Gedaan met laden. U bevindt zich op: Making of Pracht van een werkkracht

Making of

Echte verhalen, onvervalste ervaringen en mensen van vlees en bloed. In de campagne ‘Pracht van een werkkracht’ staan zes authentieke duo’s in de spotlight die het beste in elkaar naar boven halen. Ze vertellen elk hun verhaal. Misschien herkenbaar, altijd oprecht. Zo willen ze iedereen laten zien dat je een pracht van een werkkracht niet laat schieten. Benieuwd hoe deze campagne tot stand kwam? We geven je een blik achter de schermen en tonen hoe deze duo’s zich ontpopten tot de hoofdrolspelers van onze campagne.

Achter de schermen

Inhoud is aan het laden

Hoe de campagne tot stand kwam

Een werknemer met een arbeidsbeperking kan de ideale versterking zijn op de werkvloer. Maar hoe overtuig je werkgevers, (toekomstige) werknemers en zelfstandigen van deze boodschap?

Voor ons was het duidelijk: deze campagne had nood aan authentieke verhalen van ervaringsdeskundigen. Dus gingen we op zoek naar ambassadeurs die het gezicht wilden zijn van de campagne. We zochten duo’s die elkaar versterken op de werkvloer: een werkgever en werknemer, een zelfstandige en een klant, iemand met en iemand zonder arbeidsbeperking.

Via gesprekken met intermediairs, posts via sociale media, nieuwsbrieven en mails deden we een oproep: “Gezocht: inspirerende duo’s”. En wie zoekt, die vindt. We selecteerden uiteindelijk 6 enthousiaste duo’s. Elk met hun eigen ervaring, beperking, achtergrond en functie. Want ook de diversiteit van de doelgroep aantonen vonden we belangrijk.

Tijdens onze eerste kennismaking vertelden de duo’s openhartig hun verhaal. We hadden het over hun jobinhoud, de meerwaarde die elk van hen biedt aan de job die ze uitvoeren en hun drijfveer om deel te nemen aan deze campagne. Zo vertelde Giovanni dat hij zich kandidaat stelde uit respect voor Ivan. En Patrick vertelde ons over hoe blij hij was dat Emino zijn talenten wel zag.

Na een grondige briefing werden onze duo’s klaargestoomd voor het echte werk. Ze werden geschminkt, gestyled, geïnterviewd en geshoot. Zelfs de onverwachte evacuatie-oefening in hartje Brussel hield onze modellen niet tegen om te stralen op de campagnebeelden. En voor de campagnevideo konden we rekenen op Patrick en Christel, die zich ontpopten tot rasechte acteurs.

En zo kwam de campagne tot stand. Dankzij de intermediairs, de doelgroep en het hele team achter individueel maatwerk. Zij gaven ons nieuwe inzichten, informeerden en inspireerden ons. En dankzij deze zes moedige duo’s die de hoofdrolspelers werden van de communicatiecampagne voor individueel maatwerk. Met hun verhaal willen ze jou inspireren, aanmoedigen en overtuigen.

Sfeerbeelden