Gedaan met laden. U bevindt zich op: Werken aan toegankelijke dienstverlening en communicatie Werken aan toegankelijkheid

Werken aan toegankelijke dienstverlening en communicatie

Werken aan toegankelijkheid is ook werken aan uw communicatie en omgang met bezoekers, klanten en medewerkers.

Met heldere taal bereikt u veel meer mensen. En met een warm onthaal voelt iedereen zich welkom. 

Doorlichting toegankelijke en inclusieve communicatie

Een doorlichting van uw communicatie? U geeft een paar voorbeelden door, zoals een infoblad, een brochure, websitepagina’s of boodschappen op uw sociale media.

U ontdekt hoe u uw taal toegankelijker en inclusiever maakt voor mensen met een handicap en ouderen, welke wetgeving er bestaat en u krijgt basistips voor uw opmaak, digitale toegankelijkheid en info over toegankelijkheid. 

Neem contact op via info@inter.vlaanderen(opent in uw e-mail applicatie) of op 011 26 50 30.   

Sjabloon toegankelijkheidspagina voor gemeentelijke website

Net zo belangrijk als werken rond toegankelijkheid, is communiceren over de toegankelijkheid in uw gemeente.

Heeft de website van uw stad of gemeente al een toegankelijkheidspagina?

Neem contact op via info@inter.vlaanderen(opent in uw e-mail applicatie) of op 011 26 50 30 voor een sjabloon.   

Vorming klantvriendelijk onthaal

Hoe begeleidt u iemand in een rolstoel of met een verstandelijke beperking het best? Hoe communiceert u met slechthorenden? Hoe gaat u om met een blinde bezoeker?

Het antwoord op die vragen krijgt u in een vorming waarin u leert om mensen met een handicap klantvriendelijk te onthalen.

Neem contact op via info@inter.vlaanderen(opent in uw e-mail applicatie) of op 011 26 50 30.