Sales: training voor starters
NCOI Learning
ODB-1002378
op: 20 juli 2022
Deze opleiding komt in aanmerking voor
- Opleidingscheques
- Vlaams opleidingsverlof
Aantal uren: 32 uur
Eindbeoordeling voorzien: nee
Blended leren: nee
Mentoropleiding: nee
Extra informatie: https://www.ncoi.be/nl/opleiding/sales-training-voor-starters.htmlopent in nieuw venster
Doelgroep
Iedereen die zijn of haar verkoopvaardigheden wil trainen om enthousiast en vol vertrouwen een commerciële loopbaan te starten.
- vertegenwoordigers
- junior sales professionals
- sales executives
- verkopers
- commercieel verantwoordelijken
- verkoopverantwoordelijken
Voorwaarden
Specifieke voorwaarden per opleidingsincentive
Elke opleidingsincentive heeft zijn eigen specifieke voorwaarden om te bepalen of u recht heeft. Kijk na of u voldoet aan de voorwaarden van de opleidingsincentive waarvan u gebruik wil maken (Vlaams opleidingsverlof, Vlaams opleidingskrediet en opleidingscheques voor werknemers
Opleidingscheques: beperkende voorwaarde opleidingsniveau
Deze opleiding kan u betalen met een opleidingscheque. Bent u hooggeschoold (u behaalde een graduaats-, bachelor- of masterdiploma)? Dan kan dat enkel als u een ‘attest loopbaanbegeleiding’ heeft van maximaal 6 jaar oud. In dit attest verklaart een loopbaanbegeleider dat de opleiding noodzakelijk is voor de uitvoering van uw persoonlijk ontwikkelplan (POP).
Verhoogde tegemoetkoming 1
Als u geen diploma secundair onderwijs hebt, kan u voor deze opleiding een opleidingscheque aanvragen waarvan de subsidie gelijk is aan het factuurbedrag, met een maximum van 250 euro per schooljaar.
Inhoud van de opleiding
Resultaten halen, daar draait het om in sales. In deze training krijg je de technieken in de vingers om straks jouw verkoopdoelstellingen waar te maken.
- Je komt assertief en empathisch over
- Je leert hoe je vlot bezoekafspraken te pakken krijgt
- Je valt terug op een sterke gespreksstructuur en stelt de juiste vraag op het juiste moment
- Je krijgt alle behoeften van je klant op tafel en speelt er handig op in
- Ook online vind je beslissers, grijp je opportuniteiten en trigger je leads
- Je countert met gemak bezwaren en klachten
PROGRAMMA
- Je commerciële mindset
Als verkoper ben je iemand die inspireert, overtuigt en anderen ook effectief aanzet om iets te ondernemen, zowel online als offline. De mindset of commerciële flair die hiervoor nodig is, is de basis van je commerciële rol.
- Invloed van digital sales
- Het belang van lichaamstaal
- Zelfverzekerd (durven) communiceren
- Onmisbare communicatietechnieken
- De kracht van social selling
Het internet is vandaag de grootste bron van informatie. Maar hoe kan je de digitale tools nu inzetten om je business te versterken? Haal de social seller in jezelf naar boven en leer je digital tools in te zetten om leads te genereren en opportuniteiten te detecteren. Zonder het menselijke aspect uit het oog te verliezen natuurlijk. Wedden dat je je straks afvraagt hoe de wereld het ooit zonder social selling deed?
- Wat is social selling (niet)?
- De invloed van social selling op het beslissingsproces
- Hoe prospects contacteren?
- Hoe waarde creëren met conversatie en content?
- Hoe jezelf profileren als expert in je vakgebied?
- Social selling tools
- Concrete verkoopdoelen mét stappenplan
Een goede voorbereiding is key. Onze expert deelt met plezier zijn best practices en vertelt hoe je vooraf je doel en methode bepaalt.
- Ben ik een product- of solutionseller?
- Bepaal het hoofd-, deel- en reservedoel van je bezoek
- De logische fasen van een verkoopgesprek
- Welke bezwaren kan je verwachten?
- De eerste indruk
Enkele seconden of in het beste geval enkele minuten. Zo veel (of net weinig) tijd heb je om een professionele indruk te maken. Gelukkig leer je tijdens de training hoe je meteen de juiste snaar raakt, om dan te scoren met een elevator pitch op niveau.
Het ideale script bij telefonische prospectie
Zo maak je een klant warm voor een afspraak
En zo weerleg je afspraakbezwaren
Een geslaagde kennismaking
Het nut van social talk en een gespreksagenda
De elevator pitch om jezelf en je bedrijf voor te stellen en te verkopen via uw USP's
Businesskansen zien én grijpen
- Het verkoopvoorstel
Nu je weet hoe je één voet binnen zet, is het tijd voor de volgende stap: een verkoopvoorstel op maat. En dat begint met wat opzoekwerk en een grondige analyse. Je leert behoefte-opportuniteiten op te sporen én er professioneel mee om te gaan.
- Het verkoopvoorstel
Trechtertechniek en het belang van negatieve en positieve gevolg/effectvragen
Rationele versus irrationele gespreksturing
Welke voorwaarden sturen de beslissing van de klant?
Hoe de USP’s tot hun recht laten komen in je voorstel of offerte
- Je top 5-argumenten
Het moment van de waarheid breekt aan wanneer je je klant overtuigt: je kent dé oplossing voor zijn probleem. Al gelooft die dat enkel als je de juiste kaarten bovenhaalt. Dus leer je op de juiste manier argumenten met added value inzetten om je USP’s hard te maken.
- Sellogram als argumentatietechniek
- Hoe USP’s kwantificeren met de zero-based techniek
- Het geheim van storytelling
- Bezwaren tackelen en afsluiten
Dat je dagelijks met koopbezwaren en afwijzing te maken zal hebben staat buiten kijf. Het belangrijkste om toch een deal te bekomen? Dat je leert omgaan met tegenwind en die moeiteloos weet om te buigen in een compromis.
- Meeveertechniek: hoe koopbezwaren weerleggen
- Omgaan met prijsbezwaren
- Detecteren van en inspelen op koopsignalen
- Met succes om een deal vragen
- Besluiteloosheid counteren
- Een effectieve (offerte)opvolging