Totaalpakket Microsoft Office 365
- Opleidingsverstrekker
Syntra BIZZ
- Registratienummer
ODB-1002077
- Geregistreerd
op: 13 oktober 2021
Deze opleiding komt in aanmerking voor
- Opleidingscheques
- Vlaams opleidingsverlof
Aantal uren: 97 uur
Eindbeoordeling voorzien: nee
Blended leren: nee
Mentoropleiding: nee
Extra informatie: https://www.syntra-bizz.be/opleidingen/totaalpakket-microsoft-365opent in nieuw venster
Doelgroep
Leidinggevenden voor het maken van analyses en voor het efficiënt aansturen van hun team
Iedereen die efficiënt zijn job wil uitoefenen en hierbij gebruik maakt van Microsoft 365
Iedereen die in team samenwerkt en gegevens wil delen
Voorwaarden
Specifieke voorwaarden per opleidingsincentive
Elke opleidingsincentive heeft zijn eigen specifieke voorwaarden om te bepalen of u recht heeft. Kijk na of u voldoet aan de voorwaarden van de opleidingsincentive waarvan u gebruik wil maken (Vlaams opleidingsverlof, Vlaams opleidingskrediet en opleidingscheques voor werknemers
Opleidingscheques: beperkende voorwaarde opleidingsniveau
Deze opleiding kan u betalen met een opleidingscheque. Bent u hooggeschoold (u behaalde een graduaats-, bachelor- of masterdiploma)? Dan kan dat enkel als u een ‘attest loopbaanbegeleiding’ heeft van maximaal 6 jaar oud. In dit attest verklaart een loopbaanbegeleider dat de opleiding noodzakelijk is voor de uitvoering van uw persoonlijk ontwikkelplan (POP).
Modules
Microsoft 365 in een notendop (6u)
Deze opleiding geeft op 1 dag inzicht in de uitgebreide mogelijkheden van de Microsoft 365 apps.
Je leert wat de mogelijkheden zijn om documenten te bewaren en te delen binnen een team.
• Wat is Microsoft 365
• Het verschil met versies zoals 2013 en 2016.
• Kennismaking met de verschillende Web Apps
• Documentbeheer in de cloud: kiezen tussen OneDrive en SharePoint
• Teams
• OneNote
• Yammer
• Stream
• Forms
• Voorbeelden, praktijkoefeningen en best practicesOneNote - Efficiënt je digitale notities beheren (3u)
Tijdens deze training krijg je op korte tijd de belangrijkste tools van MS OneNote onder de knie. Je leert uiteraard de werkomgeving van OneNote kennen, zodat je je aantekeningen tijdens meetings en brainstorms vlotjes digitaal kan toevoegen, opslaan en beheren.
Inhoud
• De verschillende versies van OneNote
• Secties en Pagina’s
• Notities maken
• Je notities van een eenvoudige lay-out voorzien
• Een tabel invoegen en voorzien van een eenvoudige lay-out
• Je notitieboek aanvullen met grafische elementen (kader, lijnen,...)
• Notities markeren
• Notities zoeken
• Verwijderde items recupereren
• Notities aan een MS vergadering koppelen
• Outlook Office-documenten aan je notitieboek toevoegen
• Notities maken op PDF-documenten
• Je notities delen met anderen
• Je notities beveiligenTeams - Efficiënt online samenwerken (4u)
Gebruik je Teams wel op de meest efficiënte en correcte manier? Ken je alle opties wel die Teams je kan bieden (zoals de praktische zoekfunctie) om je professionele leven een stuk aangenamer en eenvoudiger te maken? Daarop zetten we in tijdens deze training: praktijkgerichte tips en tricks waardoor je de belangrijkste mogelijkheden van MS Teams snel onder de knie krijgt.
