Verkopen met resultaat
Agoria
ODB-1000697
op: 1 september 2019
Deze opleiding komt in aanmerking voor
- Opleidingscheques
- Vlaams opleidingsverlof
Aantal uren: 48 uur
Eindbeoordeling voorzien: nee
Blended leren: nee
Mentoropleiding: nee
Extra informatie: http://www.agoria.beopent in nieuw venster
Doelgroep
Als commercieel medewerker behandel je de bestellingen van klanten commercieel en administratief. Deze medewerker heeft oog voor kwaliteit (service, kost, termijn,…) en geeft aan de klanten technische informatie over de producten en/of diensten van de onderneming. Bijkomende activiteiten kunnen zijn : klanten werven en producten en/of diensten verkopen. Met dit programma kunnen verkoopmedewerkers, of ze nu sales management, field sales of accountmanagement hebben, de waarde van wat ze verkopen beter onder woorden brengen. Die waarde kan zijn: meer omzet, operationele efficiëntie, hogere kwaliteit, klanttevredenheid, kostenbesparing, gebruikersproductiviteit, enz…
Voorwaarden
Specifieke voorwaarden per opleidingsincentive
Elke opleidingsincentive heeft zijn eigen specifieke voorwaarden om te bepalen of u recht heeft. Kijk na of u voldoet aan de voorwaarden van de opleidingsincentive waarvan u gebruik wil maken (Vlaams opleidingsverlof, Vlaams opleidingskrediet en opleidingscheques voor werknemers
Opleidingscheques: beperkende voorwaarde opleidingsniveau
Deze opleiding kan u betalen met een opleidingscheque. Bent u hooggeschoold (u behaalde een graduaats-, bachelor- of masterdiploma)? Dan kan dat enkel als u een ‘attest loopbaanbegeleiding’ heeft van maximaal 6 jaar oud. In dit attest verklaart een loopbaanbegeleider dat de opleiding noodzakelijk is voor de uitvoering van uw persoonlijk ontwikkelplan (POP).
Verhoogde tegemoetkoming 1
Als u geen diploma secundair onderwijs hebt, kan u voor deze opleiding een opleidingscheque aanvragen waarvan de subsidie gelijk is aan het factuurbedrag, met een maximum van 250 euro per schooljaar.
Inhoud van de opleiding
Module 1 – valueselling vaardigheden
• Je leert de waarde van je oplossingen beter te articuleren
• Je weerstaat prijsdruk en je realiseert een beter marge
• Je verbetert de relatie met de klant door zijn waarde te verbeteren.
Deel 1 : Wat is een goede verkoopbenadering?
Deel 2 : Afstemmen van de aankoop- en verkoopcyclus
Deel 3 : verkoop de waarde van MyCo
Deel 4 : persoonlijke verkoopvaardigheden
Deel 5 : actieplan
Module 2 – onderhandelingsvaardigheden voor betere resultaten
• Je leert je eigen sterktes en zwaktes als onderhandelaar kennen
• Je leer nieuwe tips en tricks
• De uitkomst van je onderhandelingen zal voordeliger zijn voor jou en de tegenpartij
Deel 1 : verkoop eerst en onderhandel later
Deel 2 : bereid je voor op de onderhandelingen
Deel 3 : doelstellingen en limieten vaststellen
Module 3 – sales effectiveness – van lead naar deal – prospectie laten renderen
• Je leer efficiënter met je tijd, je territorium en je klantenportefeuille om te springen
• Je zal het verkoopproces beter beheersen
• Je resultaten zullen verbeteren en je klanten zullen tevredener zijn
Deel 1 : resultaat- en inspanningsbeheer
Deel 2 : sociale en digitale verkoop
Deel 3 : klantprofilering en segmentering
Deel 4 : deal management
Deel 5 : nieuwe klanten vinden, maken en behouden
Deel 6 : accountmanagement
Deel 7 : actieplan