De Vlaamse overheid op sociale media

Via Twitter en Facebook verneem je wat de Vlaamse overheid voor jou kan betekenen. Via die socialemediakanalen beantwoorden we ook vragen aan en over de Vlaamse overheid.

Als je vragen hebt, kun je ook bellen naar het gratis informatienummer 1700 of surfen naar de website Vlaanderen.be, waar je ook kunt mailen of chatten.

Vragen, suggesties, opmerkingen en kritiek zijn welkom, maar hou rekening met de volgende regels.

  • Blijf beleefd en respectvol. Op beledigingen en scheldproza reageren we niet. Discriminerende en racistische berichten, oproepen tot geweld en grove beledigingen worden verwijderd. 
  • Flooden (het zinloos posten en herhalen van vrijwel identieke boodschappen) en trollen (het doelbewust provoceren van andere gebruikers om de sfeer te verstoren) kunnen we niet tolereren. We willen graag met je communiceren, maar dan het liefst op een constructieve manier.
  • Politieke of commerciële boodschappen kunnen sowieso niet op een officiële overheidspagina.
  • Als het kan, beantwoorden we je vraag zelf. Als een andere dienst je vraag beter kan beantwoorden, verwijzen wij je door. Ook voor informatie over je dossier of bij ingewikkelde vragen zullen we je doorverwijzen naar de juiste dienst.
  • Opmerkingen over beleid of politieke meningen kun je het best meteen kenbaar maken aan de betrokken minister.
  • Heb je een klacht? Bekijk de klachtenprocedure van de Vlaamse overheid.
We willen onze (enkele) ramen laten vervangen volgend jaar. Komen we dan nog in aanmerking voor een premie?
Vraag van @dropje, gesteld aan @VlaamseOverheid