Gedaan met laden. U bevindt zich op: Privacyverklaring CRM Privacyverklaring van Het Facilitair Bedrijf

Privacyverklaring CRM

Verwerking van de persoonsgegevens van de klanten, leveranciers en partners van Het Facilitair Bedrijf met het oog op het opbouwen van een duurzame, efficiënte relatie. 

Het doeleinde van deze verwerking is het beheren en onderhouden van professionele relaties met klanten, leveranciers, partners en andere zakelijke contacten, om in staat te zijn met deze professionele relaties een duurzame en efficiënte relatie op te bouwen. Hierdoor hebben we een breed zicht doorheen de organisatie en over afdelingen heen, van onze klanten, leveranciers en partners en op welke manier zij betrokken zijn bij onze dienstverlening. Om deze relaties te kunnen beheren worden de professionele contactgegevens, de contactmomenten, hun betrokkenheid bij onze diensten, projecten, contracten… bewaard in een CRM-systeem.

De grondslag voor deze verwerking is de taak van algemeen belang waarmee Het Facilitair Bedrijf wordt belast om de taken uit te voeren die zijn beschreven in Artikel 4 van het Oprichtingsbesluit van het agentschap. Zie Besluit van de Vlaamse Regering tot oprichting van het intern verzelfstandigd agentschap [“agentschap Facilitair Bedrijf” (verv. BVR 4 juli 2014, art. 7, I: 28 juli 2014)](opent in nieuw venster)

De categorieën van persoonsgegevens die wij verwerken in kader van deze verwerkingsactiviteit, zijn de volgende:

  • Identificatiegegevens (naam, voornaam, organisatie, optioneel aanspreking, optioneel functie)

  • Contactgegevens (professioneel e-mailadres, professioneel telefoonnummer)

  • Communicatiegegevens (contactmomenten, geselecteerde e-mails, deelname aan relevante opleidingen en evenementen georganiseerd door Het Facilitair Bedrijf…)

  • Gegevens over afnames van diensten, contracten… of van de betrokkenheid bij projecten en partnerschappen van Het Facilitair Bedrijf.

  • In- of uitschrijving op nieuwsbrieven van Het Facilitair Bedrijf die beheerd worden in CRM

U bezorgde ons zelf uw gegevens naar aanleiding van een contact met één van de medewerkers van Het Facilitair Bedrijf in het kader van een bepaalde dienst, contract, project of partnerschap. Bijvoorbeeld via e-mailcorrespondentie, tijdens een contactmoment (vergadering, opleiding, evenement...) of door u in te schrijven op in CRM beheerde nieuwsbrieven van Het Facilitair Bedrijf.

Wij vullen deze persoonsgegevens aan met de gegevens die gekend zijn in Telefoongids Vlaanderen (voor medewerkers die deel uitmaken van de organisaties van de Vlaamse overheid).

Uw persoonsgegevens worden in beginsel enkel behandeld door de dienst binnen Het Facilitair Bedrijf die hiermee belast is.

We delen uw persoonsgegevens met andere diensten binnen Het Facilitair Bedrijf, voor zover dat noodzakelijk is in het kader van deze verwerking.

In beginsel deelt Het Facilitair Bedrijf uw gegevens niet met derden.

Wij bewaren uw gegevens in lijn met artikel III.79 van het Bestuursdecreet van 7 december 2018.

Concreet: we bewaren uw persoonsgegevens zolang dat noodzakelijk is voor de verwerking en maximaal gedurende 2 jaar na het laatste contact, tenzij Het Facilitair Bedrijf uw persoonsgegevens eerder vernietigt.

Privacyverklaring van Het Facilitair Bedrijf

De AVG zorgt ervoor dat u een aantal rechten heeft bij de verwerking van uw persoonsgegevens.

We vragen mogelijk een bewijs van uw identiteit, om twijfel uit te sluiten, zodat uitgeoefende rechten toegepast worden ten aanzien van de juiste persoon (meestal uzelf) of op de persoonsgegevens van de juiste persoon (meestal van uzelf).

Hieronder vindt u een overzicht van uw rechten. ​​​​​​​

Als u vragen, opmerkingen of klachten heeft over:

  • deze specifieke privacyverklaring en/of over de algemene privacyverklaring;

  • de verwerking van uw persoonsgegevens;

  • de uitoefening van uw rechten,

dan verwijzen wij u naar de betreffende rubriek ‘VRAGEN, OPMERKINGEN, KLACHTEN OF RECHTEN UITOEFENEN?’ in de Privacyverklaring van Het Facilitair Bedrijf