Gedaan met laden. U bevindt zich op: Je werkt in het onderwijs en hebt een klacht over je personeelsdossier Klacht of melding als onderwijsprofessional
Je werkt in het onderwijs en hebt een klacht over je personeelsdossier
Basis-, secundair, volwassenen- of deeltijds kunstonderwijs, CLB, onderwijsinternaat of leersteuncentrum
- Ben je niet akkoord met de inhoud van je personeelsdossier? Dan kan je binnen de 3 maanden een klacht indienen via een bericht in Mijn Onderwijs Personeel(opent in nieuw venster).
- Betwist je de gegevens die je school, academie, onderwijsinternaat of centrum je bezorgd heeft? Dan kan je 3 stappen zetten om die te laten wijzigen:
- Stap 1
Je bestuur
Meld de gegevens die je betwist eerst aan je personeelssecretariaat of je bestuur.
- Stap 2
Agentschap voor Onderwijsdiensten (AGODI)
Vindt het secretariaat of bestuur geen oplossing, dan kan je dat aan AGODI laten weten.
- Verstuur je klachtbericht via het digitale berichtencentrum van Mijn Onderwijs Personeel(opent in nieuw venster). Vermeld ‘klacht’ in de onderwerpregel, en bij de start van je bericht.
- Volwassenenonderwijs: stuur een mail naar personeel.volwassenenonderwijs@vlaanderen.be. (opent in uw e-mail applicatie)
- Stap 3
Bemiddeling
Ga je na stap 1 en 2 nog niet akkoord, dan bemiddelt het Agentschap voor Onderwijsdiensten (AGODI) tussen jou en je bestuur.
Hoger onderwijs
Heb je een klacht over de inhoud van je personeelsdossier?
- Stap 1
Personeelsdienst
Je hogeschool of universiteit is je werkgever. Contacteer altijd eerst de personeelsdienst van je hogeschool of universiteit.
- Stap 2
Agentschap voor Hoger Onderwijs, Volwassenenonderwijs, Kwalificaties en Studietoelagen (AHOVOKS)
Helpt de personeelsdienst je niet verder? Stuur dan een mail naar personeel.hogeronderwijs@vlaanderen.be(opent in uw e-mail applicatie) .