Baggerwerker
- Opleidingsverstrekker
Constructiv
- Registratienummer
ODB-0002618
- Geregistreerd
op: 1 september 2019
Deze opleiding komt in aanmerking voor
- Opleidingscheques
- Vlaams opleidingsverlof
- Vlaams opleidingskrediet
Aantal uren: 993 uur
Eindbeoordeling voorzien: nee
Blended leren: nee
Mentoropleiding: nee
Doelgroep
Arbeiders PC124
Voorwaarden
Specifieke voorwaarden per opleidingsincentive
Elke opleidingsincentive heeft zijn eigen specifieke voorwaarden om te bepalen of u recht heeft. Kijk na of u voldoet aan de voorwaarden van de opleidingsincentive waarvan u gebruik wil maken (Vlaams opleidingsverlof, Vlaams opleidingskrediet en opleidingscheques voor werknemers
Opleidingscheques: beperkende voorwaarde opleidingsniveau
Deze opleiding kan u betalen met een opleidingscheque. Bent u hooggeschoold (u behaalde een graduaats-, bachelor- of masterdiploma)? Dan kan dat enkel als u een ‘attest loopbaanbegeleiding’ heeft van maximaal 6 jaar oud. In dit attest verklaart een loopbaanbegeleider dat de opleiding noodzakelijk is voor de uitvoering van uw persoonlijk ontwikkelplan (POP).
Opleidingskrediet: beperkende voorwaarde opleidingsniveau
Deze opleiding kan je volgen met Vlaams opleidingskrediet. Hou er wel rekening mee dat u deze opleiding enkel mag volgen als u een ‘attest loopbaanbegeleiding’ heeft van maximaal 6 jaar oud. In dit attest verklaart een loopbaanbegeleider dat de opleiding noodzakelijk is voor de uitvoering van uw persoonlijk ontwikkelplan (POP).
Modules
•Wetgeving
•Seingeving
•WLL (VWB) en SWL (TWB)
•Aanpikken van lasten
•Veiligheidsmaatregelen
•Massa van de last
•Vlakke en ruimtelijke figurenTijdens deze training leert de cursist veilig de overstap te maken van een schip naar een windmolen en andersom. Let op, dit is een onderdeel uit de GWO Sea Survival. U ontvangt hier echter geen GWO certificaat voor. Wanneer u het GWO certificaat moet halen
Basis principes en interface. Overzicht tekenfuncties en snapfuncties. Bewerken van objecten. Werken met eenheden, lagen, arceerpatronen en tool palettes. Aanmaken van blocks. Plaatsen van teksten en bematingen. Raster images. Afdrukken.
Basic safety training voor bemanningsleden op zee. Aanleren van handelen in verschillende noodsituaties aanboord van een schip. Overleven op zee. Brandbestrijding en ademlucht. EHBO. Persoonlijke veiligheid en sociale verantwoordelijkheden.
Those who succesfully complete this course should achieve the required standard of competence
and knowledge regarding nautical management, communication and leadership.ArbeidPersonnel that are issued with Compressed Air Emergency Breathing System (CA-EBS) whilst travelling to work by helicopter and may be required to use a CA-EBS in the event of an emergency.ers baggervaart en offshore. The objectives of the training are to ensure that the delegate gains the required knowledge and understanding of the particular hazards and properties of a Compressed Air Emergency Breathing System (CA-EBS) and appropriate practical emergency response actions to take should the requirement for emergency deployment arise.
De training Veilig Werken in Besloten Ruimten/Confined Spaces is bedoeld voor personen die voor uitvoering van hun werkzaamheden een Besloten Ruimte moeten betreden. Om dit op een veilige manier te kunnen doen moeten zij inzicht krijgen in de risico’s die
The onboard Crisis & crowd management course covers the minimum mandatory training requirements for personnel onboard passenger ships. The course consists of two e-learning modules; Crisis Management, (#73) and Crowd Management (#82) and a workbook
Theorie en praktische oefeningen bij het gebruk van een CDS.
Vaarervaring opdoen en specifieke havensOn offshore locations, Helicopter Landing Officers, Helicopter Deck Assistants and staff, involved with the helicopter administration and handling of passengers, must receive training in accordance with the ICAO Technical Instructions. This also applies when no dangerous goods are carried.
Tijdens deze uitgebreide en praktische cursus, worden de deelnemers getraind voor alle competenties genoemd in hoofdstuk A-VI/6-2.
