Postgraduaat Digital Content Creation
Arteveldehogeschool
ODB-1002426
op: 26 augustus 2022
Deze opleiding komt in aanmerking voor
- Opleidingscheques
- Vlaams opleidingsverlof
- Vlaams opleidingskrediet
Aantal studiepunten: 27
Eindbeoordeling voorzien: ja
Blended leren: nee
Mentoropleiding: nee
Extra informatie: https://www.arteveldehogeschool.be/nl/opleidingen/postgraduaat/digital-content-creation-en-aiopent in nieuw venster
Doelgroep
uitstroom graduaats-, bachelor- of masterdiploma
mensen in het werkveld met affiniteit voor social media en digital storytelling
Voorwaarden
Specifieke voorwaarden per opleidingsincentive
Elke opleidingsincentive heeft zijn eigen specifieke voorwaarden om te bepalen of u recht heeft. Kijk na of u voldoet aan de voorwaarden van de opleidingsincentive waarvan u gebruik wil maken (Vlaams opleidingsverlof, Vlaams opleidingskrediet en opleidingscheques voor werknemers
Opleidingscheques: beperkende voorwaarde opleidingsniveau
Deze opleiding kan u betalen met een opleidingscheque. Bent u hooggeschoold (u behaalde een graduaats-, bachelor- of masterdiploma)? Dan kan dat enkel als u een ‘attest loopbaanbegeleiding’ heeft van maximaal 6 jaar oud. In dit attest verklaart een loopbaanbegeleider dat de opleiding noodzakelijk is voor de uitvoering van uw persoonlijk ontwikkelplan (POP).
Opleidingskrediet: beperkende voorwaarde opleidingsniveau
Deze opleiding kan je volgen met Vlaams opleidingskrediet. Hou er wel rekening mee dat u deze opleiding enkel mag volgen als u een ‘attest loopbaanbegeleiding’ heeft van maximaal 6 jaar oud. In dit attest verklaart een loopbaanbegeleider dat de opleiding noodzakelijk is voor de uitvoering van uw persoonlijk ontwikkelplan (POP).
Inhoud van de opleiding
Je maakt kennis met een breed scala aan mogelijkheden om digitale content te creëren. Je ontdekt waar jouw sterktes liggen en je krijgt handvaten aangereikt waarmee je verder je softwareskills kan ontwikkelen. Bovendien doe je meteen ervaring op via je stage en de praktijkopdrachten en ontdek je de laatste nieuwigheden op het vlak van digitale content. Daarnaast leer je inschatten welke verhalen goed scoren online en met welke content je kan uitpakken op Facebook, Pinterest, TikTok, Instagram en YouTube.
In de lessen ga je, onder deskundige begeleiding van experts uit de media- en communicatiesector, praktisch aan de slag met tekst, beeld, graphics, video, audio, en ook augmented reality (AR) en influencers passeren de revue. Die kennis zet je dan meteen concreet in tijdens je stage op een online redactie of bij een communicatiedienst of storytelling agency.