Privacyverklaring Nieuwsbrieven Het Facilitair Bedrijf
1. Wat is het doeleinde van de verwerking?
Het doeleinde van deze verwerking is het versturen van nieuwsbrieven door (afdelingen van) Het Facilitair Bedrijf, o.a. in het kader van overheidsopdrachten, vastgoed, (tijdelijke) bouwprojecten, documentbeheer en gebouwbeheer.
2. Op welke basis verwerken wij uw persoonsgegevens?
De grondslag voor deze verwerking is de toestemming die u aan ons heeft gegeven voor het versturen van nieuwsbrieven. Deze toestemming kan steeds ingetrokken worden via facilipunt@vlaanderen.be
3. Welke persoonsgegevens verwerken we?
De categorieën van persoonsgegevens die wij verwerken in kader van deze verwerkingsactiviteit, zijn de volgende:
- Professionele contactgegevens: naam en voornaam, e-mailadres, optioneel naam organisatie en optioneel functie.
4. Hoe verkrijgen wij uw persoonsgegevens?
U bezorgde ons zelf uw gegevens door inschrijving op de nieuwsbrief.
5. Wie ontvangt uw persoonsgegevens?
Uw persoonsgegevens worden in beginsel enkel behandeld door de dienst binnen Het Facilitair Bedrijf die hiermee belast is.
We delen uw persoonsgegevens met andere diensten binnen Het Facilitair Bedrijf, voor zover dat noodzakelijk is in het kader van deze verwerking.
In beginsel deelt Het Facilitair Bedrijf uw gegevens niet met derden.
Wij werken samen met de volgende verwerkers die ten behoeve van ons uw persoonsgegevens verwerken:
- Cegeka, in het kader van gegevensverwerking en opslag;
- Salesforce Marketing Cloud voor het versturen en opvolgen van de nieuwsbrieven.
6. Hoe lang bewaren wij uw persoonsgegevens?
Wij bewaren uw gegevens in lijn met artikel III.79 van het Bestuursdecreet van 7 december 2018.
Concreet:
Het Facilitair Bedrijf bewaart uw persoonsgegevens totdat u zich uitschrijft voor de nieuwsbrief.
7. Welke rechten heeft u bij de verwerking van uw persoonsgegevens?
De AVG zorgt ervoor dat u een aantal rechten heeft bij de verwerking van uw persoonsgegevens. Als u deze wil uitoefenen, kunnen we een bewijs van uw identiteit vragen om twijfel uit te sluiten, zodat uitgeoefende rechten toegepast worden ten aanzien van de juiste persoon (meestal uzelf) of op de persoonsgegevens van de juiste persoon (meestal van uzelf).
Hieronder vindt u een overzicht van uw rechten:
U heeft altijd het recht om inzage te vragen in de persoonsgegevens die wij over u verwerken.
Bij verwerkingen van persoonsgegevens die gebaseerd zijn op uw toestemming, kunt u die toestemming te allen tijde intrekken.
Indien u merkt dat de persoonsgegevens die wij van u verwerken niet correct zijn, kan u deze gegevens door ons laten verbeteren.
U heeft het recht om uw persoonsgegevens door ons te laten vernietigen of wissen. Hou er wel rekening mee dat een wissing er kan toe leiden dat wij, bij gebrek aan persoonsgegevens, niet langer in staat zijn om aan uw vraag te voldoen of onze diensten te verlenen.
U heeft het recht om de verwerking te beperken:
- als u de juistheid van uw persoonsgegevens betwist tijdens een periode die ons toelaat om de juistheid van uw gegevens na te gaan;
- als wij uw persoonsgegevens toch op een onrechtmatige manier zouden verwerken, maar u niet wil dat we uw persoonsgegevens verwijderen;
- als we uw persoonsgegevens niet meer nodig hebben, maar u die wel nog nodig heeft voor een gerechtelijke procedure.
U heeft het recht om uw persoonsgegevens in een gestructureerde, gangbare en machineleesbare vorm te verkrijgen, en aan een ander over te dragen of, indien dit technisch mogelijk is, over te laten dragen:
- als we uw persoonsgegevens moeten verwerken volgens een overeenkomst die we met u gesloten hebben of als u ons uitdrukkelijk toestemming verleende; en
- de verwerking via geautomatiseerde procedés wordt verricht.
Als u vragen, opmerkingen of klachten heeft over:
- deze specifieke privacyverklaring en/of over de algemene privacyverklaring;
- de verwerking van uw persoonsgegevens;
- de uitoefening van uw rechten,
dan verwijzen wij u naar de betreffende rubriek ‘Vragen, opmerkingen, klachten of rechten uitoefenen?’ in de algemene privacyverklaring.