Men moet in staat zijn om toegewezen beveiligingsdiensten, inclusief anti-piraterij en anti-gewapende overval, uit te kunnen voeren.Advanced Training for masters, engineer officers and all personnel with immediate responsibility for the care and use of fuels and fuel systems on ships subject to the IGF code
Seafarers who are not appointed as Ship Security Officers, but are charged with security tasks according to the ship security plan must have a Designated Security Duties certificate.
Begrijpen Dipmate Hardware. Fouten detecteren, analyseren en oplossen. Software training: MMT begrijpen en configureren, prject setup en onderhoud, creatie van kleine profielen, totaal systeem kalibratie.
Testen en problemen oplossen. User interface, hoofd controle en settings. DP/DT software analyse en begrijpen. Overlopen van DP/DT input signalen.
The course covers the equipment familiarisation requirements of IMO Model Course 1.27 and MCA MIN 442 M+F for the functions and controls of the specific ECDIS type. The ECDIS type-specific training course provides officers with the system knowledge required to use this ECDIS for watchkeeping in accordance with the regulations of STCW and the ISM Code.
Anyone on board of a vessel with electronic sea charts is required to follow an ECDIS training. As every ECDIS system has its own specifications and a different way in operating, familiarization with the system installed on board is required.
MMet de driedaagse cursus ontwikkelen deelnemers vaardigheden om de teamspirit onder bemanning te versterken, de focus hierbij ligt op het vergroten en borgen van veiligheid ter voorkoming van ongelukken. Goede samenwerking is cruciaal voor veiligheid aan boord
The main aim of the familiarization training is to make the new crew aware of important safety procedures that are to be carried out on ships while working or during an emergency situations. It is the duty of the officer in charge of the training to train the new crew regarding:
•Instructions on SOLAS and MARPOL
•Important features of muster list
•Guidelines on how to tackle all kinds of emergency situations on ships
•Important documents and publications of ships
•Ship’s Fire Control Plan
•Different types of fire fighting appliances and procedures to use themVeilig blussen van industriële installaties met onsite opgestelde interventiemiddelen
Amener les ouvriers à intégrer les techniques nécessaires à la réalisation d'une installation électrique "privée", dans le respect des normes et en toute sécurité
Brandstofsystemen.
Brandstofregeling.
Brandstofmenging.
Brandstofinspuiting.
Ontsteking en verbranding.• a basic training for all seafarers responsible for designated safety duties associated with the care, use or in emergency response to the fuel on board ships subject to the IGF code, satisfying section A-V/3 – paragraph 1 of the STCW Code, referred to as the ’Basic IGF Training’
GWO FIRST AID
Registratie van arbeidsongevallen. Anatomie en fysiologie van het menselijk lichaam. De eerste minuten - benadering van een slachtoffer. Melding - alarmering - communicatie met hulpdiensten. Levensbedreigende aandoeningen. Urgentie door omstandigheden. Psychologische ondersteuning. Bandagetechnieken. Stabilisatietechnieken. Scenario-training met simulant.
correct lifting and positioning mooring piles, conductors and subsea structures in ultra-deep waters
De verantwoordelijkheden van de interventieleider. Ingrediënten van het interventie-management. Informatie factoren. Organisatie van de interventie ploeg. De bevelvoeringsprocedure. Het besluitvormingsproces. Beeldvorming en beoordeling. Besluitvorming. Interventieteam. Ontdekking, detectie, melding, waarschuwing, alarm. Ontwikkeling van een brand. Automatische branddetectie-installaties. Rookdetectors. Gebruik van de blusmiddelen.
Het bevrijden van geblokkeerde personen
Basisinformatie
liftbesturing
handmatige evacuatie
ontgrendelen/ openen schachtdeur
contre vergrendeling schachtdeur
veiligheidHat aanleren van basis transport laden & lossen. Arbeiders bouw aan boord van schepen. Veilig omgaan met producten, gasmeting aan boord van schepen.
