De LijnInfo is het publieke informatiepunt van de Vlaamse Vervoermaatschappij De Lijn.

Contacteer De LijnInfo op het nummer 070 220 200 of via het contactformulier(opent in nieuw venster) op de website.

U kunt er terecht voor:

  • de dienstregelingen van trams en bussen van De Lijn, het aanbod voor Vlaanderen en Brussel
  • informatie over De Lijn en algemene info over openbaar vervoer en projecten rond toegankelijkheid
  • informatie over kaartjes, passen, abonnementen (lijnkaart, Buzzy Pazz, Omnipas, ...) en waar u ze kan kopen
  • informatie over tarieven, gratis reizigers, kortingen
  • een attest, een infobrochure of een boekje met dienstregelingen aan te vragen
  • het melden van verloren voorwerpen
  • reageren of een klacht formuleren op het aanbod of de dienstverlening van De Lijn
  • vragen of opmerkingen over administratieve boetes van De Lijn.

De LijnInfo is vanuit het buitenland bereikbaar via het nummer 0032 70 220 200.

Prijs voor de communicatie:

  • Zowel met vast toestel als met gsm: 0,30 euro per minuut tijdens piek- en daluren.
  • Vanuit het buitenland: afhankelijk van het land en de operator.

Waarom is het nummer van De LijnInfo betalend?

  • Momenteel is het budgettair niet mogelijk een gratis infonummer aan te bieden.
  • Een gratis infonummer houdt in dat De Lijn aanzienlijke budgetten moet vrijmaken voor deze informatiedienst.
  • Een gratis infonummer zou ook een directe impact hebben op de openingsuren en de wachttijden.
  • Door het gratis aanbieden van een telefonische informatiedienst, zullen meer reizigers hiervan gebruik maken, wat een bijkomende investering kost om dit vlot te kunnen organiseren.
  • Wel bieden we gratis informatie aan via onze website, die continu up-to-date wordt gehouden.