Gedaan met laden. U bevindt zich op: Selectieprocedure Definities

Selectieprocedure

Hoe interpreteert u de selectieprocedure binnen de rapportering van de Vlaamse overheid?

Een selectieprocedure is een geheel van selectiefasen die bedoeld zijn om een geschikte kandidaat voor een vacature te vinden.

Een selectieprocedure start op de datum waarop de lijnmanager beslist om de vacature bekend te maken door een aanvraag bij de selector. De procedure eindigt op de datum waarop het proces-verbaal goedgekeurd is.

Een wijziging van dienstaanwijzing, ofwel het toewijzen van een andere functie zonder selectieprocedure door de lijnmanager volgens het Vlaams personeelsstatuut (VPS), Art. III 50, telt hierbij niet mee.

Deze rapporteringsdefinitie werd uitgewerkt door een technische en inhoudelijke werkgroep binnen het Agentschap Overheidspersoneel (AgO) en afgestemd met een klankbordgroep van inhoudelijke experten uit verschillende entiteiten van de Vlaamse overheid. Ze werden op 19 maart 2025 gevalideerd door de Stuurgroep HR-Dienstverlening en -Systemen.