Working in physical hazardous areas (heights,confined spaces, gas detection etc). Personnel who will work with the establishment, maintenance and repair of wind turbines. The GWO Manual Handling Course (Global Wind Organisation) is intended for everyone working in the wind industry who deals with physical labor. The GWO Manual Handling Course (Global Wind Organisation) is intended for everyone working in the wind industry who deals with physical labor. During this course, you will learn how to minimize risks and in this way, contribute to a safer working environment on wind turbines based on guidelines from the Global Wind Organization. During the GWO Manual Handling Course you will learn within half a day how you can prevent injuries and how you can lift heavy equipment in a secure manner. Different theoretical aspects are discussed and practical exercises are performed in a safe and controlled environment. After following the GWO Manual Handling course, the delegate knows how to handle hard physical work correctly and this reduces the risk of health problems.
During the GWO Manual Handling Course you will learn within half a day how you can prevent injuries and how you can lift heavy equipment in a secure manner. Different theoretical aspects are discussed and practical exercises are performed in a safe and controlled environment. After following the GWO Manual Handling course, the delegate knows how to handle hard physical work correctly and this reduces the risk of health problems.
Personnel who will work with the establishment, maintenance and repair of wind turbines This training is mandatory for all personnel working offshore in the oil and gas industry. The aims of this course are, by theoretical and practical training, to give the participants the basic knowledge and skills to act safely and take the correct preventive actions in all aspects of offshore operations from shore to vessel or Wind Turbine Generator (WTG), and vice versa; both during normal operations and in a given emergency in an offshore wind energy environment. The aims of this course are, by theoretical and practical training, to give the participants the basic knowledge and skills to act safely and take the correct preventive actions in all aspects of offshore operations from shore to vessel or Wind Turbine Generator (WTG), and vice versa; both during normal operations and in a given emergency in an offshore wind energy environment. The GWO Sea Survival course is offered according to the guidelines of the Global Wind Organisation. After following the course, which will take one and a half day, the delegate will be able to put him/herself and colleagues to safety during possible dangerous sea conditions, this way, every delegate contributes to a safer working environment during offshore activities. Contents• Knowledge of dangers and symptoms in relation to hypothermia and drowning.• Understanding of the advantages and limitations of the different Life Saving Appliances, PPE and PFPE commonly used offshore in the wind energy industry and the ability to don and use them accordingly.• Safe transfer from vessel to dock, vessel to foundation and vessel to vessel.• Knowledge of the emergency and safety procedures on installations, vessels and WTG.• Knowledge of Search and Rescue and Global Maritime Distress Safety System.• Recovery and first aid treatment of a man over board• Evacuation from WTG to water by means of Constant Rate Descender• Individual and collective survival techniques at sea.
Personnel working in the wind industry or related fields needing to refresh their GWO Working At Heights module . Personnel who will work with the establishment, maintenance and Personnel who will work with the establishment, maintenance and repair of wind turbines. repair of wind turbines. The aim of this Working At Heights Refresher module is to review and build on previously gained knowledge and skills through theoretical and practical training so that delegates can administer safe and effective Working At Heights in the wind turbine industry in accordance with GWO Refresher Working At Heights training. Course Contents; Introduction;Knowledge review;Practical review exercises;Theory;Practical exercises, group;Evaluation. The purpose of this course is to provide participants with the necessary basic knowledge and skills through theoretical and practical training to be able to use basic PPE and safe work routines when performing basic rescue at height.
Those who succesfully complete this course should achieve the required standard of competence and knowledge regarding meteorology and oceanography
Personell travelling offshore with the use of a helicopter. Company specific requirements can be added tot a extra HUET course.
This training course is for offshore personnel who travel in a helicopter to go back and forth to their place of work, for which safety training is compulsory. The HUET + EBS course is only valid in combination with 0.5A/BOSIET. .
The aims and objectives of the HDA Initial Training Programme are to equip the delegate with the initial knowledge, understanding and skills required to perform the role of Offshore Helideck Assistant (HDA) safely and effectively.
Veiligheidsmaatregelen en risico-analyse bij gebruik van druktoestellen. Introductie: verschillende buizen/pijpen, constructie, design. Pijpselectie en identificatie. Fittings testen. Inspectieproces. Onderhoudstategie. Testen en onder druk zetten.
- Type connecties van leidingen aan elkaar en op hydraulische blokken die bij Deme meest gangbaar zijn
- Types van afdichtingen, het opmeten van O-ringen en O-ringen en afdichtingen controleren of ze moeten worden vervangen
- De staat controleren van
Those who succesfully complete this course should achieve the required standard of competence forthe training and qualifications of Masters and Deck Officers on ships operating in Polar Waters
• a basic training for all seafarers responsible for designated safety duties associated with the care, use or in emergency response to the fuel on board ships subject to the IGF code, satisfying section A-V/3 – paragraph 1 of the STCW Code, referred to as the ’Basic IGF Training’
Business- en digital transformation skills, business analyse, functionele analyse, productowner skills, service desig, lean, gebruiker story design, process modeling, informatie modeling, storytelling, data analyse.