Inhoud
• De verschillende versies van Teams
• Teams up-to-date houden
• Een Team maken
• Kanalen toevoegen
• Handige instellingen
• Chatberichten laten opvallen
• Chatberichten bewaren om later te bekijken
• In een kanaal samenwerken aan bestanden
• De relatie tussen Teams en SharePoint
• Zoeken naar content
• Met extra tabbladen de mogelijkheden van je kanaal uitbreiden
• Een video- meeting plannen
• Tijdens je video-meeting controle houden over je deelnemers
• Bestanden aan je video vergadering toevoegen
• Een PowerPoint tijdens je video vergaderingWord (6u)
Een stevig basisaanbod MS Office-trainingen kan niet zonder een professionele training in tekstverwerking. Vrijwel iedereen op kantoor werkt met MS Word. Heel wat medewerkers leerden dit in een vorm van zelfstudie en met behulp van tips van collega’s.
In vele gevallen gebruikt men daardoor amper 20% van de mogelijkheden van MS Word. Dat zorgt niet alleen voor minder efficiëntie bij de opmaak van documenten, ook qua uitstraling en lay-out kan het dikwijls beter. Een goed opgemaakt document straalt immers professionaliteit uit, waarmee je scoort bij je klanten en je collega’s.
Alle onze MS 365-cursussen ondersteunen we met professioneel trainingsmateriaal en een massa oefeningen.
Inhoud
Inleiding
Hier maken we kennis met de verschillende schermonderdelen. We leren werken met de snelle toegang. En we leren je navigeren in een document.
Fundamentele basistechnieken
• Tekst intikken, aanpassen, corrigeren
• Een document maken, opvragen, opslaan en afdrukken
• Tekst, alinea's verplaatsen of kopiëren
Opmaak van tekens en alinea's
• Tekstopmaak: vet, cursief, onderlijnen, lettertype, …
• Alineaopmaak: uitlijning, inspringen, tussenruimte, …
• Opmaakprofielen
• Randen en arcering toepassen
• Opstellen van lijsten (opsommingstekens of nummering)
• Opmaak kopiëren en plakken
Lay-out van een document
• Marges aanpassen, staand/liggend, ...
• Afbeeldingen invoegen
• Tabellen invoegen en bewerken
• Tabs instellen en wijzigen
• Pagina-einde invoegen
• Thema's toepassen
En een massa tips, trucs (o.a. gebruik van shortcuts) en oefeningen.Powerpoint (12u)
Na jaren trouwe dienst, is het MS Office-programma PowerPoint nog steeds het belangrijkste en meest gebruiksvriendelijke programma om je presentaties visueel te ondersteunen. Tijdens deze opleiding leren we je hoe je het maximale uit PowerPoint kunt halen, zodat je slideshows maakt die scoren en overtuigen.Inhoud
Tijdens deze cursus PowerPoint komen o.a. onderstaande onderwerpen aan bod:
• Opsommingen
• Afbeeldingen en vormen
• Smart Art (diagrammen)
• Een (Excel) tabel en/of grafiek aan je presentatie toevoegen
• Mediamogelijkheden (audio en video)
• Kop- en voetteksten
• Dia model
• Overgangen en animatie
• De (nieuwe) presentatorweergave
• Sprekernotities
• Dia's of Hand-outs afdrukkenExcel basis (12u)
Excel is één van de belangrijkste tools in eender welke bedrijfsomgeving. Bijna alle bedienden of zelfstandigen (van administratief medewerkers tot managers en ondernemers) komen vroeg of laat in aanraking met dit krachtige rekenprogramma van Microsoft. Deze Basisopleiding (we starten écht bij de basis) is de ideale start voor iedereen die geen of een beperkte kennis van Excel heeft en snel de belangrijkste technieken en mogelijkheden onder de knie wilt krijgen.
Inhoud
Tijdens de cursus Excel Basis komen o.a. onderstaande onderwerpen aan bod:
• Welke opdrachten kan ik invoeren in de bovenbalk (het lint) van MS Excel?
