Gedaan met laden. U bevindt zich op: Sales: training voor starters

Sales: training voor starters

Opleidingsverstrekker

NCOI Learning

Registratienummer

ODB-1002378

Geregistreerd

op: 20 juli 2022

Deze opleiding komt in aanmerking voor

  • Opleidingscheques
  • Vlaams opleidingsverlof

Aantal uren: 32 uur

Eindbeoordeling voorzien: nee

Blended leren: nee

Mentoropleiding: nee

Extra informatie: https://www.ncoi.be/nl/opleiding/sales-training-voor-starters.htmlopent in nieuw venster

Doelgroep

Iedereen die zijn of haar verkoopvaardigheden wil trainen om enthousiast en vol vertrouwen een commerciële loopbaan te starten.

  • vertegenwoordigers
  • junior sales professionals
  • sales executives
  • verkopers
  • commercieel verantwoordelijken
  • verkoopverantwoordelijken

Voorwaarden

  • Specifieke voorwaarden per opleidingsincentive

    Elke opleidingsincentive heeft zijn eigen specifieke voorwaarden om te bepalen of u recht heeft. Kijk na of u voldoet aan de voorwaarden van de opleidingsincentive waarvan u gebruik wil maken (Vlaams opleidingsverlof, Vlaams opleidingskrediet en opleidingscheques voor werknemers

  • Opleidingscheques: beperkende voorwaarde opleidingsniveau

    Deze opleiding kan u betalen met een opleidingscheque. Bent u hooggeschoold (u behaalde een graduaats-, bachelor- of masterdiploma)? Dan kan dat enkel als u een ‘attest loopbaanbegeleiding’ heeft van maximaal 6 jaar oud. In dit attest verklaart een loopbaanbegeleider dat de opleiding noodzakelijk is voor de uitvoering van uw persoonlijk ontwikkelplan (POP).

  • Verhoogde tegemoetkoming 1

    Als u geen diploma secundair onderwijs hebt, kan u voor deze opleiding een opleidingscheque aanvragen waarvan de subsidie gelijk is aan het factuurbedrag, met een maximum van 250 euro per schooljaar.

Inhoud van de opleiding

Resultaten halen, daar draait het om in sales. In deze training krijg je de technieken in de vingers om straks jouw verkoopdoelstellingen waar te maken.

  • Je komt assertief en empathisch over
  • Je leert hoe je vlot bezoekafspraken te pakken krijgt
  • Je valt terug op een sterke gespreksstructuur en stelt de juiste vraag op het juiste moment
  • Je krijgt alle behoeften van je klant op tafel en speelt er handig op in
  • Ook online vind je beslissers, grijp je opportuniteiten en trigger je leads
  • Je countert met gemak bezwaren en klachten

PROGRAMMA

  1. Je commerciële mindset
    Als verkoper ben je iemand die inspireert, overtuigt en anderen ook effectief aanzet om iets te ondernemen, zowel online als offline. De mindset of commerciële flair die hiervoor nodig is, is de basis van je commerciële rol.
  • Invloed van digital sales
  • Het belang van lichaamstaal
  • Zelfverzekerd (durven) communiceren
  • Onmisbare communicatietechnieken
  1. De kracht van social selling
    Het internet is vandaag de grootste bron van informatie. Maar hoe kan je de digitale tools nu inzetten om je business te versterken? Haal de social seller in jezelf naar boven en leer je digital tools in te zetten om leads te genereren en opportuniteiten te detecteren. Zonder het menselijke aspect uit het oog te verliezen natuurlijk. Wedden dat je je straks afvraagt hoe de wereld het ooit zonder social selling deed?
  • Wat is social selling (niet)?
  • De invloed van social selling op het beslissingsproces
  • Hoe prospects contacteren?
  • Hoe waarde creëren met conversatie en content?
  • Hoe jezelf profileren als expert in je vakgebied?
  • Social selling tools
  1. Concrete verkoopdoelen mét stappenplan
    Een goede voorbereiding is key. Onze expert deelt met plezier zijn best practices en vertelt hoe je vooraf je doel en methode bepaalt.
  • Ben ik een product- of solutionseller?
  • Bepaal het hoofd-, deel- en reservedoel van je bezoek
  • De logische fasen van een verkoopgesprek
  • Welke bezwaren kan je verwachten?
  1. De eerste indruk
    Enkele seconden of in het beste geval enkele minuten. Zo veel (of net weinig) tijd heb je om een professionele indruk te maken. Gelukkig leer je tijdens de training hoe je meteen de juiste snaar raakt, om dan te scoren met een elevator pitch op niveau.
  • Het ideale script bij telefonische prospectie

  • Zo maak je een klant warm voor een afspraak

  • En zo weerleg je afspraakbezwaren

  • Een geslaagde kennismaking

  • Het nut van social talk en een gespreksagenda

  • De elevator pitch om jezelf en je bedrijf voor te stellen en te verkopen via uw USP's

  • Businesskansen zien én grijpen

    1. Het verkoopvoorstel
      Nu je weet hoe je één voet binnen zet, is het tijd voor de volgende stap: een verkoopvoorstel op maat. En dat begint met wat opzoekwerk en een grondige analyse. Je leert behoefte-opportuniteiten op te sporen én er professioneel mee om te gaan.
  • Trechtertechniek en het belang van negatieve en positieve gevolg/effectvragen

  • Rationele versus irrationele gespreksturing

  • Welke voorwaarden sturen de beslissing van de klant?

  • Hoe de USP’s tot hun recht laten komen in je voorstel of offerte

  1. Je top 5-argumenten
    Het moment van de waarheid breekt aan wanneer je je klant overtuigt: je kent dé oplossing voor zijn probleem. Al gelooft die dat enkel als je de juiste kaarten bovenhaalt. Dus leer je op de juiste manier argumenten met added value inzetten om je USP’s hard te maken.
  • Sellogram als argumentatietechniek
  • Hoe USP’s kwantificeren met de zero-based techniek
  • Het geheim van storytelling
  1. Bezwaren tackelen en afsluiten
    Dat je dagelijks met koopbezwaren en afwijzing te maken zal hebben staat buiten kijf. Het belangrijkste om toch een deal te bekomen? Dat je leert omgaan met tegenwind en die moeiteloos weet om te buigen in een compromis.
  • Meeveertechniek: hoe koopbezwaren weerleggen
  • Omgaan met prijsbezwaren
  • Detecteren van en inspelen op koopsignalen
  • Met succes om een deal vragen
  • Besluiteloosheid counteren
  • Een effectieve (offerte)opvolging