Introductie. Maritiem Beveiligingsbeleid. Verantwoordelijkheden met betrekking tot beveiliging. Beveiligingsbeoordeling van het schip. Beveiligingsuitrusting. Identificatie van een bedreiging, herkenning en reacties. Acties met betrekking tot scheepsbeveiliging. Paraatheid in noodsituaties, trainingen en oefeningen voor scheepsbeveiliging. Beveiliging administratie. Enkele meest voorkomende fouten bij een ISPS.
Tijdens deze cursus legt u als buitenlandse kapitein, eerste stuurman en hoofdwerktuigkundige een toets af die leidt tot het certificaat Wetgeving en Openbaar Gezag, zodat u een Nederlands vaarbevoegdheidsbewijs kunt verkrijgen.
Veiligheidsmaatregelen. Introductie van de hijsmogelijkheden. De Banksman rol. Slingermogelijkheden. Praktische oefeningen.
The Engine Performance course emphasizes the importance of efficient operation and maintenance of main and auxiliary diesel engines as a means of effective energy and resource management.
The course provides practical instruction on effects of adjustments to engine components that affect the performance and fuel consumption on board the ship.
Special emphasis is placed on exercises and case studies to effect a realisation of company goals with respect to fuel savings and improved operational practices.Veilig werken, LoTo procedure.
Drijfwerkonderdelen.
Koppelingen en uitlijning.
Pompen.
Overbrengingen en verbindingsmiddelen.
Smering en smeringsmiddelen.
Dichtingen.
Appendages.
Vlambooglassen.Bewustzijn van de situatie.
Beheersbekwaamheid.
Cultuurbewustzijn.
Communicatie en briefings.
Interpelleren en reageren.
Korte-termijn strategie.
Leiding geven en assertiviteit.
Leiderstypes.
Werkbelasting.
Toestand van het schip.
Menselijke betAlthough developed for the Oil & Gas market, the
solution is applicable to any industry that must
ship items and be able to log/monitor the items
within a centrally accessible system. The key
element of the solution is the imperceptible
production ofYou use bulletin boards to post messages about critical problems and incidents, and to broadcast information throughout an organization. You can also view communication logs from service desk agents and their users, and communications that are generated by workflow processes and escalations.
Bulletin board overview
You can create messages about critical problems and incidents that you can broadcast throughout an organization. Recipients can view bulletin board messages from the navigation bar of an application or from the Start Center.
Working with bulletin boards
Using the Bulletin Board application, you can create bulletin board messages, specify the audience for the messages, and perform other tasks.
Workplace experience – Dynamic lifting – Conducted under direct supervision to develop advanced skills for ‘over the side’ lifting operations
Competence assessment – The first assessment is conducted at the candidate’s workplace by a Sparrows assessoInhoud conform de OPITO standaard:
• Wetgeving
• Het hijsgebeuren: hijsplan, risicoanalyse, verantwoordelijkheden, WLL en SWL, verschillende soorten aanslagmateriaal.
• Het verplaatsen van verschillende soorten lasten (buisvormig, gebundeld, met zwaartekracht)By the end of this assessment, candidates will have demonstrated their:
• Knowledge of current regulations and the SSOWs which affect the planning and implementation of lifting operations
• Ability to coach and mentor lifting personnel under their jurisdiction
• Ability to supervise all aspects of lifting operations
• Ability to inspect and assess loads in terms of their weight, centre of gravity and security
• Capability to plan a lifting operation and prepare the risk assessmentWetgeving.
Het hijsgebeuren: hijsplan, risicoanalyse, verantwoordelijkheden, WLL en SWL, verschillende soorten aanslagmateriaal.
Het verplaatsen van verschillende soorten lasten (buisvormig, gebundeld, met zwaartepunt uit het midden, enz...) naar moeiliAan het verplaatsen van lasten zijn risico’s verbonden. Een last kan bijvoorbeeld verkeerd worden aangeslagen
met als gevolg dat hij uit de kraan of takel kan vallen. Om hijsincidenten te voorkomen zijn onder andere een
goede communicatie, een juiste keVeiligheid introductie. Lifeboat theorie en praktijk. Overlevingstechnieken. Helicoper veiligheid. EHBO. Hypothermia. Brandveiligheid. Noorse Offshore transport kledij.