• Hoe voer ik gegevens in en verbeter ik fouten?
• Hoe kan ik gegevens en bewerkingen (formules) kopiëren en de invoer ervan vereenvoudigen?
• Hoe kan ik getalnotaties toepassen (valuta, percentage, datums, decimalen e.d.)?
• Welke formules kan ik gebruiken en hoe pas ik die toe?
• Wat kan ik doen met relatieve, absolute en gemengde adressering en hoe pas ik die toe? Je leert in de functies werken met het dollarteken.
• Wat kan ik doen met functies (Som, Minimum, Maximum, Gemiddelde, Aantal, Aantal.Als en nog veel meer) en hoe pas ik die toe?
• Hoe kan ik teksten in mijn rekenblad integreren door middel van de tekstfuncties zoals "links", "rechts", "deel")?
• Hoe laat ik MS Excel automatisch kolommen verder aanvullen door middel van Flash Fill?
• Hoe kan ik de opmaak van mijn rekenblad automatisch aanpassen door middel van de Voorwaardelijke opmaak?
De lessen zijn zeer praktijkgericht met veel tips, tricks en oefeningen.Excel voor gevorderden (12u voor het hele pakket – aparte sessies zijn ook mogelijk)
Deze opleiding richt zich op Excel-gebruikers die al regelmatig met Excel werken en hun kennis en skills willen opfrissen en verder uitbreiden. Ook leer je praktijkgerichte technieken om efficiënter met Excel te werken. We tillen je Excel-vaardigheden dus naar een hoger niveau én zorgen ervoor dat je het programma vlotter kan gebruiken en tijd wint. Het is de bedoeling dat je na de lessen meteen resultaat boekt.
Tijdens de opleiding richten we ons op 2 grote onderdelen: complexe functies en formules, werken met gegevenslijsten en (draai)tabellen.
Deze 2 onderdelen kunnen ook als aparte sessies van 6 uur aangeboden worden
Inhoud
Sessie 1 Complexe functies en formules
• Formules
• Celnamen
• Gegevensvalidatie
• Basisfuncties
• Datum-en tijdfuncties
• Logische Functies en geneste functies
• Opzoekfuncties
• Tekstfuncties
• Informatieve functies
• Statistische functies
Sessie 2 Gegevenslijsten en (draai)tabellen
• Een lijst/tabel maken in MS Excel, sorteren en filteren
• Draaitabellen aanmaken en aanpassen
• Opmaak verzorgen
• Sorteren en filters instellen
• Gegevens groeperen
• Details bekijken
• Rekenen in Draaitabellen
• Werken met slicersExcel Rapporteren (6u)
Een duidelijke en doorgedreven rapportering van boekhoudkundige cijfers, klantendata, verkoopresultaten zijn de basis voor de juiste beslissingen op het gebied van finance, marketing en management in het algemeen.
In vele gevallen is de data beschikbaar, maar is het niet altijd evident om deze te capteren uit bestaande CRM-, ERP- of boekhoudpakketten. Informatie die al bestaat en waarmee je - mits de juiste hulptools - perfect aan de slag kan om hier stevige en duidelijke rapporten mee te maken. Rapporten die inhoudelijk sterk zijn, je de juiste inzichten geven én er ook nog mooi uit zien.
Inhoud
• Gegevenstabellen als bron én start voor dataopslag
• Manieren om data te manipuleren en importeren
• Manuele ad-hoc aanpassingen (dubbels, zoeken & vervangen…)
• Data aanpassen en corrigeren met extra formules
• Automatische aanpassingen: Get & Transform (PowerQuery)
• Herhaling en verdieping draaitabellen
• Berekeningen
• Voorlopig totaal (Running totals)
• Interactieve grafieken & draaitabelgrafieken
• Koppelen van meerdere tabellen
• Met formules: verticaal zoeken (VLOOKUP) en XLookup
• Met Get & Transform (PowerQuery):
• samenvoegen van tabellen/queries
• toevoegen van tabellen/queries
• Optioneel: opzoeken in andere kruistabelgegevens
• Vergelijken (MATCH) & Index
• Meervoudige indexExcel Programmeren met VBA (18u)
Wist je dat je de functionaliteiten van Excel stevig kan uitbreiden door zelf eigen, kleine toepassingen te schrijven in Excel? Dat doe je via VBA: Visual Basic for Applications. Deze praktijkgerichte opleiding maakt je vertrouwd met de bijna oneindige mogelijkheden van VBA, zodat je op het einde van de lessen je eigen extensies kan programmeren in Excel die volledig afgestemd zijn op je professionele noden.
