De Raamcontracten met ICT-partners maken het aanbod van Digitaal Vlaanderen compleet.
Digitaal Vlaanderen selecteerde 6 ICT-partners. Zij bieden oplossingen aan in diverse domeinen (percelen). Hun aanbod vervolledigt het ecosysteem van Digitaal Vlaanderen:
- Service-Integratiediensten: Atos
- Werkplekdiensten: Cegeka
- Cloud- en datacenterdiensten: Atos
- Netwerkdiensten: Proximus
- Applicatiediensten: Eviden, Cronos, DXC-Cegeka
- Mainframediensten: DXC
Data-innovatie en het weerbaarder maken van de digitale overheid staan centraal in de keuze van de partners. De samenwerking betekent een grote sprong voorwaarts voor de digitalisering van de overheid. Ze helpt de overheid wendbaarder en sneller te maken.
De samenwerking gaat in vanaf 1 februari 2022 en loopt tot 31 januari 2029.
Digitaliseringsprojecten binnen de Vlaamse overheid worden steeds complexer. Samenwerken met de juiste ICT-partners is daarom cruciaal. Stefan De Smet, Digitaal Vlaanderen, en Evelien Claus, Ministry of Education and Training, gingen op Kanaal Z in debat over het belang van de ICT-raamcontracten.
Overzicht van de percelen en ICT-partners
- De Service-Integratiediensten zorgen voor een goede werking van het volledige ecosysteem
- De werkplekdienstverlening bestaat uit een cluster van ICT-diensten die de ICT-werkplek van werknemers van klanten inricht, ondersteunt en beheert.
- De applicatie- en systeemondersteunende faciliteiten die nodig zijn om het operationeel beheer van applicaties te kunnen uitvoeren.
- De Netwerkdiensten maken de connectiviteit tussen verschillende locaties van de Vlaamse overheid en datatransport op een veilige manier mogelijk.
- Applicatiediensten omvatten alle ICT-dienstverlening die betrekking heeft op ondersteuning van de bedrijfsvoering van de klant.
- De mainframediensten omvatten de ontwikkelingen, het onderhoud en het beheer van bedrijfsapplicaties die primair op mainframe draaien.
Bestellen
Bestellen kan via het klantenportaal(opent in nieuw venster). Hier vindt u de handleiding voor het lanceren van Werkaanvragen i.k.v. projecten & ondersteuningsopdrachten.(PDF bestand opent in nieuw venster)
Als u problemen hebt om toegang te krijgen tot het klantenportaal of als u een dringende werkaanvraag hebt, kunt u contact opnemen per mail via werkaanvragenbeheer.vo@atos.net.
In de kijker: ICT-raamcontracten toegelicht
Incidenten
Eerste hulp bij computerproblemen
Kijk eerst of u het probleem zelf kunt oplossen door uw pc opnieuw te starten. Controleer ook of het netsnoer, de netwerkkabel en andere kabels goed verbonden zijn met uw pc en met het stopcontact. Kijk eens in de helpfiles van de software of in de kennisdatabank van de ICT-Partners (via de zoekfunctie in het klantenportaal(opent in nieuw venster))
Hoe meld ik een computerprobleem?
Als u het probleem niet zelf kunt oplossen, kunt u terecht bij de servicedesk van de ICT-Partners, de operationele ICT-dienstverleners voor de Vlaamse overheid.
- Bel naar het nummer 02/553 90 00, intern belt u 39000.
- U kunt ook mailen naar servicedesk@vlaanderen.be(opent in uw e-mail applicatie) of een chatsessie opstarten via het klantenportaal(opent in nieuw venster).
Voor meer antwoorden op uw vragen en de opvolging van uw probleem verwijzen we graag naar de Veelgestelde vragen op het klantenportaal.