The aim of this course is to deem candidates competent according to the OPITO standard and to begin the second stage of their training in the workplace under supervision .
Onderhoud- en stockbeheer.
Planning van onderhoudsschema’s met inbegrip van de juiste toolkeuze.
Droogdok en ‘in-water survey’ management.De cursus vergroot de veiligheid aan boord conform het aangepaste hoofdstuk Chapter XI-2 van SOLAS 74, de ISPS code en sectie A-VI/6-1 van de STCW Code.
Deze 1-daagse praktijktraining is bedoeld voor personen die zich bezig houden met onderhoud en het aanbrengen van eindverbindingen (‘Sockets’) aan staalkabels. In deze training leren de deelnemers hoe ze vakkundig en op veilige wijze, met behulp van ‘hars
De training STCW Designated Security Duties training (DSD) is bedoeld voor iedere zeevarenden, uitgezonderd de Ship Security Officer, die verantwoordelijk is voor specifieke beveiligingstaken. Na de training STCW Designated Security Duties training is de cursist in staat om de toegewezen beveiligingsdiensten uit te kunnen voeren.
Verschillende noodsituaties (MOB, schip verlaten, brand...)
Reddingsmiddelen aan boord
Overlevingsvaartuigen en overlevingsprincipes op zee
Persoonlijke veiligheid en sociale verantwoordelijkheden
PraktijkoefeningenDoel en wettelijke basis van brandbestrijding.
Het begrip brand nader bekeken: vuurdriehoek, ontwikkeling van brand, soorten branden naar aggregatie.
Blussen: Blusprincipes, de werking van blusstoffen, blusstoffen gebruikt aan boord.
Blussen van verschTo give seafarers who are designated to take charge of medical care on board ship the required training.
De Advanced Fire Fighting training heeft als doel om de brandbestrijdingsvaardigheden bij cursisten te trainen en te verbeteren. Door het volgen van deze training blijft of wordt de cursist een bevoegd lid van het Emergency Response team in de scheepvaart
- Materialenleer
- Testen op niet-destructieve manier.
- testen op destructieve manier.
- Safety Induction: Offshore hazards - their control and consequences, waste disposal/environmental awareness, how offshore safety is regulated, how offshore safety is managed, procedures for prescribed medicines, alcohol and substance abuse policy, PPE r
De normen, wetgeving en voorschriften
Verantwoordelijkheden
Kennis van de onderdelen
Controle en kennis van stellingmateriaal en stellingtypes en de bestaande klassen
Problematiek m.b.t. hangsteigers, rolsteigers en rozettenstede automatische en progressieve EP-2 vetsmeringen van Euroquip-Lincoln
de overdruksystemen van Euroquip-freshfilter
de weegsystmen van Euroquip VEI
de camerasystemen van Euroquip-VEIVeilig uitvoeren van o.a.
Het los en vast maken met de touwen aan de bolders- Scheepsonderdelen
- Ankerlier, benaming en gebruik
- De verschillende borden en hun betekenis, verbod – gebod
At completion of this training the trainee will be able to
- Explain mechanical, hydrodynamic and hydraulic characteristics of Transverse
Thrusters - Describe the software characteristics of Transverse Thrusters
- Demonstrate adjustments in the context
- Explain mechanical, hydrodynamic and hydraulic characteristics of Transverse
Praktijkoefeningen ladderoverstap en klimmen met gebruik van de valstopblokken
Operatoren de nodige vaardigheden aanleren over te stappen van boot naar jacket
jeckets op veilige wijze te beklimmen
personen welke in het valbeveiligingssysttemhangen kunnen bergen
Inhoud van de opleiding
De machine onderhouden en haar werking controleren;
Het baggerschip werkklaar maken;
Het baggerschip en het baggertuig positioneren Het baggeren op een hopper starten;
Het baggeren op een cutter starten;
Baggerspecie opzuigen op een hopper ;
Baggerspecie opzuigen op een cutter ;
Baggerspecie afvoeren en lossen ;
Werken op een werf: Ruimen en baggeren;
Het baggerschip en het baggertuig aanpassen aan de opdracht; Het baggerschip klaarmaken voor transport.