
Vlaamse Zorgkas: een nieuw rekeningnummer doorgeven
Is uw rekeningnummer veranderd of wilt u uw vergoedingen op een ander rekeningnummer laten betalen door de Vlaamse Zorgkas? Volg dan onderstaande stappen.
Online een nieuw rekeningnummer doorgeven via Mijn Burgerprofiel
U kunt een nieuw rekeningnummer doorgeven in Mijn Burgerprofiel, in de rubriek ‘Zorgkas(opent in nieuw venster)’ of door na aanmelden, onder het thema ‘Welzijn en zorg’, te surfen naar de paragraaf ‘Zorgkas’ en daar te klikken op ‘Bekijk details’.
In de tab ‘rekeningnummer’ ziet u uw laatst ingegeven rekeningnummer bij de Vlaamse Zorgkas.
- Als er nog geen rekeningnummer bekend is, kunt u dat opgeven door te drukken op ‘Rekeningnummer toevoegen’ en de gevraagde velden in te vullen.
- Als er al een rekeningnummer bekend was, maar u wilt het wijzigen, dan kunt u dat doen door te drukken op ‘Rekeningnummer wijzigen’ en de gevraagde velden in te vullen.
Het is niet mogelijk om uw rekeningnummer te wijzigen:
- als u in collectieve schuldenregeling/persoonlijk faillisement zit
- als u minderjarig bent
- als u onder bewindvoering of voogdij staat.
In die gevallen zal de link niet zichtbaar zijn.
U kunt Mijn Burgerprofiel gebruiken via de webversie(opent in nieuw venster) of de app.
Nieuw rekeningnummer doorgeven via papieren formulier
Als het voor u niet mogelijk is om een nieuw rekeningnummer digitaal door te geven, kunt u een formulier opsturen. Volg dan de onderstaande stappen.
- Stap 1
Open het formulier
- Stap 2
Vervolledig het formulier en onderteken het
- Stap 3
Bezorg het ingevulde en ondertekende formulier
Mail het ingevulde document naar de Vlaamse Zorgkas. Lukt dat niet? Stuur het dan met de post naar de Vlaamse Zorgkas.
Goed om te weten
- Deze aanvraag is alleen geldig als u, de zorgbehoevende, het formulier zelf hebt ondertekend. Uw vertegenwoordiger mag het ook ondertekenen.
- Het rekeningnummer moet op naam van de zorgbehoevende staan.