Gedaan met laden. U bevindt zich op: OmbudsTour: ontmoet de ombudsmannen bij u in de buurt Nieuwsberichten

OmbudsTour: ontmoet de ombudsmannen bij u in de buurt

Nieuwsbericht
22 september 2023

Van 9 tot 20 oktober 2023 zullen heel wat ombudsdiensten, waaronder de Vlaamse Ombudsdienst, 11 steden bezoeken om inwoners te ontmoeten en met medewerkers van verschillende diensten te praten.

Hebt u een probleem met een overheidsdienst (gemeentelijke, Vlaamse, Brusselse of federale overheid, ...) of met een energieleverancier, uw bank of telecomoperator, bpost, de NMBS…? Kom dan langs tijdens de OmbudsTour in een stad bij u in de buurt.

In 11 steden

De ombudsdiensten zullen in deze steden aanwezig zijn:

  • Maandag 9 oktober 2023 in Gent - Stadshal, van 13 tot 16 uur
  • Dinsdag 10 oktober 2023 in Antwerpen - Grote Markt, van 12.30 tot 16 uur
  • Woensdag 11 oktober 2023 in Brugge - Markt, van 9 tot 12.30 uur
  • Donderdag 12 oktober 2023 in Leuven - Grote Markt, van 9.30 tot 13 uur
  • Vrijdag 13 oktober 2023 in Sint-Truiden - Heilig-Hartplein, van 10 tot 13 uur
  • Zaterdag 14 oktober 2023 in Brussel - Muntplein, van 10 tot 16.30 uur

En ook in Wallonië:

  • Maandag 16 oktober 2023 in Louvain-la-Neuve - place de l’Université, van 10 tot 16.30 uur
  • Dinsdag 17 oktober 2023 in Arlon - Grand-Rue, van 10 tot 16.30 uur
  • Woensdag 18 oktober 2023 in Charleroi - Place Verte, van 10 tot 16.30 uur
  • Donderdag 19 oktober 2023 in Namur - Place de l’Ange, van 10 tot 16.30 uur
  • Vrijdag 20 oktober 2023 in Liège - Place du Marché, van 10 tot 16.30 uur.

Onafhankelijk en gratis

De OmbudsTour is een initiatief van Ombudsman.be, een netwerk van meer dan 30 ombudsdiensten in België, waaronder de federale Ombudsman, de Vlaamse Ombudsman, Ombuds Brussel, de Ombudsman voor Energie, de Consumentenombudsdienst, … Alle ombudsdiensten uit het netwerk zijn onafhankelijk. Hun tussenkomst is altijd gratis.

“De ombudsman is een bemiddelaar die tussenbeide komt wanneer iemand een probleem heeft met een overheidsdienst of een bedrijf en er niet in slaagt om dit met de betrokken dienst op te lossen. De ombudsman tracht een oplossing te vinden, biedt antwoorden en doet, indien nodig, aanbevelingen om de dienstverlening te verbeteren” aldus Marc Bertrand, voorzitter van Ombudsman.be.

Eén website

Het is niet altijd makkelijk om te weten tot wie u zich kunt wenden als u een probleem hebt. De website van het netwerk ombudsman.be(opent in nieuw venster) kan u helpen.

Gaat u niet akkoord met uw belastingen? Hebt u een geschil met uw gemeente? Wilt u uw gasfactuur betwisten? Hebt u een foutje in uw pensioenberekening gevonden?

Met ombudsman.be(opent in nieuw venster) is het makkelijk om een klacht in te dienen bij de juiste ombudsman.