Inhoud
• De Excel objectbibliotheek leren begrijpen
• Veelgebruikte objecten, collecties en hun properties, methods en events: Workbook, Worksheet, Range object enz.
• Het gebruik van objectvariabelen
• For Each Next instructies maken
• Event-driven programmeren
• Het ontwikkelen van eigen geavanceerde dialoogvensters (User Forms)
• Besturingselementen: Textboxen, Labels, Listboxen, Comboboxen, Command buttons enz.
• Ingebouwde standaarddialogen aanroepen
• Het aanmaken en gebruiken van eigen invoegtoepassingen (Add-ins)
• Koppelingen programmeren vanuit Excel met Word en AccessBusiness Intelligence met Excel - Microsoft Power Tools (12u)
Elke manager of bedrijfsleider heeft voortdurend heel wat KPI's op te volgen om de ROI van de organisatie in kaart te brengen . Steeds vaker beschik je hierbij over een massa gegevens en indicatoren (big data) die dagelijks worden gegenereerd en die je efficiënt moet weten te monitoren, meten en analyseren. Dit proces staat bekend als Business Intelligence (vaak afgekort tot BI).
BI legt de link tussen verschillende soorten data waardoor je zicht krijg op o.a. het groeipotentieel van je onderneming, eventuele voorraadproblemen, de populairste producten, beste verkopers,... Kortom: alle belangrijke parameters om de onderneming beter te besturen en te laten groeien.
Inhoud
• Exceltabellen en Data Model
• Power Pivot
• DAX-functies
• ETL
• PivotTables
• Power View
• Power Map
• Power Query
• Power BI Desktop.Outlook - Efficiënt je mailbox en agenda beheren (6u)
Werk je in een kantooromgeving dan is de kans groot dat je dagelijks gebruik maakt van het Office-programma Outlook om te e-mailen, vergaderen en je agenda te beheren. Outlook (niet te verwarren met Outlook.om, de opvolger van Hotmail) is dan ook méér dan een simpel programma om mails te versturen. Microsoft noemt het zelf een "personal information manager en e-mailclient".
Ook al ben je een ervaren gebruiker, toch is de kans groot dat je maar 10% van de mogelijkheden kent die het programma te bieden heeft. Door deze handige opties van Outlook ook onder de knie te krijgen, zorg je dat je sneller kan werken en tijd bespaart.
Inhoud
• Je Outlook-scherm efficiënt indelen
• Contacten toevoegen/Gegevens van contacten delen en een groep contactpersonen maken
• Een bestand, Outlook-item, visitekaartje, handtekening toevoegen aan een e-mailbericht / Je eigen bouwstenen in een e-mailbericht gebruiken / Herhaalde taken automatiseren / E-mailberichten sorteren, groeperen en filteren /Voorwaardelijke opmaak toepassen /Regels instellen en ongewenste e-mailberichten vermijden
• Een takenlijst aanmaken / Een e-mailbericht omzetten in een taak / Taken toewijzen
• De verschillende weergave mogelijkheden /afspraken en gebeurtenissen /
Een extra agenda toevoegen /Gegevens uit je agenda delen /Je agenda door een collega laten beheren /Een Outlook-vergadering organiseren en
Reageren op een vergaderverzoek