Winkelmedewerker
Talent Lab
ODB-1002961
op: 10 oktober 2023
Deze opleiding komt in aanmerking voor
- Opleidingscheques
- Vlaams opleidingsverlof
Aantal uren: 32 uur
Eindbeoordeling voorzien: nee
Blended leren: nee
Mentoropleiding: nee
Doelgroep
Deze opleiding is gericht op werknemers die als winkelmedewerker willen tewerkgesteld worden. Geen specifieke voorkennis vereist.
Voorwaarden
Specifieke voorwaarden per opleidingsincentive
Elke opleidingsincentive heeft zijn eigen specifieke voorwaarden om te bepalen of u recht heeft. Kijk na of u voldoet aan de voorwaarden van de opleidingsincentive waarvan u gebruik wil maken (Vlaams opleidingsverlof, Vlaams opleidingskrediet en opleidingscheques voor werknemers
Opleidingscheques: beperkende voorwaarde opleidingsniveau
Deze opleiding kan u betalen met een opleidingscheque. Bent u hooggeschoold (u behaalde een graduaats-, bachelor- of masterdiploma)? Dan kan dat enkel als u een ‘attest loopbaanbegeleiding’ heeft van maximaal 6 jaar oud. In dit attest verklaart een loopbaanbegeleider dat de opleiding noodzakelijk is voor de uitvoering van uw persoonlijk ontwikkelplan (POP).
Verhoogde tegemoetkoming 1
Als u geen diploma secundair onderwijs hebt, kan u voor deze opleiding een opleidingscheque aanvragen waarvan de subsidie gelijk is aan het factuurbedrag, met een maximum van 250 euro per schooljaar.
Inhoud van de opleiding
Leer jezelf en je collega’s beter kennen
Mindset
• Wat is mindset en hoe gaan we ermee om?
• Tips voor een positieve mindset
Communicatie
• DISC: vier kleuren als basis voor een heldere, eerlijke en open communicatie
• Het belang van lichaamstaal
• Actief luisteren
• Vragen stellen
Klantgerichtheid doorheen de volledige klantreis: van begroeting tot afscheid
Wat is klantgerichtheid? De 4 stappen:
• Begroeten en aanspreken van de klant
• Vragen stellen en advies geven
• Servicegericht bijverkopen
• Afsluiten en afscheid nemen van de klant
Bedank klanten die klagen
• Hoe omgaan met klanten die met een klacht komen?
• Wat kunnen we doen om klachten te vermijden?
• Het verschil tussen een assertieve en een agressieve klant
Diefstalpreventie
• Soorten diefstallen
• Wat zijn diefstalsignalen?
• Wat doe je als je een dief betrapt?
• Beter voorkomen dan genezen
• Link van diefstalpreventie met klantgerichtheid
Heffen en tillen doe je zo
Basisregels HACCP