
Sessie 5: Kwaliteit bij een shutdown of turnaround
Sessie 6: Logistics, Procurement & Contracting
Sessie 7: Samenwerken in TEAM bij een shutdown/turnaround
Sessie 8: Opvolging en rapporteren van de resultaten
Sessie 9: Presentatie van de verbetercases
Sessie 10: Digitale tools