In Mijn Burgerprofiel dat toegankelijk is via het web, worden alle dienstverleningen en gegevens ontsloten via zeven tabs bovenaan het scherm.

Dezelfde informatie wordt ook getoond in de Mijn Burgerprofiel app en in de gemeenteapps, maar deze apps bieden deze dienstverleningen via een andere structuur, met vijf secties onderaan het scherm.

Startscherm In de Mijn Burgerprofiel app

Startscherm in een gemeente app

Hieronder wordt uitgelegd waar u de informatie getoond in de tabs in de webversie, kunt terugvinden in de Mijn Burgerproefiel apps en de gemeente apps.

Meldingen

De informatie uit de tab ‘Meldingen’ in de webversie van Mijn Burgerprofiel vindt u in de app op verschillende manieren.

  • U vindt deze informatie door onderaan te klikken op de sectie ‘Brievenbus’ en dan bovenaan in de tab ‘Meldingen’ te kijken.

Documenten

De informatie uit de tab ‘Documenten’ in de webversie van Mijn Burgerprofiel vindt u in de app op verschillende manieren:

  • De informatie vindt u door onderaan te klikken op de sectie ‘Brievenbus’ en dan bovenaan in de de tab ‘eBox documenten’ te kijken.

  • De informatie vindt u door onderaan te klikken op de sectie ‘Profiel’ en dan te klikken op ‘eBox’.

Aanvragen

De informatie uit de tab ‘Aanvragen’ in de webversie van Mijn Burgerprofiel vindt u in de app op verschillende manieren

  • De informatie vindt u door onderaan te klikken op de sectie ‘Overzicht’ en dan rechts bovenaan te klikken op de knop ‘Lopende aanvragen’.

  • De informatie vindt u door onderaan te klikken op de sectie ‘Profiel’ en dan te klikken op ‘Lopende Aanvragen’.

Attesten en vergunningen

De informatie uit de tab ‘Attesten en vergunningen’ in de webversie van Mijn Burgerprofiel vindt u in de app op verschillende manieren.

    • Klik eerst op de sectie ‘Overzicht’.

    Klik dan links bovenaan te klikken op de knop ‘Attesten en vergunningen’. U kunt hier ook filteren op de resultaten om het juiste attest of de juiste vergunning terug te vinden.

  • Klik onderaan op de sectie ‘Overzicht’ en navigeer dan naar het luik Thema’s en selecteer een thema.

    Per thema kunt u de relevante attesten downloaden.

  • De informatie vindt u door onderaan te klikken op de sectie ‘Profiel’ en dan te klikken op ‘Attesten en vergunningen’.

    U komt dan opnieuw op de overzichtspagina, waar u kunt filteren op de resultaten om het juiste attest of de juiste vergunning terug te vinden.

Uw gegevens

De contactvoorkeuren die bijgehouden worden door Digitaal Vlaanderen in de webversie, worden niet toegankelijk gemaakt of bewaard in de app, met uitzondering van de gegevens bijgehouden in het kader van de Vlaamse jobbonus.

De overige informatie is terug te vinden via de themastructuur in de app.

  • Klik op de link ‘Alle thema’s’ in het overzichtsscherm om in het volgende scherm alle categorieën zoals aanwezig in de webversie als thema terug te vinden.

    Overzichtspagina van alle thema’s

COVID-19

De informatie uit de tab ‘COVID-19’ in de webversie van Mijn Burgerprofiel vindt u in de app door onderaan te klikken op de sectie ‘Overzicht’ en dan het Thema ‘COVID-19’ te kiezen.

Hier geraakt u op twee verschillende manieren:

  • U scrolt doorheen de tegels met de verschillende thema’s heen, tot u de tegel COVID-19 tegenkomt, waarop u klikt.

  • U klikt op de link ‘Alle thema’s’

    In het volgende scherm kunt u het thema ‘COVID-19’ selecteren.

In uw buurt

De informatie uit de tab ‘In uw buurt’ in de webversie van Mijn Burgerprofiel werd nog niet mee opgenomen in de appversie van Mijn Burgerprofiel, noch in de gemeente apps.