chat-altchatcrossloginquestion-circlesearchsmileystarthumbup-downwarning
Vlaanderen
Contacteer ons
    Terug naar overzicht Stuur een e-mail

    Stuur een e-mail naar 1700, de informatiedienst voor al uw vragen aan de overheid.
    U ontvangt een kopie van uw bericht.

    Terug naar overzicht Chat met ons
    Uw chatgesprek wordt automatisch gestart zodra er een medewerker beschikbaar is.
    Even geduld, uw positie in de wachtrij wordt bepaald.

    Klacht over uw watermaatschappij

    Hebt u een klacht over uw drinkwaterbedrijf, bijvoorbeeld over

    • de waterkwaliteit
    • aangerekende tarieven (bijv. de prijs van het drinkwater is abnormaal hoog)
    • individuele waterfacturen (bijv. watermaatschappij heeft het verbruik te hoog ingeschat)?

    Op de website van de VMM kunt u uw drinkwaterfactuur narekenen met een simulator.

    • 1

      Drinkwaterbedrijf

      • Neem altijd eerst contact op met uw drinkwaterbedrijf. Gebruik daarvoor de contactgegevens die op uw factuur staan. De drinkwaterbedrijven zijn verplicht om uitleg te geven over alle aangerekende bedragen op de drinkwaterfactuur.
      • Hebt u een klacht? Dien ze dan dan schriftelijk in bij de klachtendienst of ombudsdienst van uw drinkwaterbedrijf.
    • 2

      Vlaamse Milieumaatschappij

      Bent u niet tevreden over het antwoord of de reactie van uw drinkwaterbedrijf? Stuur dan uw klacht schriftelijk (online, per e-mail of per brief) naar:

      Vlaamse Milieumaatschappij
      Afdeling Operationeel Waterbeheer
      Koning Albert II-laan 20 - Bus 16
      1000 Brussel
      Contactformulier VMM
      E-mail: info@vmm.be

      Hebt u al e-mails of brieven over deze klacht, stuur die dan mee op. Zo zal de VMM uw klacht sneller kunnen afhandelen.

      De Vlaamse Milieumaatschappij (VMM) is de toezichthouder van de drinkwaterbedrijven. Zij controleert of het Algemeen Waterverkoopreglement correct wordt toegepast.

    • 3

      Vlaamse Ombudsdienst

      Als de Vlaamse Milieumaatschappij (VMM) niet kan oordelen of het drinkwaterbedrijf iets gedaan heeft wat in strijd is met de reglementering, dan zal de VMM de indiener van de klacht doorverwijzen naar de Vlaamse Ombudsdienst.

    Publicaties

    Algemeen Waterverkoopreglement

    Het waterverkoopreglement omschrijft de rechten en plichten van enerzijds de watermaatschappijen en de rioolbeheerders en anderzijds hun klanten. Het vormt een algemeen kader voor de dagelijkse relatie tussen beide partijen.